Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mikä virhe oli muuttaa kerrostaloon.

Vierailija
21.04.2024 |

Välikerrokseen vielä. Edell. asukkaat kehui että on hiljainen talo.  No juu, ei ole toistaiseksi bilettäjiä kuulunut mutta vessan vetäminen kuuluu kivasti yläkerrasta olkkarissa istuessa. Jotain remppaajia tai jatkuvasti siivoajia asuu yläkerrassa. Jatkuvaa kolinaa, kilinää, raahaamista jne. Naapuriasunnosta kuuluu puhe. Sanoista ei saa selvää mutta hirveä molotus. 

Äkkiä pois täältä! Ei vaan jaksaisi uutta muuttoa heti perään.

Kerrostaloon en enää muuta, paitsi korkeintaan ylimpään kerrokseen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon/asunnon rakennustapaselostuksessa lukee seinien paksuudet. Niitä voit sitten verrata netistä löytyviin suosituksiin.

Tulet usein yllättymään, et kylläkään positiivisesti.

Vierailija
22/25 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalusteiden raahaajat pitäis telottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan ole naapureiden äänet kerrostalossa häirinneet. Tosin omassa talossa ei ole ollut mitään rymysakkia, en ole kuullut karaokelaulantaa tai biletyksen ääniä yömyöhään. Naapuri harrastaa varmaan kuorolaulua, joskus hänen kuulen seinän takana harjoittelevan. Joku joskus pimputtelee pianoa tai nokkahuilua. Jossain naapurissa muksut joskus mekastaa, saattaa kuulua itkua aamuvarhaisella tai nukkumaanmenoaikana iltaisin. Vanhempansakin saattaa lapsilleen joskus ärähtää ja kuuluu joku voimasana. Tai sitten katsellaan telkkarista jotain ottelua, jossa Suomi hävisi tai voitti. Silloinkin saattaa vähän äänet kohota.

Itse käytän vessaa öisinkin. Lasken myös hanasta yöllä vettä jos sattuu janottamaan. Saatan käydä myös suihkussa keskellä yötä. Nämä toimet ei kummempaa meteliä aiheuta. Se nyt vaan on tämmöstä kerrostalossa.

Imuroinnit, tiskikoneen ja pyykkikoneen käynnistykset teen kyllä aamuseiskan jälkeen. Siinä en mieti että josko naapuri tykkää pitempään nukkua. Vastaavasti käyn itse nukkumaan jo varhain illalla, aikaan jolloin naapurit vielä saattaa mekastaa. Ei ole haitannut. Nukun jos nukuttaa.

Kyllä maailmaan meteliä mahtuu. Joskus aikoinaan asuin muualla, kaupungissa, jossa melua riitti 24/7. Siellä sitten ehkä totuin. Kyllä Suomessa pääsääntöisesti on aika hiljaista. Takaisin tullessa piti jopa totutella siihen miten hiljaista täällä onkaan. 

Vierailija
24/25 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen 2000-lukua rakennetut kerrostalot ovat suurella todennäköisyydellä aika 'yhteisöllisiä'. 1980-luvulla joissain taloissa on jopa ihan kohtuullinen äänieristys, mutta vaihtelua on vielä aika paljon.

Rivitaloissa ei kannata hankkia lähinnä tietä tai parkkipaikkaa olevaa huoneistoa. Ja muutenkin niissä on aina jotain piiloteltua 'hauskaa'. Lisäksi kannattaa selvitellä jo etukäteen lumityöpolitiikka. Jos on etätöissä ja yhtiössä on vuorot lumitöille niin kiva varsinkin iän karttuessa rynnätä parkkipaikkaa ja teitä kolaamaan, kun pitäisi palaverissa olla.

Omakotitaloissa sitten voi olla mitä vain kliffaa. Esimerkiksi virallinen kunnan metsäreitti, jolle pääsee tietysti vain siitä oman pihan poikki. Ilmiselvänä asiana edellisen omistajan tai rakennuttajan patenttiratkaisut, kuten terassin läpinäkyvä kate, mikä ei ole millään fiksulla tavalla kiinni, vaan voi tulla hetkenä minä hyvänsä niskaan ja tämä pitää vain itse tajuta.

Vierailija
25/25 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei meillä oikein kuulu mitään, joskus jotain vaimeaa puhetta jostain tai pesukoneen ääni kun linkoaa. Ei asunnon sisälläkään kuulu vessa vetäminen kaikkiin huoneisiin. 70-luvulla rakennettu talo.174

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi