Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rantabaari kausi 6

Vierailija
21.04.2024 |

31.5.2024 alkaa vihdoinkin sarjan kuudes tuotantokausi. Täällä voidaan keskustella siitä.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Rantabaari - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (856)

Vierailija
421/856 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tippikisa oli myös todella stereotyyppinen. Tietenkään Imatra ei saa tippiä kun tarjoilijan ulkonäkö ratkaisee. Muutenkin tässä on sorrettu Imatraa tekemällä Imatrasta homssuinen ja laittamalla Imatralle jotakin prinsessamekkoja, onneksi ei sentään nahkahameita.

En mä nyt näkisi, että ns. prinsessamekot tekee ketään homssuiseksi tai epäviehättäväksi. Jos sellaiseen olisi pyritty, eiköhän hänet olisi silloin stailattu joihinkin kulahtaneisiin pieruverkkareihin, epäimarteleviin säkkeihin tai rumiin ja sottaisiin vaatteisiin. Ihan kivoja vaatteitahan Imatralla on ollut. On hänellä minusta kivempi tyyli kuin esim. ihastuksellaan Villellä.

Sellainen naiivi ja lapsekas kuva Imatrasta tulee. Salkkareiden Oonan lapsinäyttelijä.

Vierailija
422/856 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna alkais sit tauko Katsomo+-tilaajille. Pakko on varmaan katsoa jaksot jo yöllä, vaikka kuinka haluais säilyttää jännityksen ilmaisesitysten tahdissa

Oi ihanaa, että sulla on mahdollisuus valita. Mä käyn sitten huomenna lukasemassa ensimmäisiä ajatuksia kun en millään malta odottaa ensi viikolle asti. Mukavia katseluhetkiä kaikille viimeisten jaksojen pariin vaikka eihän taukoa virallisesti oltu suunniteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler: 

Friidan tarina taisi sitten olla siinä. Luulen että Nooa tappoi Friidan. Nooahan lähti jonnekin Trissasta kiirellä vähän ennen Friidan kuolemaa ja Friida selvästi tunsi ampujan. Eihän Friida ja Minna käsittääkseni tunne toisiaan. Luulen myös että Minna ja Nooa yhdessä vainoavat Alissaa. Minna on se joka lähettää kaikki uhkailuviestit ja hankkii aseet sun muut ja Nooa puolestaan pistää porukkaa kylmäksi. Ensin Jesse, sitten Atso ja nyt Friida. Jatkuukohan tämä suoraan tästä kesätauon jälkeen, eli Alissa ja Anssi tulevat asuntoon ja löytävät Friidan lattialta kuolleena, vai tuleeko taas aikahyppy parin viikon päähän kuten esim. Lolan ja Johanneksen kohdalla? Veikkaan aikahyppyä. Kiva muuten että Lola mainittiin jaksoissa.

Vierailija
424/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuukohan Minna siinä veneessä?

Vierailija
425/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa Friida voi tuntea kenet tahansa sarjan ulkopuolelta.

Vierailija
426/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Friidan kuolema näyttelijän oma päätös jättää sarja vai tapettiinko Friida käsikirjoittajien päätöksestä? Häiritsee kun näistä poistumisista ei koskaan tule uutisia kuten Salkkareissa ja syyt jäävät aina hämärän peittoon. Ainoastaan Lolan kohdalla tiedetään että näyttelijä halusi itse lopettaa sarjassa. 

Vierailija
427/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen edelleen, että koko homman takana on Imatra.    Olis liian ilmiselvää, että se olis Nooa.   Kummitusveneessä asujakin olisi liian ilmiselvä,  tarinankerronnan kannalta toki hyvä sekoittaa pakkaa antamalla ymmärtää, että venetyyppillä olisi tekemistä asian kanssa, sehän voi olla ihan erillinen juonikuviokin.    Ja miksi epäilen Imatraa?   Anssin serkku, joka haluaa kostaa.   Esittämällä höpsähtäneenpää ja ylikilttiä, saa kiskottua uskomattoman määrän tarpeellista tietoa, kun kukaan ei osaa epäillä.

Voihan toki olla, että olen täysin väärässä. Itsellä on vaan sellainen tunne, että kyllä tässä vielä joku käänne tulee.

Vierailija
428/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen edelleen, että koko homman takana on Imatra.    Olis liian ilmiselvää, että se olis Nooa.   Kummitusveneessä asujakin olisi liian ilmiselvä,  tarinankerronnan kannalta toki hyvä sekoittaa pakkaa antamalla ymmärtää, että venetyyppillä olisi tekemistä asian kanssa, sehän voi olla ihan erillinen juonikuviokin.    Ja miksi epäilen Imatraa?   Anssin serkku, joka haluaa kostaa.   Esittämällä höpsähtäneenpää ja ylikilttiä, saa kiskottua uskomattoman määrän tarpeellista tietoa, kun kukaan ei osaa epäillä.

Voihan toki olla, että olen täysin väärässä. Itsellä on vaan sellainen tunne, että kyllä tässä vielä joku käänne tulee.

Eikös siellä veneessä näkynyt varsijousi jollaisesta Friida sai osuman uusimmissa jaksoissa? Imatra ja Iiris kyttäsivät kauempana kuka pizzan noutaa veneestä ja pakettiauto meni ohi juuri kun mystinen veneasukki oli tulossa ulos. Itse luulen että kaiken takana on Minna, Nooa apurinaan. Ehkä Nooa oli se joka tappoi Friidan. Ainakin lähti jonnekin kiireellä Trissasta vähän ennen kuin Friida päästettiin päiviltä.

Vierailija
429/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kaudella on kuollut jo kolme hahmoa. Kaksi ensimmäistä olivat sivuhahmoja ja kolmas kuolonuhri merkittävämpi hahmo. Tuleekohan vielä lisää ruumiita näiden lisäksi? Yleensä jokaisella kaudella on kuollut noin 1-2 kpl.

Vierailija
430/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan Friidan kuolema näyttelijän oma päätös jättää sarja vai tapettiinko Friida käsikirjoittajien päätöksestä? Häiritsee kun näistä poistumisista ei koskaan tule uutisia kuten Salkkareissa ja syyt jäävät aina hämärän peittoon. Ainoastaan Lolan kohdalla tiedetään että näyttelijä halusi itse lopettaa sarjassa. 

Kiva että on jännitystä, mutta näitä hahmoja kuolee kuin sieniä sateella. Se vähän tökkii tässä. Ei joka kaudella tarvisi aina kuolla joku. Vielä kun ne tapahtuu Alissan kohdalla niin tuntuu että se kirottu on kyllä Alissa, kun sille läheisiä ihmisiä menehtynyt useampi.

Vierailija
431/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että on jännitystä, mutta näitä hahmoja kuolee kuin sieniä sateella. Se vähän tökkii tässä. Ei joka kaudella tarvisi aina kuolla joku. Vielä kun ne tapahtuu Alissan kohdalla niin tuntuu että se kirottu on kyllä Alissa, kun sille läheisiä ihmisiä menehtynyt useampi.

Lolan ja Friidan lisäksi Alissan ystävistä on menehtynyt myös Salkkareissa Sanni. 

Vierailija
432/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vahva tunne, että kaiken takana on Perttu. Se, miten Friida ja Perttu toisensa tuntisivat, on mysteeri. Mutta varmaankin joku kuvio, että ovat Friida ja Perttu ulkomailla tavanneet ja Pertulle on käynyt ilmi, että Friida tuntee Alissan jne. 

Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Harmi, kun tulee nyt kk tauko. :/

Vierailija
433/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se jotenkin ihanan draamallista jos kaiken pahan takana olisikin Johanna. Ihminen josta kukaan ei tämmöistä uskoisi, sinänsä olis aika klassinen käänne tämmöseen draamasarjaan. Tiedä sit kumpi olis paremp vaihtis: murhaaja on joku ilmiselvä vai joku täysin out of box valinta. 

Vierailija
434/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää toi Eemelin touhu. Kävi taas rahasta panemassa jopa kolmea naista. Iiriksen sydän tulee niin särkymään.

Ja totta kai Mimosa sai tietää Eemelin touhuista seuraamalla tätä. Mimosan ehto sille ettei kertoisi Iirikselle oli se, että Eemeli panisi tätä. Eemeli ehti jo suostua, mutta Eemelikin sai selville jotain, nimittäin sen, että Mimosa oli juonitellut itsensä opiskelemaan ja Iiriksen pihalle.

Eemeli, Mimosa ja Sofia. Siinä mun inhokkihahmot.

Vierailija
435/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännään kohtaan jäi, mitäs nyt sitten kun tulee kuukauden tauko. 

Itse lähden mukaan siihen teoriaan, että Alissan vainoaja ja kuolemien aiheuttaja on Nooa jonkun muun avustuksella. Kaikki muut vaihtoehdot, joita olen päässäni pähkäillyt ovat liian ilmiselviä. Tänään ennakoita katsellessani tuli mieleen, että voisko Nooa vielä yrittää lavastaa jotain muuta Trissalaista syylliseksi ohjaamalla puheluita siihen veneellä olevaan puhelimeen. Puhelimiin on aika helppo tunkeutua nykypäivänä avoimista Wifi-verkoista, niin, että mitä jos Nooa on tunkeutunut jonkun muun Trissalaisen puhelimeen ja jonka nimissä Nooa tai sen apuri lähettää viestejä Alissalle. En kyllä tiiä miten tuo fiktio-Rantabaari maailmassa toimii, mutta voisi olla ihan käypä teoria.

Helposti arvasi tuon, että Ilari ja Luukas päätyvät hommailemaan. Veikkaan, että niille tulee vielä muuta sutinaa, en ole muutenkaan varma siitä, että onko tuo Laran ja Luukaksen suhde hyvin pitkä-ikäinen

Eemelinkin kyllä täytyy jäädä jossain vaiheessa kiinni noista maksullisista palveluista Iirikselle. 

Uskon myös, että Krista herää vielä ja Mikael saa tietää Sofian ajaneen Kristan päälle. Suvin en enää usko palaavan.

Vierailija
436/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää toi Eemelin touhu. Kävi taas rahasta panemassa jopa kolmea naista. Iiriksen sydän tulee niin särkymään.

Ja totta kai Mimosa sai tietää Eemelin touhuista seuraamalla tätä. Mimosan ehto sille ettei kertoisi Iirikselle oli se, että Eemeli panisi tätä. Eemeli ehti jo suostua, mutta Eemelikin sai selville jotain, nimittäin sen, että Mimosa oli juonitellut itsensä opiskelemaan ja Iiriksen pihalle.

Eemeli, Mimosa ja Sofia. Siinä mun inhokkihahmot.

Mä en taas niitä inhoa. Tykkään. Siinä metrokohtauksessa joku ei ollut ihan kohdillaan. Jälkiäänitetty tai sitten tehty jollain Ai:lla. Ehkä ne rajummat värimäärittelyt tekee myös.

Vierailija
437/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vahva tunne, että kaiken takana on Perttu. Se, miten Friida ja Perttu toisensa tuntisivat, on mysteeri. Mutta varmaankin joku kuvio, että ovat Friida ja Perttu ulkomailla tavanneet ja Pertulle on käynyt ilmi, että Friida tuntee Alissan jne. 

Ihan kelpo teoria. Perttua olisi kiva nähdä taas pitkästä aikaa ja Alissan ja Anssin kuuluisi saada tietää Pertun olevan sittenkin elossa. En tiedä liittyykö Minna tähän vainoamiseen mitenkään, mutta ainakin 6. kauden näyttelijät kuulemma seuraavat Minnan näyttelijää Instagramissa ja toisinpäin.

Vierailija
438/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pistää ärsyttämään, mutta sentään hyvä cliffhanger puolessa välissä kautta kun tauko jostain syystä on päätetty pitää. Friidan menehtyminen toki harmittaa hieman. Salkkareissa Aki ja Noel ovat maanneet verilammikossa ammuttuina, että sillä perusteella Friida voisi selviytyä mutta en usko siihen. Sillä tavalla tämä oli pohjustettu kuin Lolankin tapaus. Miten sattukin.

Vierailija
439/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi voinut olla myös 6. kauden päätös ja 7. kausi olisikin ollut loput 28 jaksoa. Kaikilla kausilla ollut vähintään 39 jaksoa, että olisi ollut hieman pienempi jaksomäärä. Ehkä ei ärsyttäisi niin paljon jos olisi markkinoitu kaudet näin. Friidan ja Alissan tunnariversiokin saattaa poistua käytöstä tämän jälkeen.

Vierailija
440/856 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pistää ärsyttämään, mutta sentään hyvä cliffhanger puolessa välissä kautta kun tauko jostain syystä on päätetty pitää. Friidan menehtyminen toki harmittaa hieman. Salkkareissa Aki ja Noel ovat maanneet verilammikossa ammuttuina, että sillä perusteella Friida voisi selviytyä mutta en usko siihen. Sillä tavalla tämä oli pohjustettu kuin Lolankin tapaus. Miten sattukin.

Tällä kertaa Alissaa tuskin epäillään surmateosta, koska oli Anssin seurassa tapahtumahetkellä ja Alissa ja Friida olivat saaneet välinsä sovittua ennen Friidan kuolemaa. Tuleekohan tässä joku aikahyppy suoraan Friidan hautajaisiin/muistotilaisuuteen vai jatketaanko kuukauden jälkeen suoraan siitä mihin ennen kesätaukoa jäätiin?