Miten joku voi kuvitella, että kotityöt on "hyvä treeni"?
Siinä tapauksessa lähes kaikkien pitäisi olla mielettömässä tikissä kun kyykistyvät muutaman kerran viikossa pesukoneen ääreen ja vähän heiluttelevat imurin vartta.
Kommentit (319)
Yksinään yksiössä vartin. Isossa talossa, isolla jengillä vähän enemmän duunia. Jos nyt peset vessan ja kylppärin. Imuroit, moppaat. Siivoat keittiöstä uunin jääkaapin ja roskakaapin. Pyyhit pölyt. Ja sitä ennen järjestelet kaikenlaista tavaraa ympäri taloa.
Kyllä se treenistä menee. Kolmen neljän tunnin kerta hommana.
Yksiössä puolituntia viikko koko paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri järjestänyt autotallin. Kannellut ja nostellut ja järjestänyt painavat säilytyslaatikot, koonnut hyllyt, raahannut pihalle pergolan, parvekkeen ja terassin puukalusteet, vienyt peräkärryyn peräkärryllisen mappilaatikoita ja muuta hävitettävää, lykkinyt kottikärryllä kolmeen kertaan Sortti-autolle ongelmajätteet...
Sen jälkeen olen pessyt kellarissa kuusi koneellista vaatteita, kannellut ne portaissa juosten koreissa kakkoskerroksiin, järjestellyt ja viikannut ja pakannut kirppiskasseiksi.
Peruskotitöitä.
Tarvitseeko autotallia järjestää edes vuosittain? Osa ei tuollaista suurraivaamista tarvitse ikinä jos elää jatkuvasti siististi. Treeni on jotain mikä toistuu säännöllisesti, vai pursuaako osalla kaikki nurkat aina jotain ryönää ja ongelmajätettä täynnä?
Kyllä se on hyvä siivota kerran vuodessa, vähintään. Lapsiperheessä varsinkin se varastotilan tarve elää useamminkin kuin kerran vuodessa. Mekin on tänä lukuvuonna vaihdettu sieltä sisälle yksi pöytä, viety sinne yksi pöytä, koottu sieltä yksi kerrossänky ja viety jatkettava sänky taas sitten sinne.
Ja pihakalusteita, puutarhatarvikkeita, grillejä, talvirenkaita, kesärenkaita jne jne. siirrellään eestaas useamminkin kuin kerran vuodessa.
Ja voin muuten kertoa, että kyllä kaikki paikat likaantuu ja varsinkin pölyyntyy, vaikka ei edes eläisi niissä tiloissa ollenkaan.
Ja missäänhän ei määritelmissä lue, että treeni olisi jotain toistuvaa tai säännöllistä. Se on taas vain sinun mutuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tää jankkaaja sama joka on vuosikausia kuvitellut "huudattavansa" ihmisiä palstalla? Ja hänellä on aina niin hauskaa :D :D :D
Mukavaa, että tykkäät minusta noin paljon :) On aina mieltälämmittävää saada noin innokas fani, joka ei malta kommentoida mitään muuta kuin minun tekemisiäni.
Anteeksi mutta en tykkää :( en pidä tavastasi työntää sanoja muiden keskustelijoiden suuhun. Myös huono lukutaito on aina harmillinen juttu kun keskustelupalstalla ollaan.
Jos et tykkäisi, kirjoittaisit ketjun aiheesta etkä keskittyisi pelkästään minuun. Pusipusi :)
Siksi juuri en tykkää kun sinunlaisesi takia ketju menee typeräksi jankkaamiseksi ja trolli-huuteluksi.
Mene pussaamaan putipuhdasta vessanpyttyäsi ja anna muiden keskustella aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri järjestänyt autotallin. Kannellut ja nostellut ja järjestänyt painavat säilytyslaatikot, koonnut hyllyt, raahannut pihalle pergolan, parvekkeen ja terassin puukalusteet, vienyt peräkärryyn peräkärryllisen mappilaatikoita ja muuta hävitettävää, lykkinyt kottikärryllä kolmeen kertaan Sortti-autolle ongelmajätteet...
Sen jälkeen olen pessyt kellarissa kuusi koneellista vaatteita, kannellut ne portaissa juosten koreissa kakkoskerroksiin, järjestellyt ja viikannut ja pakannut kirppiskasseiksi.
Peruskotitöitä.
Tarvitseeko autotallia järjestää edes vuosittain? Osa ei tuollaista suurraivaamista tarvitse ikinä jos elää jatkuvasti siististi. Treeni on jotain mikä toistuu säännöllisesti, vai pursuaako osalla kaikki nurkat aina jotain ryönää ja ongelmajätettä täynnä?
Säännöllisesti otan sieltä kesärenkaat ja säännöllisesti vien sinne kesärenkaat. Säännöllisesti otan sieltä talvirenkaat ja säännöllisesti vien sinne talvirenkaat. Säännöllisesti kerran vuodessa tyhjennän sieltä sinne kertyneet ongelmajätteet, koska Sortti-auto kiertää tällä alueella säännöllisesti kerran vuodessa.
Säännöllisesti otan sieltä ulos puutarhakalusteet, säännöllisesti vien ne sinne säilöön. Säännöllisesti vien sinne ruohonleikkurin, säännöllisesti otan sne sieltä käyttöön. Säännöllisesti vien sinne kirppismyytäviä ja säännöllisesti haen sieltä kirppismyytäviä ja säännöllisesti kirppisten jälkeen myös vien niitä sinne taas takaisin.
Mulla menee joka päivä 2 tuntia kotitöihin kun on eläimiä. Muuten paikat olisi ihan sotkussa. Imuroin mm. Joka päivä ja neliöitä on sen verran että kuntoilusta kyllä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tää jankkaaja sama joka on vuosikausia kuvitellut "huudattavansa" ihmisiä palstalla? Ja hänellä on aina niin hauskaa :D :D :D
Mukavaa, että tykkäät minusta noin paljon :) On aina mieltälämmittävää saada noin innokas fani, joka ei malta kommentoida mitään muuta kuin minun tekemisiäni.
Anteeksi mutta en tykkää :( en pidä tavastasi työntää sanoja muiden keskustelijoiden suuhun. Myös huono lukutaito on aina harmillinen juttu kun keskustelupalstalla ollaan.
Jos et tykkäisi, kirjoittaisit ketjun aiheesta etkä keskittyisi pelkästään minuun. Pusipusi :)
Siksi juuri en tykkää kun sinunlaisesi takia ketju menee typeräksi jankkaamiseks
Ihanan innokas fani <3 Olikin jo ikävä, kun maltoit olla muutaman minuutin kommentoimatta minua. Luulin, että jo hylkäsit minut ;(
Riippuu varmaan siitä kodista ja mitä se siivous pitää sisällään samoin kuin kunnon treenin määritelmästä. Salilla käynti ei myöskään välttämättä ole kunnon treeni, se riippuu ihan siitä mitä siellä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me on luettu tismalleen se mitä kirjoitit. Sinä et vaan osannut itse kirjoittaa mitä halusit sanoa.
Ketkä me? Puhu vaan omasta puolestasi. Koita myös tajuta ettei jokainen vastaaja ole ap. Tuota juuri meinaan huonolla lukutaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka päivä 2 tuntia kotitöihin kun on eläimiä. Muuten paikat olisi ihan sotkussa. Imuroin mm. Joka päivä ja neliöitä on sen verran että kuntoilusta kyllä käy.
Naiset tekee kotitöitä tilastojen mukaan keskimäärin joka päivä 3 tuntia ja 41 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on varmaan ajateltu piha hommat mukaan. Lumityöt, haravoinnit, nurmikonleikkuu ehkä puu ja risuhommatkin
Varsinkin lumityöt on melkoista treeniä, jos on isompi piha ja paljon lunta.
Kylläpäs osa saa tehtyä kotitöitä lähes kaikesta. En kyllä jotain pallogrillin kantamista ulos varastosta osaa laskea miksikään rasittavaksi kotityöksi. Nytkin on menossa pyörän huolto/pesu, mutta se nyt kuuluu osana pyöräilyharrastukseen eikä kotitöihin.
Huvittavaa, kun mamman täysihoidossa elävä teinipoika yrittää määritellä, mitä on treeni ja mitä ei :D
Jos siivous on kovaa treeniä niin mitä muuta treeniä teette? Kävelette koiran kanssa? Keräätte syksyllä marjoja? Läähpuuh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me on luettu tismalleen se mitä kirjoitit. Sinä et vaan osannut itse kirjoittaa mitä halusit sanoa.
Ketkä me? Puhu vaan omasta puolestasi. Koita myös tajuta ette
Se on koEta, ei koIta, teet tämän saman kielivirheen aina.
Me kommentoijat.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs osa saa tehtyä kotitöitä lähes kaikesta. En kyllä jotain pallogrillin kantamista ulos varastosta osaa laskea miksikään rasittavaksi kotityöksi. Nytkin on menossa pyörän huolto/pesu, mutta se nyt kuuluu osana pyöräilyharrastukseen eikä kotitöihin.
Harva perheellinen jolla on varaa autotallilliseen omakotitaloon, millään pallogrillillä grillaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole niin huono tilanne, että pallogrilli on ainut pihakaluste. Ja yllättävä tieto sinulle: kotityölle ei ole aukotonta määritelmää. kuten ei ole treenillekään.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun mamman täysihoidossa elävä teinipoika yrittää määritellä, mitä on treeni ja mitä ei :D
Tai sitten täällä vain ihmiset koittaa sanoa että suihkukaapin pesu ei ole mitään urheilua. Rasittavaa ehkä mutta ei se mikään urheilusuoritus ole. Koita porrasjuoksua 30 minuuttia ja pese sitten lattioita 30 minuuttia, kertokaa sitten kumpi on treenaamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos siivous on kovaa treeniä niin mitä muuta treeniä teette? Kävelette koiran kanssa? Keräätte syksyllä marjoja? Läähpuuh?
Miksi jankkaat kovasta treenistä, vaikka kukaan muu ei ole sellaisesta puhunut. Hyvä on eri asia kuin kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten täällä vain ihmiset koittaa sanoa että suihkukaapin pesu ei ole mitään urheilua. Rasittavaa ehkä mutta ei se mikään urheilusuoritus ole. Koita porrasjuoksua 30 minuuttia ja pese sitten lattioita 30 minuuttia, kertokaa sitten kumpi on treenaamista.
Treenihän ei ole sama kuin urheilu.
Kerran vuodessakin on säännöllisesti. En minäkään esim. hiihdä kesällä, mutta silti hiihto on treeniä.