Miten joku voi kuvitella, että kotityöt on "hyvä treeni"?
Siinä tapauksessa lähes kaikkien pitäisi olla mielettömässä tikissä kun kyykistyvät muutaman kerran viikossa pesukoneen ääreen ja vähän heiluttelevat imurin vartta.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös ihmisiä, jotka pitävät Prismassa käyntiä kävelylenkkinä. Tai poreissa istumista kuntouintina.
Se Prismahan voi olla 13 kilsan päässä kuten esimerkiksi meillä. Kyllä se siellä käynti kävelylenkistä käy.
Tarkoitan siis autolla kauppaan ja takas menoa ja hitaasti koko kaupan läpikäyntiä kärryihin nojaillen. Tuttava kehuskeli kuinka arkiliikuntaa tulee niin paljon ettei tarvitse erikseen harrastaa ja selitti kuinka monta askelta oli Prisma reissullakin tullut. Taisihan siinä jopa useampi sata metriä tosiaan olla kertynyt :-)
100kg kyykkyjä viiden sarja nyt ei hyvä kuntoiselle ole vielä erikoinen saavutus. Varsinkaan jos siihen sataseen lasketaan kehon painokin mukaan...
Vierailija kirjoitti:
100kg kyykkyjä viiden sarja nyt ei hyvä kuntoiselle ole vielä erikoinen saavutus. Varsinkaan jos siihen sataseen lasketaan kehon painokin mukaan...
Se oli tarkoitettu siihen, jossa mollattiin läskiä.
eli 100kg henkilö menee kyykkyyn ja nousee siitä ylös ja tekee sitä viiden sarjassa. Käykö kuntosalista, kun nostaa oman 100kg kehon painon ylös noustessa! Ei siis hyvä kuntoinen, joka käy punttisalilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 135 neliöinen talo ja kuusi tuntia menee sen viikkosiivoukseen. Lakanoiden vaihto, petivaatteiden ulos vieminen ja tuuletus, vuoteiden ja lattioiden imurointi, pölyjen pyyhintä, laittioiden pesu. Kaksi vessaa ja sauna pestään myös. Sitten silitetään lakanat sänkyyn ja viedään matot paikoilleen. Kuusi tunti kahdelta liki seitsenkymppiseltä menee. Ja tuntuu treeniltä!
Pesette saunan viikottain? No, saahan sitä...
Joo. Saunotaan joka päivä. Hiihto- tai juoksulenkin jälkeen sauna pehmittää lihakset. Ja sauna pesuun ei kuulu kiuaskivien vaihto kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli 100kg henkilö menee kyykkyyn ja nousee siitä ylös ja tekee sitä viiden sarjassa. Käykö kuntosalista, kun nostaa oman 100kg kehon painon ylös noustessa! Ei siis hyvä kuntoinen, joka käy punttisalilla!
En ymmärrä tätäkään viestiä ollenkaan, mutta noin yleisesti 5x oma kehonpaino kyykkyyn ja takaisin ei pitäisi perusterveellä mistään liikuntasuorituksesta mennä oli paino mitä tahansa
Ei kyllä imurointi treenistä käy, vaikka vähän sohvaa siirtäisikin.
Jos kävisi,en painaisi 100 kg.
Olen äitiyslomalla tällä hetkellä ja siivoan päivittäin ja liikun. Omasta mielestä ei 2 kerroksinen kämpän siivoaminen käy treenistä. Kerran kuukaudessa pesen lattiat, silloin tulee pieni hiki
Vierailija kirjoitti:
Olen äitiyslomalla tällä hetkellä ja siivoan päivittäin ja liikun. Omasta mielestä ei 2 kerroksinen kämpän siivoaminen käy treenistä. Kerran kuukaudessa pesen lattiat, silloin tulee pieni hiki
Ei kukaan ole sanonut että kevyt ylimalkainen siivous kävisi treenistä, vaan että kotityöt käy treenistä. Normaali äiti pesee kyllä ne lattiatkin myös useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut että kevyt ylimalkainen siivous kävisi treenistä, vaan että kotityöt käy treenistä. Normaali äiti pesee kyllä ne lattiatkin myös useammin.
Arvasin että joku haukkana haluaa tulla pätemään mikä on "normaali äiti." Kerroinko mikä sisältyy normi siivoukseen meillä, no en? Meillä robotti imuri pesee lattiat Päivittäin, mies kerran ja minä myös kerran kuukauden aikana. Hauska tapa joillakin yrittää päteä ja mollata toisia, tietämättä oikeasti toisen elämästä mitään.
Siivoamme päivittäin tarkasti kaiken, sillä viihdyn siistissä kodissa, on kuitenkin lapsia jotka siivoavat jälkensä, mutta lemmikeistä irtoaa karvaa. Kannattaa kysyä mikä on toisen tapa, ennenkuin rupeaa kyseenalaistamaan äitiyttä. Muutenkin perheissä on yleensä toinen kumppani joka auttaa, joten pieleen meni mollaaminen.
Jollekin siivous on hyvä treeni. Minkäs teet?
Siivous on varmaan hyvää treeniä jos tekee kuten äitini nuorempana: Ajoi isän autotalliin ja minut ja veljen huoneisiimme pois tieltä,sen jälkeen siivosi yksin n 3 kerroksisen oktalon niin että pesi kontaten portaat ja lattialistat,katostakin hinkkasi jotain olematonta tahraa jakkaralla keikkuen ja lopulta itki ulkoportailla tupakka suussa kun väsyttää ja selkää särkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätäkään viestiä ollenkaan, mutta noin yleisesti 5x oma kehonpaino kyykkyyn ja takaisin ei pitäisi perusterveellä mistään liikuntasuorituksesta mennä oli paino mitä tahansa
Huomaa, että salilla käynti pehmentää aivot.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjun aihe siis se, voiko kotityöt käydä treenistä hyväkuntoiselle punttisalieläjälle? Jos näin, on tilanne tietty vähän eri. Aloituksesta tämä ei tullut ilmi, että pohdinta koski vain heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että joku haukkana haluaa tulla pätemään mikä on "normaali äiti." Kerroinko mikä sisältyy normi siivoukseen meillä, no en? Meillä robotti imuri pesee lattiat Päivittäin, mies kerran ja minä myös kerran kuukauden aikana. Hauska tapa joillakin yrittää päteä ja mollata toisia, tietämättä oikeasti toisen elämästä mitään.
Siivoamme päivittäin tarkasti kaiken, sillä viihdyn siistissä kodissa, on kuitenkin lapsi
En minäkään hikoile, kun robotti siivoaa.
Siinä tapauksessa lähes kaikkien pitäisi olla mielettömässä tikissä kun kyykistyvät muutaman kerran viikossa pesukoneen ääreen ja vähän heiluttelevat imurin vartta.
Tein nuorempana siivoustyötä vain 1-1,5 h päivässä. Töihin menin pyörällä, noin muutama kilometri suuntaansa. Ylämäkikohdissa kiskoin lihaskunnon vuoksi mäet ylös hampaat irvessä polkien. Lisäksi tein satunnaisesti, kun huvitti, vatsatreeniä kotona. Olin kokoa 36. Luultiin, että käyn punttisalilla. Eräskin sanoi, että kyllä huomaa kropasta, että jotain tehnytkin.
😁 Juu niin tein. En kylläkään ikinä mitään punttisalilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tyttö! Kun sinulla josku on hetki aikaa pysähtyä, uhraa pari ajatusta sille, että kaikkien tilanne ei ole sama kuin sinulla, ja jonain päivänä sinäkin voit olla vaikka vanha. Tai toipumassa leikkauksesta tai pitkäaikaissairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hevonvittu. Joku läskitankkeri lyyhistyy ihrojensa alle kävellessä ja kuvittelee sen olevan joku kovakin treeni.
Missä kohtaa puhuttiin lyyhistymisestä?
Tuo 100kg: n esimerkki oli tarkoitettu tämän slle.
Mitä? Pistäs vähäksi aikaa korkki kiinni. Muuten oot kohta itse samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Tein nuorempana siivoustyötä vain 1-1,5 h päivässä. Töihin menin pyörällä, noin muutama kilometri suuntaansa. Ylämäkikohdissa kiskoin lihaskunnon vuoksi mäet ylös hampaat irvessä polkien. Lisäksi tein satunnaisesti, kun huvitti, vatsatreeniä kotona. Olin kokoa 36. Luultiin, että käyn punttisalilla. Eräskin sanoi, että kyllä huomaa kropasta, että jotain tehnytkin.
😁 Juu niin tein. En kylläkään ikinä mitään punttisalilla.
Oon aina liikkunut paljon. Käyny jopa salilla. En ole koskaan näyttänyt siltä. Useampi matkan varrella yllättynyt siitä, kun oon pessy heidät mennen tullen jossain kestävyys- tai voimalajissa. Toisilla on hyvin piintynyt käsitys siitä, et hoikka treenaa ja on hyväkuntoinen, ylipainoinen ei. Kuinka monta kertaa oon kuullut, et kannattais "vähän liikkua"! Tai syödä joskus salaattia. Ei näille käsityksille minkään voi. Onneksi liikkuminen ja hyvä ruoka tekee hyvän mielen.
Tuo 100kg: n esimerkki oli tarkoitettu tämän slle.