Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ulkomaanmatka varataan?

Vierailija
21.04.2024 |

Risteilyn ruotsiin olen joskus tilannut matkatoimistosta.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas monimutkaista. Taidan mennä päiväreissulle Nuuksioon, säästyy luontokin.

AP

Mikä siinä nyt on niin monimutkaista? Moni on ehdottanut matkatoimistoakin, joka hoitaa suurimman osan puolestasi jos itseä ei innosta. Kun et ole matkustellut ennen taidat kuvitella järjestelyt vaikeammaksi kun ne oikeasti olevat. Itsellä yleensä menee tunnin verran lentojen ja hotellin etsimiseen ja tarkistetaan että passi on voimassa. Viisumia tarvitsee harvoin. Sitten vaikka tripadvisorilta katson jossain vaiheessa vähän aktiviteetteja joita haluan lomalla tehdä ja paikan päältäkin voi retkiä yleensä varailla. Ainoastaan kaikista suosituimpiin turistikohteisiin kannattaa varata liput etukäteen.

Vierailija
62/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin varattiin itse lennot ja majoitus. Nykyään mennään ihan matkatoimistojen matkoilla, on helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Plussaa on myös suorat lennot.

Miten suorat lennot liittyy siihen matkatoimistoon? Yhtä lailla niitä suoria lentoja saa itse varaamalla. Itse en tykkää matkatoimistojen pakettimatkoista, koska silloin olet rajoitettu tiettyihin aikatauluihin, kohteisiin ja aktiviteetteihin, mikä taas rajoittaa matkan joustavuutta ja yksilöllisyyttä.

Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, kun on kotiinlähdön aika. Bussi hakee hotellin edest

Eihän niille matkatoimistojen retkille ole pakko lähteä, ottaa paikallisen järjestäjän retken sitten. Samoihin paikkoihin ne retket kuitenkin suuntaavat. Ja aina voi kulkea omatoimisesti. Ostaa bussikortin, lataa sille arvoa ja ei kuin menoksi. Näin me yleensä tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohteessa et koskaan hyväksy ensimmäistä huonetta mikä tarjotaan. Aina vaihto parempaan.

Miten saat vaihdon parempaan jos huoneessa ei ole mitään vialla ja on varaamasi mukainen?

Vierailija
64/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin varattiin itse lennot ja majoitus. Nykyään mennään ihan matkatoimistojen matkoilla, on helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Plussaa on myös suorat lennot.

Miten suorat lennot liittyy siihen matkatoimistoon? Yhtä lailla niitä suoria lentoja saa itse varaamalla. Itse en tykkää matkatoimistojen pakettimatkoista, koska silloin olet rajoitettu tiettyihin aikatauluihin, kohteisiin ja aktiviteetteihin, mikä taas rajoittaa matkan joustavuutta ja yksilöllisyyttä.

Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, ku

Eihän niille matkatoimistojen retkille ole pakko lähteä, ottaa paikallisen järjestäjän retken sitten. Samoihin paikkoihin ne retket kuitenkin suuntaavat. Ja aina voi kulkea omatoimisesti. Ostaa bussikortin, lataa sille arvoa ja ei kuin menoksi. Näin me yleensä tehdään.

Ei ole pakko lähteä, mutta osa niistä retkistä saattaa kuulua siihen pakettimatkan hintaan. Eli tavallaan maksat kahdesti kun lähdet sooloilemaan ja joudut maksamaan vaihtoehtoisesta retkestä. Toisaalta jos haluaa vaan lennot ja hotellin ilman aktiviteetteja niin en oikein näe järjestetyn matkan pointtia kun kuitenkin haluat tehdä asiat itsekseen. 

Vierailija
65/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisimmillään, kun on pitänyt perheelle varata loma enkä ole ehtinyt googlailemaan, olen soittanut Aurinkomatkoille. On hoitunut puhelimessa nopeasti ja helposti. Virkailija on kysynyt hyviä kysymyksiä, mm. että millaista lomaa olin ajatellut, kuinka pitkää, paljonko saisi maksaa, ja sitten kun on löytynyt sopiva, on kysynyt sähköpostiosoitteen, mihin voi lähettää varausvahvistuksen, ja luottokortin tiedot, mistä maksu menee. Sillä tavalla, rahalla saa. Itse pitää huolehtia vain että passi on voimassa ja muistaa ottaa se mukaan. 

Vierailija
66/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaat lennot, varaat hotellin. Hotellia valitessa lue ehdottomasti arvostelut!

Jos haluat maksaa turhasta niin varaa matkatoimistolta pakettimatka. 

No ei se ole turhasta maksamista, jos maksaa siitä, että matkatoimistossa joku on valmiiksi suunnitellut sopivat lennot, hotellit, lentokenttäkuljetukset ja retket paikallisiin nähtävyyksiin. Siinä maksetaan palvelusta. Eikä se sama matka välttämättä itse varailemalla tule kaikissa tapauksissa edes yhtään halvemmaksi, koska matkatoimistoilla on usein erilliset lomalennot, jotka tulee halvemmiksi kuin reittilennot, ja omat edulliset kiintiöhinnat hotelleihin. Se voi olla joskus jopa päinvastoin, että se matkatoimiston paketti onkin halvempi. 

Mielestäni ongelmallisinta tuossa on, että ei ole hirveästi kontrollia itse päättää niistä loma-aktiviteeteista ja siitä miten kauan missäkin turistikohteessa vietetään tai jos haluaa nähdä muutakin kuin ne perinteiset turistikohteet. Itseäni ainakin ärsyttää lomalla tuollainen kellotauluttaminen ja itse tykkään mennä enemmän fiilispohjalta ja jos vaikka näen ohikulkiessa jonkun kivan kahvilan saatan haluta poiketa sinne istumaan mikä taas ei onnistu ryhmän kanssa. 

Vierailija
67/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tulevan kesän ryhmämatkat ovat jo täynnä. Kannattaa olla hereillä jo alkuvuodesta.

Alapeukuttaja, oletko sitten saanut tulevalle kesällä ryhmämatkan varattua?

Vierailija
68/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan ker

Eiväthän retket kuulu hintaan näillä matkoilla. Lennot ja majoitus, haluttaessa kuljetus hotellille ja takaisin lentokentälle. Siinä se. Suomenkielinen opas on kuitenkin tarvittaessa puhelimen tai tekstiviestin päässä. Etu on myös helppous ja usein myös edullisempi hinta omatoimimatkaan verrattuna.

Vierailija
69/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n kannata mitään omatoimimatkaa alkaa rakentaa, kun ei ole kokenut matkailija!

Hänen kannattaa mennä tunnetun matkatoimiston nettisivulle ja selata siellä matkoja ja sitten varata se matka sieltä, varausprosessi on siellä hyvin samanlainen kuin ruotsinristeilyjenkin varaaminen.

Vierailija
70/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Nuuksioon minäkin haluaisin, en ole vielä käynyt siellä.

Vierailija
71/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim presidentti Stubb perheineen kävi vuosittain joulun aikaan parin viikon lomalla Lanzarotella. Aurinkomatkojen matkalla olivat Riu-hotellissa. Tänä vuonna samassa Aurinkomatkojen koneessa ja hotellissa kuin me oli yksi peliyhtiön nokkamies perheineen.

Jep, ollaan menossa häihin ulkomaille, kaikkein kätevintä ostaa vain matka aurinkomatkojen tms. kautta.

Vierailija
72/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä siinä nyt on niin monimutkaista? Moni on ehdottanut matkatoimistoakin, joka hoitaa suurimman osan puolestasi jos itseä ei innosta. Kun et ole matkustellut ennen taidat kuvitella järjestelyt vaikeammaksi kun ne oikeasti olevat. Itsellä yleensä menee tunnin verran lentojen ja hotellin etsimiseen ja tarkistetaan että passi on voimassa. Viisumia tarvitsee harvoin. Sitten vaikka tripadvisorilta katson jossain vaiheessa vähän aktiviteetteja joita haluan lomalla tehdä ja paikan päältäkin voi retkiä yleensä varailla. Ainoastaan kaikista suosituimpiin turistikohteisiin kannattaa varata liput etukäteen.

Taisi olla Porvoosta tää kyselijä...

Vierailija
73/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaat lennot, varaat hotellin. Hotellia valitessa lue ehdottomasti arvostelut!

Jos haluat maksaa turhasta niin varaa matkatoimistolta pakettimatka. 

No ei se ole turhasta maksamista, jos maksaa siitä, että matkatoimistossa joku on valmiiksi suunnitellut sopivat lennot, hotellit, lentokenttäkuljetukset ja retket paikallisiin nähtävyyksiin. Siinä maksetaan palvelusta. Eikä se sama matka välttämättä itse varailemalla tule kaikissa tapauksissa edes yhtään halvemmaksi, koska matkatoimistoilla on usein erilliset lomalennot, jotka tulee halvemmiksi kuin reittilennot, ja omat edulliset kiintiöhinnat hotelleihin. Se voi olla joskus jopa päinvastoin, että se matkatoimiston paketti onkin halvempi. 

Mielestäni ongelmallisinta tuossa on, että ei ole hirveästi kontrollia itse päättää n

No ne ryhmämatkathan eivät ole pakollisia eivätkä sisälly siihen pakettimatkan hintaan. Niihin varataan paikat erikseen ja maksetaan erikseen. Ei siis ongelmaa.

Käyn pakettimatkoilla, mutten koskaan osallistu päiväretkiin ja maksa niistä lisää vaan teen reissut ja aktiviteetit oman pääni mukaan.

Vierailija
74/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisia matkalaisia siellä sitten ryhmämatkojen valitsemat hotellit täynnä. Mahtaa olla elämyksellistä. Porukka pyörii hoomoilasena.

Vierailija
75/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtona on palkata yksityinen paikallisopas. Itse opastan ryhmiä, pareja tai yksinäisiä matkustajia alueena Ranska-Sveitsi-Italia. Tulen paikan päälle matkakohteeseen ja haen tarvittaessa koneesta asti. Hankin lippuja, varaan kylpylöissä lääkäripalvelut/hoidot, järjestelen kuljetuksia ja tarvittaessa organisoin asiakkaan toiveen mukaista ohjelmaa. Tietysti myös tulkkaan.

Mistä näitä yksityisoppaita löytää? Onko esim. sinulla omat sivut netissä? Olen arka autoilija ja autoilu vieraassa maassa pelottaa.

Vierailija
76/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, kun on kotiinlähdön aika. Bussi hakee hotellin edest

Ei niihin matkatoimiston aktiviteetteihin ole pakko osallistua. Matkapaketista voi käyttää vain lennot ja majoituksen ja paikan päällä suunnitella omat aikataulut ja ohjelmat.

Vierailija
77/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtona on palkata yksityinen paikallisopas. Itse opastan ryhmiä, pareja tai yksinäisiä matkustajia alueena Ranska-Sveitsi-Italia. Tulen paikan päälle matkakohteeseen ja haen tarvittaessa koneesta asti. Hankin lippuja, varaan kylpylöissä lääkäripalvelut/hoidot, järjestelen kuljetuksia ja tarvittaessa organisoin asiakkaan toiveen mukaista ohjelmaa. Tietysti myös tulkkaan.

Mistä näitä yksityisoppaita löytää? Onko esim. sinulla omat sivut netissä? Olen arka autoilija ja autoilu vieraassa maassa pelottaa.

Ihan vaan pistämällä Googleen hakusanaksi private travel guide ja kohteen nimi. Esim. kun Lissabonista etsin tulisi tällaisia Google haussa

https://www.toursbylocals.com/Lisbon-Tours

https://yourfriendinlisbon.com/

https://www.withlocals.com/locals/portugal/lisbon/guides/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme