miten ulkomaanmatka varataan?
Risteilyn ruotsiin olen joskus tilannut matkatoimistosta.
Kommentit (77)
Vaihtoehtona on palkata yksityinen paikallisopas. Itse opastan ryhmiä, pareja tai yksinäisiä matkustajia alueena Ranska-Sveitsi-Italia. Tulen paikan päälle matkakohteeseen ja haen tarvittaessa koneesta asti. Hankin lippuja, varaan kylpylöissä lääkäripalvelut/hoidot, järjestelen kuljetuksia ja tarvittaessa organisoin asiakkaan toiveen mukaista ohjelmaa. Tietysti myös tulkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin avuton voisi pärjätä ulkomailla ilman omaa edunvalvojaa?
Meinaatko, että matkatoimistojen palveluita käyttää edunvalvontaa tarvitsevat ihmiset. Oikeasti aika monet varakkaat käyttää niitä palveluja esim. Safarimatkoille. Ja sit oikeasti ökyrikkaat nimenomaan maksavat siitä, että kaikki on nuoltu etukäteen sujuvaksi eikä tarvitse rahvaan tavoin käytellä itse jotain Trivagoa tai Tripadvisoria.
Meinaan, ettei varakkaiden tarvitse kysellä miten matka varataan. Etkö osaa lukea? Tarvitsetko sinäkin edunvalvojaa?
Aiemmin varattiin itse lennot ja majoitus. Nykyään mennään ihan matkatoimistojen matkoilla, on helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Plussaa on myös suorat lennot.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin varattiin itse lennot ja majoitus. Nykyään mennään ihan matkatoimistojen matkoilla, on helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Plussaa on myös suorat lennot.
Miten suorat lennot liittyy siihen matkatoimistoon? Yhtä lailla niitä suoria lentoja saa itse varaamalla. Itse en tykkää matkatoimistojen pakettimatkoista, koska silloin olet rajoitettu tiettyihin aikatauluihin, kohteisiin ja aktiviteetteihin, mikä taas rajoittaa matkan joustavuutta ja yksilöllisyyttä.
Varasin lennot Tuilta ja hotellin netistä. Hyvin meni vaikka yksin matkustin. Rohkeasti vaan reissuun, siellä myös vanhoja mummoja yksin matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suorat lennot liittyy siihen matkatoimistoon? Yhtä lailla niitä suoria lentoja saa itse varaamalla. Itse en tykkää matkatoimistojen pakettimatkoista, koska silloin olet rajoitettu tiettyihin aikatauluihin, kohteisiin ja aktiviteetteihin, mikä taas rajoittaa matkan joustavuutta ja yksilöllisyyttä.
Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, kun on kotiinlähdön aika. Bussi hakee hotellin edestä. Viikkojen aikana tehdään, mitä huvittaa. Saman tutun hotellin olisin valinnut joka tapauksessa, mutta kuten aiemmin kerroin, olisi tullut selvästi kalliimmaksi.
Siitä vaan matkaan. Ihan turhia jotkut täällä pelottelee. Toki varautua kannattaa hyvi, että on matkavakuutukset sun muut kunnossa. Mutta ei siellä ulkomailla sen vaarallisempaa ole kuin Suomessakaan jos nyt vaikka esim. suurimmasta osasta Eurooppaa puhutaan.
Tätä varten on matkatoimistot. Eikä tarvitse murehtia siitä ettei osaa/tiedä/viitsi - kaikki ihmiset haluaa lomalla ottaa rennosti, matkatoimistossa kyllä autetaan aivan kaikenlaisten kysymysten kanssa. Siitähän heille maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Incognito-tilassa etsit esim. Googlen Flightilla halvimmat lennot. Näet kartasta, että millä hinnalla menee minnekin lentoja. Sitten varaat lennot, kun olet päättänyt kohteen. Seuraavaksi etsit Airbnbn, hotellin tai hostellimajoituksen. Monetkaan hostellit eivät ole kamalia, vaikka ensialkuun niin saattaisi luulla.
Kyllä se majoituskin kannattaa katsoa valmiiksi ENNEN kuin varaa lennot! Kohteessa voi olla vaikka joku suuri tapahtuma kyseisenä ajankohtana ja kaikki majapaikat täynnä tai tosi kalliita! Esim. Pariisiin ei varmaan kannata tunkea juuri olympialaisten aikaan, vaikka "sopivat lennot" sattuisi löytämäänkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, kun on kotiinlähdön aika. Bussi hakee hotellin edestä. Viikkojen aikana tehdään, mitä huvittaa. Sama
Pääset massaturistikohteeseen, jonne ei paikalliset sinua halua. Aika rajaavaa minusta.
Matkatoimistojen matkoilla on myös se etu, että jos jotain sattuu, niin saa helposti apua. Muutenhan ne matkat eivät ole sen kummempia kuin jos olisi itse varannut lennot ja majoituksen. Hinta vain on yleensä matkatoimistoilla edullisempi, kun tinkivät tietyn kiintiön hotelleilta valmiiksi. Mun kesän hotellissa Sisiliassa viikko matkatoimiston alesta ostettaessa maksaa 480€ lentoineen. Hotellin sivuilla ja hakukoneilla hotelli on halvimmillaan 85€/vrk., siitä olisi tullut jo 595 plus lennot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Varaat lennot, varaat hotellin. Hotellia valitessa lue ehdottomasti arvostelut!
Jos haluat maksaa turhasta niin varaa matkatoimistolta pakettimatka.
Onneksi on varaa maksaa. Helpoimman kautta tietenkin ja pakettimatka! Eikä se ole maksua turhasta vaan helppoudesta. Maksan mielelläni, ettei tarvitse nähdä itse vaivaa.
Onhan noita tasaisesti uutisissa, kuinka matkatoimiston lomalaisia on jumissa jossakin kohteessa tai koko sakkia on huijattu majoituksen suhteen. Onkin ollut läävä, vaikka muuta on esitetty. Oppaat sitten levittelevät käsiään.
Onpas monimutkaista. Taidan mennä päiväreissulle Nuuksioon, säästyy luontokin.
AP
Kannataa vähän miettiä tuon matkustamisen hiilipäästöjä
Vierailija kirjoitti:
Varaat lennot, varaat hotellin. Hotellia valitessa lue ehdottomasti arvostelut!
Jos haluat maksaa turhasta niin varaa matkatoimistolta pakettimatka.
No ei se ole turhasta maksamista, jos maksaa siitä, että matkatoimistossa joku on valmiiksi suunnitellut sopivat lennot, hotellit, lentokenttäkuljetukset ja retket paikallisiin nähtävyyksiin. Siinä maksetaan palvelusta. Eikä se sama matka välttämättä itse varailemalla tule kaikissa tapauksissa edes yhtään halvemmaksi, koska matkatoimistoilla on usein erilliset lomalennot, jotka tulee halvemmiksi kuin reittilennot, ja omat edulliset kiintiöhinnat hotelleihin. Se voi olla joskus jopa päinvastoin, että se matkatoimiston paketti onkin halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä rajoita matkatoimiston matka mitenkään. Lennän Aurinkomatkoilla Finnairin lennolla Teneriffalle. Olen myös varannut bussikuljetuksen Puerto de la Cruziin. Seuraavan kerran aikataulu rajoittaa neljän viikon päästä, kun on kotiinlähdön aika. Bussi hakee hotellin edestä. Viikkojen aikana tehdään, mitä huvittaa. Sama
Matkatoimistojen valmiiksi suunnitellut matkat voivat rajoittaa monin tavoin. Ensinnäkin, ne saattavat asettaa tietyt päivät ja kellonajat, jolloin sinun täytyy olla tiettynä paikkana tai suorittaa tiettyjä aktiviteetteja. Tämä voi tuntua rajoittavalta, jos haluaisit mieluummin olla joustava ja päättää omista aikatauluistasi. Esim. jos menet jonnekin matkatoimiston järjestämälle päiväretkelle, sinulla saattaa olla vain tunti vapaata aikaa kierrellä kohdetta vaikka itse olisit mieluusti kierrellyt useamman tunnin. Samaten retkellä matkatoimisto on saattanut varata tietyn ravintolan, jossa syötte vaikka olisi ollut parempiakin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incognito-tilassa etsit esim. Googlen Flightilla halvimmat lennot. Näet kartasta, että millä hinnalla menee minnekin lentoja. Sitten varaat lennot, kun olet päättänyt kohteen. Seuraavaksi etsit Airbnbn, hotellin tai hostellimajoituksen. Monetkaan hostellit eivät ole kamalia, vaikka ensialkuun niin saattaisi luulla.
Kyllä se majoituskin kannattaa katsoa valmiiksi ENNEN kuin varaa lennot! Kohteessa voi olla vaikka joku suuri tapahtuma kyseisenä ajankohtana ja kaikki majapaikat täynnä tai tosi kalliita! Esim. Pariisiin ei varmaan kannata tunkea juuri olympialaisten aikaan, vaikka "sopivat lennot" sattuisi löytämäänkin!
Kannattaa toki nopeasti katsoa yleinen tilanne, että on majoitusta hyvin vapaana haluttuna ajankohtana, mutta yleisenä sääntönä silti se, että ensin bookataan lennot ja sitten majoitus, koska lentoja on paljon vähemmän tarjolla kuin majoitusta.
Ja kohteessa et koskaan hyväksy ensimmäistä huonetta mikä tarjotaan. Aina vaihto parempaan.