Mitä ajattelet autonromulla ajavasta
Mitä ajattelet ihmisestä joka ajaa muutaman satasen vanhalla autonromulla?
Itsellä tulee heti maksuhäiriö ja vuokraasuminen kerrostalossa mieleen vaikkei itsellänikään mikään ihmeellinen auto ole
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Säästäväinen tyyppi, ehkä jopa miljonääri (vrt. Ikean perustaja).
Varallisuutta ei voi tosiaan päätellä autosta tai muistakaan puitteista. Työkaveri on todella varakas, mutta nuuka mies. Aina ajaa vanhoilla romuilla ja aika vaatimattomassa asunnossa asuu pienessä kunnassa.
Mutta hänellä on omistuksessaan paljon osakesijoituksia ja kiinteistöjä. Kovapalkkainen asiantuntija kyseessä.
Tiedän yhden kuusikymppisen miljonäärin joka ajelee vähäiset ajonsa 15 vuotta vanhalla toyotalla,on ihminen jonka kiinnostuksen kohteet on ihan muualla kuin autoissa.
Minä 55 v mies astelin autolleni eräällä rautatieasemalla ja 16 v tyttö pyysi kyytiä. Sanoin että neiti on hyvä ja kiipeää pukille pumppaamaan kaasua, vaihde oli jo vapaalla ja pyörät kiilattu kakkosnelosilla. Neiti pumpata rynkytti ja minä katselin vaijerin edestakaista sisään-ulos liikettä kaasarissa (kaasutinkone) samalla yhdistäen oikojohtoa solenoidille. Starttirele oli rikki. Kone nytkähteli jo lupaavasti ja käskin tyttöä kiihdyttämään tahtia. Vaijeri pumppasi kuin viimeistä päivää edestakaisin kaasarissa tytön polkiessa menemään kuin peto. Lopulta moottori käynnistyi. Kiitin tyttöä ja sanoin että minun vuoro nousta pukille ja ajaa sinut kotiin, siirry sivuun. On näissä vanhoissa autoissa hyvätkin puolet, ei jää nuoret tytöt yönselkään heitteille.
Meidän kotimme on autojen vanhainkoti, paikka ennen lopullista pysäkkiä. Minulla ei ole autoa, mutta mieheni ajaa noilla vanhoilla ruosteläjillä, kunnes niistä aika jättää. Mies on opettja, joten kyllä hän saisi parempiakin, mutta hänellä on jokin kiintymyssuhde vanhoihin romuihin. Ihmisiä on turha arvottaa vaatteiden tai autojen perusteella. Eikä auton vuosimallista pysty päättelemään, millainen ihminen sitä autoa ajaa.
En halua tutustua sellaiseen ihmiseen.
Auton pitää olla max 3 vuotta vanha, että herättää naisen kiinnostuksen mieheen. Asunto pitää olla myös arvo alueella.
Auto statusesineenä ei kiinnosta mua ja ajattelen, että todennäköisesti on järkevä tyyppi, jos ei ole sijoittanut kymppitonnia koslaan, jonka arvo laske heti kun sen ajaa kaupasta. Mun omalla autolla on lähinnä käyttöäarvoa. Toisaalta ihan sama. Maailmassa on aika paljon tärkeämpiä asioita kuin auto
Jos se on vähän "paremmassa kunnossa" ja ei jätä tielle koskaan, niin sitten se kai toimii. Kuinka pahassa kunnossa oleva auto.
En kyllä yhtään mitään. Itse ajan romulla, on mökkilainaa ja asuntolaina. Vuositulot meillä on yhteensä ehkä jotain 80000 euroa bruttona. Ajan todella vähän eikä autot kiinnosta. Lisäksi vanhalla autolla ajaminen on todella edullista, koska mies korjaa ja saa varaosat tukkuhintaan.
Ohitan vähintään 30 km/h ylinopeudella valkoisella vm-24 audillani pikaisesti, ettei ruoste tai alaluokan hajut tartu. Saatan katsahtaa säälivästi ja ylimielisesti silkasta ylemmyydentunteesta ja omasta erinomaisuudestani nauttien. Ajattelen, että miten tuokin kehtaa kuluttaa verovaroilla yllä pidettyjä teitä kuluneilla nastoillaan ja pilata ilmaa.Tuskin maksaa verojakaan.
Jaahas, se on Penalla taas Audi huollossa. Kun perheen kakkosautolla ajelee.
Koskahan se potkaisee tuota autoaan kun ei lähde liikkeelle. Ei kannata potkaista tietenkään, se pahentaa tilannetta varmaan. :)
Auto on kaikista huonoin investointi, siksi se ei ole kallis eikä uusi. Maksuhäiriöitä ei koskaan ole ollut, oma talovelka maksettu takaisin ennenaikaisesti koska tulot hyvät. Autoon en panosta. ajatelkaa mitä haluatte, yleensä audi ja tesla-kuskeilla on enemmän lainaa kuin omaisuutta.
Tykkää sellaisesta autosta mitä voi vielä itse korjata
Ei kannata miettiä, tuommoisella ajamiseen voi olla miljoona erilaista syytä. Meillä on tuollainen vara-auto joka hätätapauksessa saadaan käyttöön (eka autoni, rakas pompannappi, vanha jo ostaessani 80-luvun lopulla). Ihan toimiva tekniikaltaan vaikka vanha ns. romu onkin. Ja joskus on jopa lainassa kavereilla jos tulee heille tarve apuautolle. Nykyään helppoa kun saa seisontaan/käyttöön näppärästi.
Naapurin miehellä oli 80 luvun Nissan.Nyt se kertoi että on ostanut sähköpotkulaudan.
Kaverini, supernuuka ikipoikamies, omistaa kämppänsä + 0.5 milj sijoituksia. Hän ei ole koskaan ostanut yli 5000€ autoa, paremminkin hintakeskiarvo 1000€.
Koska osaa laskea ettei autoon kandee sijoittaa. Ostaa vuoden-kahden välein juuri ja juuri leimassa olevia kärryjä ja jos ei mene leimasta läpi alle 500 € rempalla, myy auton romuttamolle ja ostaa uuden tilalle.
Ei töitä, elää Kelan maksamilla tuilla. Kierrän kaukaa tuollaiset yhteiskunnan elätit.