Eipä mene torissa enää mikään kaupaksi
Tuon uudistuksen jälkeen ei ole mennyt mikään kaupaksi. Toridiiliä en ole ottanut käyttöön enkä ota. Vintedissä kaveri joutui huijatuksi kun myi sillä tavalla kengät. Ostaja väitti että ovat rikki, vaikka kyseessä oli uudet kengät eikä todellakaan olleet rikki postittaessa. Hirveä säätö, ja kaveri menetti rahat ja kengät.
Kommentit (53)
Ainii ja Torille selitystä jos ei ymmärrä.
Ei jaksa uutta ja turhaa säätöö alkaa "opettelemaan" kun aiemmin on rutiinilla suit sait sukkelaan hakenu mitä tarvii ja kaupat hoidettu jopa vartissa, siis postitusta myöden parhaillaan tai noutoa. Kun mikään ei oo ollut Torissa korvaamatonta, eli ihmisillä on jo ollut tiedossa varasuunnitelmat ja paikat mistä löytyy, niin usea, minä nyt ainaki monen edestä käyttäneenä, en jaksa vaan nyt tuommosta uutta kun ei ole pakko. Tsorry, mäki tykkäsin kyllä teistä. Mut kaikesta sit oppii, oli se ajoissa tai myöhään.
Olen myynyt puutarhakalusteet, Bioproffa, tarjoilukulho, tehosekoitin, kaksi pöytää. Kyllä menee kaupaksi. Halvalla myin.
Torin sovellus on niin sekava, ennen tuli vaan selailtua huvikseen, nyt ei viitsi. Tytölle käytiin just ostaa farkut kaupasta, ennen selasin ensin torista. Nyt ei sitä jaksa enään käyttää. Niin varmaan moni muukin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt puutarhakalusteet, Bioproffa, tarjoilukulho, tehosekoitin, kaksi pöytää. Kyllä menee kaupaksi. Halvalla myin.
Milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä on aika hiljaista. Ennen siellä on mennyt asiallisesti hinnoitellut tuotteet ihan ok. Nyt ei edes käydä katsomassa.
Sitå sydän-juttua en oikein ymmärrä. Mitä väliä sillä on? Yhdestä myynnissä olevasta tuotteesta on jo 12 tykännyt - yksikään ei ole ottanut yhteyttä.
Minä tallennan suosikkeihin (sydän) sellaisia tuotteita jotka kiinnostaa, mutta ei niin paljoa, että lähettäisin heti viestin myyjälle. Nämä saattaa sijaita vähän kauempana ja pitää miettiä koska pääsee hakemaan, voi olla liian kalliita tai haluan muuten vain miettiä, että tarvitsenko tosiaan.
Ne siis tallentuu käyttäjän omiin suosikit-kansioihin. Sieltä voi sitten vaikka seurailla, että tippuuko hinta.
Sama. Suosikit-listalle laittamalla on hyvä seurata tuotteiden hintat
Juu! Tai se voi olla tallessa jopa itselle mallina ja muistiinpanona mitä piti itse laittaa myyntiin. Sori turhista toivonmerkeistä, ei ne aina oo ostajaehdokkaiden sydämiä.. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin?
Nyt lähiaikoina. Siis tässä uudessa Torissa. Alin palkki on se ettei ota Toridiiliä. Kulhon lähetin ja muut haettiin. Mulla hinta halpa. Myynyt jo kaiken mitä piti kun muutto on kohta edessä.
Uutta Toria en ole käyttänyt ostamiseen, tai myymiseen vielä. Olen kyllä yrittänyt etsiä muutamia tuotteita sieltä, mutta haku ei toimi kunnolla. Entisiä kategorioita ja alakategorioita ei enää ole kaikkia eikä hakusanoilla saa kaikkia tuloksia. On mahdotonta löytää mitä etsii. En halua selata läpi kymmeniä ja kymmeniä sivuja tuotteita, jotka ei liity etsimääni millään tavalla.
Toisekseen, siellä on yhä ja jälleen ihmisillä aivan älyttömiä ilmoituksia: siis hinnoiteltu käytettyjä tuotteita, jopa käytettynä ostettuja käytettyjä tuotteita kalliimmalla kuin, millä saat uuden kaupasta. Ja sillä uudella on kumminkin myyjän/valmistajan takuu. Eihän kukaan niin hullu sentään ole, että ostaa rupuisen, käytetyn tuotteen, joka on pyörinyt ties missä ja jonka toimivuudesta ei ole mitään takuita KALLIIMMALLA kuin saat kaupasta uuden? Huomaa kyllä, että osa porukasta on vain pikavoittojen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin?
Nyt lähiaikoina. Siis tässä uudessa Torissa. Alin palkki on se ettei ota Toridiiliä. Kulhon lähetin ja muut haettiin. Mulla hinta halpa. Myynyt jo kaiken mitä piti kun muutto on kohta edessä.
Mulla ei ole ilmoituksia edes katsottu nyt tämän uudistuksen jälkeen. Siis tavaroita, joihin ennen tuli nopeasti pari sataa katselua, ei saa yhtään katselua nyt.
Itse olen useampaakin tavaraa etsinyt, enkä ymmärrä koko hausta enää mitään.
Minäkin aikaisemmin selailin usein ihan huvikseni ja sopivan tullessa eteen ostinkin ja hainkin koko Etelä-Suomen alueelta.
Nykyinen on liian sekava selailtavaksi, harvakseltaan käyn nykyisin katselemassa ja jos jotain ostaisin, ostaisin ei-diilimyyjältä.
Valokuvaa/tai videoi tuote ennen kun postitat sen ja mieluiten niin että kuvauspäivä ja aika nähtävillä. Todistusaineistoa tuotteen kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä mene huutonetissäkään. Vaikka myyn huonoa tavaraa roimaan ylihintaan 😐
Huutonetissä ei oikeasti pysty ylihintaa pyytämäänkään. Ne osta heti ilmoitukset ei todellakaan kuulu huutokauppaan. Alkoivat siellä lisääntyä niin lopetin kokonaan, niin on tehnyt moni muukin entinen vakio käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei osteta mitään ja jokainen tajuaa sen että suomalaisten ostovoima tuhottiin Marin ex viisikko hallinnon aikana 2020-2023 ja jokainen näki itse tämän katsoessaan menojaan ja tulojaan. Suomesta on tullut köyhtyvä kehitysmaa ja mikään ei enää pelasta suomalaisia...
Millä tavalla Marin tuhosi ostovoiman? Voitko kertoa muutaman konkreettisen esimerkin?
Joo! Ei jaksa enää.
Kiitos Tori! Pääsin yli tunneshoppailusta tuon muutoksenne ansiosta!
En jaksa enää niitä tarpeellisiakaan hankintoja etsiä, olen huomannut että hyvin pärjää vaikka vähän vielä odottaa, ja odottaa ja odottaa..
Ruokaan oon panostanut ja elämässä asiat on kanavoituneet vähän toisiin uomiin nyt.
Ehkä joskus hankin sitten uutena ne mitä tarvitsen. Tässä ajan kuluessa on ehtinyt tehdä perusteellista tarvehankintaa ja samalla kun karsiutuu osa "tarvittavasta" pois. Varmentuu osan kohdalla myös se, että taidan etsiä uutena juuri täsmällisesti sen minkä haluan ja osan kohdalla myös astetta laadukkaamman version kuin olisin joku aika sitten hankkinu kun ehtii säästää tarpeeksi eikä hosu.
Ei tuu huteja niin usein, vaikkei ne Torissakaan olleet kenenkään syy, vaan siitä ettei näe ja saa kokeilla rauhassa ja/tai ei jaksa/voi/kehtaa palauttaa/vaihtaa. Olin hurahtanut vähän semmoiseen "ei tää käytetyn materian ostelu oo niin paha kun uuden", vaikka tuli välillä enemmän vaivaa ja harmia hankinnoista niin rahallisesti ja ajallisesti. Et koin et se on hyväksyttävämpää kuin uuden shoppaililu, vaikka itsellä olikin suurilta osin annetaan palstan jutuista tuunailuja ym, mut hain kaukaakin näitä ja kulutin paljon aikaa ja resursseja Torissa pyörimiseen. Se on nyt jäänyt muuhun koska huomaan et sillä pakenin oikeita hoidettavia asioita ja ongelmia. Tai sit ne oli superkalliita (omaan tilanteeseen nähden) impulssihankintoja, joita ilman pärjää mainiosti. Tyyliin tekstiilit ym. sisutushömppä, sadannennet akaasiajakkarat, kipot ja kupot, kristallit (siis ne kivet) tai muut mitä saatoin selata tuntikaupalla, ja tiesin et myy ylihintaan, mut ostan koska voin painaa Enter heti just nyt, hah!
Eli vähemmän ja laadukkaampaa, osa varmasti uutena, oikeastaan ei ole paljon tarpeita ja ainoat mitä torista kaipaan on kirjat. Niillekin on ihan omia markkinapaikkoja ja noita samoja olen jo muualtakin llytänyt niin varmaan siirryn suoraan niihin. Ihan vaan virkistyksenkin vuoksi!