Miksette kasvata omia kahvipapujanne kun on niin kallista?
Ei kai se nyt niin vaikeata voi olla?
T. Teeleidi
Kommentit (20)
Kasvatetaanhan täällä marijuanaakin? Miksi kahvi olisi vaikea kasvattaa?
Vierailija kirjoitti:
Kasvatetaanhan täällä marijuanaakin? Miksi kahvi olisi vaikea kasvattaa?
Siksi, että se ei kasva tällaisessa ilmastossa. Hamppua täällä on viljelty vuosisadat.
Alesta kahvipaketti, kupponen maksaa alle 10e, jos paketista saa n. 60 kuppia. Ja kun vien töihin paketin kuussa, voin juoda kahvia melko halvasti. Ei se kallista ole,jos ei ostele take awayna kalliilla kokoajan.
Kai se jonkinlaisia papuja tekee huonekasvinakin. On tosin melko leveäkasvuinen.
Tupakat olen jo vuosia itse kasvattanut.
Ja miksei kukaan kasvata täällä riisiä? Ostaisin heti kotimaisia riisiä, jos olisi vielä luomua.
Vierailija kirjoitti:
Alesta kahvipaketti, kupponen maksaa alle 10e, jos paketista saa n. 60 kuppia. Ja kun vien töihin paketin kuussa, voin juoda kahvia melko halvasti. Ei se kallista ole,jos ei ostele take awayna kalliilla kokoajan.
Kupponen alle 10e ?
Olipa taas moukalta kova kysymys .....Ei tällä palstalla kauan viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan 10 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupponen alle 10e ?
Tottahan se on sekin.:)
Ei tarvitse, ostan kaupasta. Minulla on rahaa.
Kasvata itse . Mitä kyselet !!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen tarvitse kahvia
Sinähän viisas olet ...😂 siitä huolimatta ihmiset juo koko maapallolla. 🤣🤣🤣🤣🤣
Mä kasvatan tietenkin itse ja takapihalta kaivan öljyä, niin saa autoon bensaa🥳
Vierailija kirjoitti:
Tupakat olen jo vuosia itse kasvattanut.
Tumppejahan saa kadulta ilmaiseksi ja kuivaa vain.
Kasvatan kahvipensasta, vaikka en juo edes kahvia. Se tekee papuja muutaman vuoden päästä. Hyvin kasvaa kun talveksi laitan kasvivalon. Vaatii 12 tuntia valoa ja runsaan kastelun altakasteluruukkuun. Ei ole vaikeaa. Osaan tehdä korvikekahvia sikurista, voikukasta ja tammenterhoista, jos kahvi, joskus maailmasta loppuu.
Voisi kokeilla kasvattaa oman kahvi pensaan. Hitto ihan omat kahvit. Pitääpä vilkaista millaisen ledin se tarvisi. Onhan siinä sekin plussa että naapuri kyylä voi innostua kasvatuksesta ja soittaa poliiseille. Mistä saa kahvipensaan siemeniä tai taimia? Pitää googlata sekin.
Koska asun Suomessa, missä ilmasto on liian kylmä kahvipavun viljelyyn.