Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet autonromulla ajavasta

Vierailija
21.04.2024 |

Mitä ajattelet ihmisestä joka ajaa muutaman satasen vanhalla autonromulla?

Itsellä tulee heti maksuhäiriö ja vuokraasuminen kerrostalossa mieleen vaikkei itsellänikään mikään ihmeellinen auto ole

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ajattelen yhtään mitään, niin ehkä jotain sen tapaista kuin että tuolla ihmisellä on elämässään muitakin prioriteetteja kuin joku auto. Ei tarvitse hienoa autoa statussymboliksi.

Ego kestää vanhallakin autolla ajamisen. Omat autot ovat yleensä noin 15- 25 vuotta vanhoja. En ajattele kuskia kun näen ns. hienon auton tai vaikka aika romun. Hyvä että joku ajaa kalliisti uudemmilla autoilla, saadaan me muut niitä käytettyjä.

Vierailija
82/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 55 v mies astelin autolleni eräällä rautatieasemalla ja 16 v tyttö pyysi kyytiä. Sanoin että neiti on hyvä ja kiipeää pukille pumppaamaan kaasua, vaihde oli jo vapaalla ja pyörät kiilattu kakkosnelosilla. Neiti pumpata rynkytti ja minä katselin vaijerin edestakaista sisään-ulos liikettä kaasarissa (kaasutinkone) samalla yhdistäen oikojohtoa solenoidille. Starttirele oli rikki. Kone nytkähteli jo lupaavasti ja käskin tyttöä kiihdyttämään tahtia. Vaijeri pumppasi kuin viimeistä päivää edestakaisin kaasarissa tytön polkiessa menemään kuin peto. Lopulta moottori käynnistyi. Kiitin tyttöä ja sanoin että minun vuoro nousta pukille ja ajaa sinut kotiin, siirry sivuun. On näissä vanhoissa autoissa hyvätkin puolet, ei jää nuoret tytöt yönselkään heitteille. 

Hmm, 16-v tyttönen saattaa olla vähän turhan nuori noin raisuun kyytiin... Mutta hyvä että kone lopulta käynnistyi ja hommat hoitui kotiin saakka eikä tytön tarvinnut jäädä heitteille yön selkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein vanhalla autolla ajavia morjestetaan ja hekin morjestaa. Hyviä tyyppejä, ei kiirettä elämässä, arvot kohdillaan, on viisautta ja elämänkokemusta. Harrastajia, kulttuuri-ihmisiä. 

Vierailija
84/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein vanhalla autolla ajavia morjestetaan ja hekin morjestaa. Hyviä tyyppejä, ei kiirettä elämässä, arvot kohdillaan, on viisautta ja elämänkokemusta. Harrastajia, kulttuuri-ihmisiä. 

Pitää paikkansa. Minulla on 16, 40 ja 54 vuotta vanhat autot. Tuolla "uudella" ajan työmatkat, kun on neliveto, ilmastointi ja vakkari. Vapaa ajalla ajan aina noilla vanhemmilla paitsi kärryn vetoon otan tuon uuden. Tuntuu hieman hölmöltä kun tuntemattomat morjestelee. Minulle nuo kaikki ovat normaaleja autoja.

Vierailija
85/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kun mä en koskaan kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin.

En minäkään kyttää koko ajan toisia ihmisiä ja mieti tuntemattomien ihmisten asioita. Hieman voisivat ihmiset rentoutua: suurin osa ei ajattele heistä yhtään mitään. Tuskin edes noteeraavat, koska ovat omissa ajatuksissaan.

Vierailija
86/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele köyhempiä, mielenterveys-ongelmaisia pers aukista saastaa.

Vierailija
87/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on huonoin sijoitus kohde heti ilotulitus rakettien jälkeen.

Vierailija
88/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele siitä yleensä mitään erikoista, koska ihmisillä on niin monia syitä miksi ajaa vanhalla autolla

Vierailija
89/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on iso ja haiseva ja siitä lähtee hirveä meteli ajattelen että kuski on kusipää. Jos auto on pieni ja hiljainen ajattelen että fiksu ihminen, sinnittelee autolla loppuun asti, ei tunne tarvetta esittää mitään.

Vierailija
90/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on iso ja haiseva ja siitä lähtee hirveä meteli ajattelen että kuski on kusipää. Jos auto on pieni ja hiljainen ajattelen että fiksu ihminen, sinnittelee autolla loppuun asti, ei tunne tarvetta esittää mitään.

Outoa. Minulla on juuri iso, vanha, haiseva ja meluisa auto. Olen silti kiltti mies. Naisia ei kyllä ymmärrä kukaan.

Vierailija
91/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullon vieläkin se sama jeesuksen vanha hyundai

Vierailija
92/104 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä valinta, jos auto toimii hyvin. Erittäin järkevä.

Vierailija
93/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen hyvittuneena ja halveksien.

SINUN madallettua farmariaudiasi, jossa on 20" alumiinivanteet sormen paksuisilla kumeilla, katson ihaillen.

T: Instababe

Tämänhän AP halusi kuulla.

Vierailija
94/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kyttää koko ajan toisia ihmisiä ja mieti tuntemattomien ihmisten asioita. Hieman voisivat ihmiset rentoutua: suurin osa ei ajattele heistä yhtään mitään. Tuskin edes noteeraavat, koska ovat omissa ajatuksissaan.

Harmittaahan se huomionkipeää, kun kukaan ei huomaa yhtään mitenkään.

Sama ilmiö kuin esiteineillä, laatukellon ostaneilla jne.

Vierailija
95/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on surkein sijoitus suonensisäisten ja tupakan jälkeen.

Vierailija
96/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä. Syitä voi olla vaikka millä mitalla.

Vierailija
97/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla oli nuorena halpa auto kun en niiden päälle juuri tiennyt. Ostin että pääsen töihin tehtaalle kolmivuorotyöhön. Kyllä kaverit naureskeli mutta lähimmät ei kun tiesivät että en köyhä ole. Tilillä säästöjä sievoinen summa. Kyllä siinä monella hymy hyytyi kun pyysin syömään, kahville tms. Ei kuulemma ollut rahaa. Ei auton perusteella voi tehdä päätöksiä. 

Itse tiedän perheen jolla leasing autoja, on hienoja mutta velkaa on talosta ja kaikesta, eivät edes lastensa synttäri lippuja maksaneet hop loppiin vaan vieraiden piti maksaa ne itse! 

Vierailija
98/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaahan se huomionkipeää, kun kukaan ei huomaa yhtään mitenkään.

Sama ilmiö kuin esiteineillä, laatukellon ostaneilla jne.

Tunnen tyypin, joka kerää laatukelloja. Tekee etätyötä ja poistuu kotoaan ehkä kerran viikossa ja silloinkin vain lähimarkettiin. Laatukellot sun muut eivät todellakaan aina ole muita varten, vaan ihan sitä ihmistä itseään varten, ilahduttamaan. Ihmiset tekevät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä asioista omien ennakkoluulojensa perusteella. Kauniisti sisustettu kotikaan ei useimmiten ole muita varten sisustettu, vaan ihmistä itseään varten, mukava auto ei ole sen kummempi juttu.

Vierailija
99/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on surkein sijoitus suonensisäisten ja tupakan jälkeen.

Ei välttämättä. Vanhojen museoautojen arvot pysyy hyvinä. Keräilyautojen hinnat senkun nousee. Ei vaikuta taantumat niihin.

Vierailija
100/104 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto voi olla myös sijoitus - 15 käytettyä autoa, joiden hinnat lähtevät nousuun

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2fa6928f-aec3-4d7b-9434-986a3770…