Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa hyväksytty syy, ettei miehen tarvitse tehdä ollenkaan kotitöitä?

Vierailija
21.04.2024 |

Missä tilanteessa teidän mielestä toinen puoliso vapautuu täysin kotitöistä? 

Mieheni vetoaa siihen että tekee paljon töitä. Töitä teen minäkin, keskimäärin työaikani on ehkä noin tunnin päivässä vähemmän kuin miehelläni. Ja tämän vuoksi minun pitäisi olla 100% vastuussa lapsiperheen kotitöistä. Asiasta ei ole enää mahdollista keskustella ilman riitaa. Olen niin ilkeä syytöksissäni, onhan mies laittanut tiskit koneeseen - niin, se taisi olla kerran pääsiäisenä, siten edellisen kerran jouluna. Helppo sulkea silmänsä siltä työn määrältä, minullehan tuo on pelkkää kettuilua. 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu kotitöihin?

Onko vain kotitöitä ja "yhteisiä" töitä?

Vierailija
22/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä kans ajattelen, että pyörätuolissa istuva neliraajahalvaantunut vois olla tekemättä kotitöitä toisaalta, vois kyllä vissiin tehdä  sitä metatyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Provider-suhde, jossa mies kustantaa mutisematta kaiken, myös vaimonsa eläkekertymän, tai 2) mies on laitoshoidossa.

Vierailija
24/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi tämä järjestely siinä tapauksessa, että mies hoitaisi kaiken rahan kotiin ja turvaisi vähintään keskiluokkaisen elintason. Lisäksi olisi turvattu se, että erotilanteessa saisin rahasta ja omaisuudesta puolet. 

Aika törkeän kalliin kuuloinen kodinhoitaja.

Vierailija
25/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt ja siihen verrastettava toiminta surkastuttaa munat. Naapurin äijä jaksaa aina asiasta muistuttaa ja pyytelee minua samalle romuverstaalle töihin jossa itse on hommissa. Tyyppiä ottaa luonnon päälle se että olen kokki ja kaiken hyvän päälle mies.

Vierailija
26/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinä päivinä kun mies on töissä tai mies on niin sairas että ei kykene liikkumaan.

Kyllähän naisetkin kotityöt tekevät illalla vaikka ovat olleet päivän töissä. Miehille se tuntuu olevan liian rankkaa. 

Vierailija
27/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten jaatte kulut? Maksaako mies 100% perheen kulut? Jos niin sitten ok ettei osallistu kotitöihin lainkaan.

Miten mies suhtautuu muuten ap? Jos yksi leivos/keksi jäljellä niin tarjoaako sinulle joko kokonaan tai puolet vai nappaako äkkiä itselleen ja syö sen yksin? Siis onko muutenkin itsekäs vai pelkästään laiska ?

Vierailija
28/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi tämä järjestely siinä tapauksessa, että mies hoitaisi kaiken rahan kotiin ja turvaisi vähintään keskiluokkaisen elintason. Lisäksi olisi turvattu se, että erotilanteessa saisin rahasta ja omaisuudesta puolet. 

Ja lisäksi mies maksaisi joka kuukausi osakesäästörililleni tietyn summan rahaa ja antaisi minulle käyttörahaa tämän lisäksi. Muuten kyllä mies tekee 50%. 

Vierailija
29/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen suhde missä lapset ja perhe on hankittu naisen mieliksi.

Ase ohimolla sut on pakotettu perhettä perustamaan? Tyhmin selitys ikinä.

Se joka lemmikkiä vinkuu, vänkää ja haluaa, sen myös hoitaa ja ulkoiluttaa.

Vierailija
30/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se että toinen suostuu tuohon.

Vierailija
31/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinä päivinä kun mies on töissä tai mies on niin sairas että ei kykene liikkumaan.

Kyllähän naisetkin kotityöt tekevät illalla vaikka ovat olleet päivän töissä. Miehille se tuntuu olevan liian rankkaa. 

Kuinka moni nainen kantaa pianoa asuntoon tai painii laitapuolen kulkijoiden kanssa työkseen?

Vierailija
32/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aasialaisen naisen kanssa ei tarvitse koskaan miettiä tällaisia. Miehenä minun ei tarvitse tehdä mitään, koti pysyy siistinä, pyykit pestään ja ruoka kannetaan nenän eteen, koskaan ei ole tarvinnut kuulla kitinää asiasta.

Vierailija
33/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes miehen kuolema ei ole miehelle hyväksytty syy laistaa kotitöistä. Naista taas pitää ymmärtää, jos on vähän paha mieli, kun kukaan töissä ei huomannut uutta hiustyyliä tai jokin vastaava erittäin tärkeä juttu.

Vierailija
34/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vesirännit, kaivan tukkeutuneen salaoja ylös ja hankin uudet putket, asennan ne, portaiden kaiteet korjasi, nyt pitää vielä maalata ne, omenapuun oksat lyhensin, korjasin ruohonleikkurin, korjasin ulko-oven saranat, vaihdoin lamput, vein kompressorin huoltoon, teen lumityöt, leikkaat ruohot, korjasin postilaatikon jo toisen kerran vuoden sisällä (postimies kolaroi), huolehdin pihahiekasta, hiekotan pihan, vaihdan talvirenkaat, korjaat polkupyörät, hankin työkalut, rakennan pihakatoksen,neuvottelin sähköurakasta (jakokeskus), kaadan lahot pihapuut, raivaan ojan, kaadan muutaman puun, lämmitän saunan, teen talven polttopuut, teroitan sirkkelin terät, vaihdan moottoriöljyt autoihin ja teen satoja muita hommmia, läjinnä ulkotöitä, täällä maaseudulla. Oman päivätyön lisäksi.

Mitä minun vielä pitäisi tehdä?

Vierailija
35/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen tuo perheen pottiin selvästi vähemmän pääomaa niin minusta on oikeudenmukaista kompensoida tätä selvästi suuremmalla kotityömäärällä.

Vierailija
36/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kotityöt kuuluvat naisille. Paitsi sellaiset raskaat, vaaralliset ja teknistä osaamista vaativat.

Vierailija
37/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aasialaisen naisen kanssa ei tarvitse koskaan miettiä tällaisia. Miehenä minun ei tarvitse tehdä mitään, koti pysyy siistinä, pyykit pestään ja ruoka kannetaan nenän eteen, koskaan ei ole tarvinnut kuulla kitinää asiasta.

Mitä sinä tuot parisuhteeseen, ellet tee mitään? Viet tilaa sohvalla ja raavit kasseja? Hyvä jos aasialaisnainen arvostaa tuollaista, jokaiselle tosiaan taitaa olla joku.

Vierailija
38/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työn raskaus ole pelkästään kiinni työajasta. 

Vierailija
39/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siivota puhdasta kämppää? Jos akka viuhtoo aamusta iltaan puunaamassa, pitäisikö siinä sitten näön vuoksi käydä pyyhkimässä puhtaita pintoja? Juuei, se on akan ihan oma ongelma jos kokee että siivoaminen on elämän tarkotus. Siivoan kyllä jos sotkun näen, mutta puhdasta kämppää en ala siivoamaan vain siksi, että akka on ihan sekaisin siivousintonsa kanssa.

Vierailija
40/94 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on osaamiseensa nähden liian vaikea työ, jos joutuu tekemään noin paljon palkatonta työtä.

Jos mies olisi sekä ahkera että fiksu, teillä olisi ylitöillä rahoitettu ostosiivooja ja kauppakassipalvelu jne. Eli hyväksyttävä syy laistaa kotitöistä olisi, että maksaa että joku muu tekee ne hänen puolestaan. 

Mutta näiden tietojen perusteella se on vaan itselleen liian vaikeassa työssä ja jättää siksi sinutkin pulaan. 

Erohan tuosta tulee, jos mies ei tajua että perheelle on kasattu liikaa velvollisuuksia suhteessa jaksamiseen.