Nyt kun uutisoidaan leikkauksista ja säästöistä niin olen jatkuvasti ällistynyt siitä mitä kaikkia tukia on ollut
Tuntuu siltä, että kaikkea kivaa on maksettu kaikille.
Oletteko te muut tienneet siitä mitä kaikkea on maksettu?
Kommentit (286)
Hyviä uudistuksia tulossa esim.
"Alle 50 henkeä työllistäviltä yrityksiltä ja organisaatioilta poistuu työsopimuslakiin perustuva takaisinottovelvollisuus. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitse ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti irtisanomisen jälkeen."
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…
Vierailija kirjoitti:
Taas jaksatte jupista heikommassa asemassa olevien, köyhien ja sairaiden pikkuroposista. Niistä pienistä tuista, jotka saajalleen ovat kuitenkin merkittävät.
Miksi ette kritisoi ja ole kateellisia kansanedustajien tukihimmekeistä. Sopeutumiseläke jopa lähes 7000€/kk tai yritys tuista yms?
Get real! Ketä kiinnostaa joku hiton kansanedustajain sopeutumisraha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas jaksatte jupista heikommassa asemassa olevien, köyhien ja sairaiden pikkuroposista. Niistä pienistä tuista, jotka saajalleen ovat kuitenkin merkittävät.
Miksi ette kritisoi ja ole kateellisia kansanedustajien tukihimmekeistä. Sopeutumiseläke jopa lähes 7000€/kk tai yritys tuista yms?
kukaan Suomessa ei saa sopeutumisELÄKETTÄ. Ei YKSIKÄÄN ihminen.
Näin on. Vihdoin joku järjen ääni tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sait kuitenkin lapsilisät ja varmaan lasten kautta muitakin tukia mm. pienien tulojesi takia ilmaiset pk paikat? Ja sait kuitenkin opintotuen ja halvan op lainan josta ehkä iso osa anteeksiannettiin kun valmistuit?
Ne tuntuu aina turhilta ne tuet mitä muille maksetaan. Ei aina huomaa mitä itse on saanut.
En mä ole saanut lapsista kuin lapsilisät. Päiväkotipaikka maksoi myös. Lukiokirjatkin piti niille maksaa itse. En saanut mitään halpaa opintolainaakaan. Joka pennin maksoin takaisin korkojen kanssa.
Ilmeisesti tässä välissä on ollut sukupolvi, jota on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. On ihan kohtuullista, että nyt leikataan rönsyt pois kun kerran syytä on.
Mikäköhän sukupolvi? Minä olen 70-luvulla syntynyt ja meitä hemmoteltiin.
En tiedä. Mä olen syntynyt 60-luvulla ja kylmää kyytiä oli heti kun tuli 90-luku. Vastavalmistuneena ei saanut töitä, asuntolainojen korot oli pilvissä ja ihan kaikki elämä vaikeaa. Pätkätöitä jos sait olit onnekas ja tosiaan päivähoito maksoi eikä asumistukea saanut eikä mitään muitakaan tukia. Opintolainaa piti pystyä maksamaan pois ja mitä kaikkea.
Ei tosiaan hemmoteltu. Sitä samaa raskautta on jatkunut koko aikuisikä. Ihan itse on pitänyt kustantaa lapsille kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi omistusasuntoon saa asumistukea. Eikö se luukku pitäisi myydä, jotta saisi rahaa ja etsiä halvempi luukku! Onneksi näitä tukia karsitaan kovalla kädellä. Myöskään kansaneläkkeitä ei ole syytä maksaa ulkomaille, ei maksa muutkaan pohjoismaat. Sinne vaan omin rahoin, ei tukien voimin.
Hyvä on myös, että kohta saa helposti irtisanoa kenet tahansa.
Ei saa olla enää pitkään kahvitauolla eikä saikuttaa.
Niin on. Sinulla ei kuitenkaan ole edes sitä paikkaa mistä sinut voitaisiin irtisanoa. Olet yhteiskunnan tukiloinen kehdosta hautaan.
Kohta tulee lisää tukiloisia.
"Valtio irtisanoo ensi vuonna tuhansia virkamiehiä"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f2a9bdbe-125f-4dab-b8ca-0b1cfe728…
Kapitalismi ilman vahvaa sääntelyä ja/tai tukipolitiikkaa sen vaikutusten tasapainottamiseksi on helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi omistusasuntoon saa asumistukea. Eikö se luukku pitäisi myydä, jotta saisi rahaa ja etsiä halvempi luukku! Onneksi näitä tukia karsitaan kovalla kädellä. Myöskään kansaneläkkeitä ei ole syytä maksaa ulkomaille, ei maksa muutkaan pohjoismaat. Sinne vaan omin rahoin, ei tukien voimin.
Hyvä on myös, että kohta saa helposti irtisanoa kenet tahansa.
Ei saa olla enää pitkään kahvitauolla eikä saikuttaa.
Niin on. Sinulla ei kuitenkaan ole edes sitä paikkaa mistä sinut voitaisiin irtisanoa. Olet yhteiskunnan tukiloinen kehdosta hautaan.
Kohta tulee lisää tukiloisia.
"Valtio irtisanoo ensi vuonna tuhansia virkamiehiä"<
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä on ollut myös koko vuokran maksaminen, jos elätti on jättänyt laskunsa maksamatta, niin, että on mennyt luottotiedot. Tiedättekö, että kela on iloisesti maksanut vaikka 1200/kk vuokraa vaikka kunnan raja olisi ollut jotain 600/kk asumistuessa.
Tiesin tuon. Monesti vuosien varrella on uutisoitu siitä, että vuokranormit ylittävät vuokrat maksetaan silti aina käytännössä kokonaan.
Itseäni ihmetyttää, missä pimennossa te tukien paljoutta päivittelevät olette eläneet.
No ensinnäkään en ole kasvanut Suomessa. Ja täällä olen ollut oikeutettu vain yhden vuoden opintotukeen jonka jälkeen ansaitsin liikaa saadakseni sitä. Ainoa tuki tuon jälkeen on ollut Kela-korvaus jos on käynyt yk
Minä pinnistelin. Opiskelin, tein töitä ja opiskelin lisää ja tein vielä enemmän töitä. Sitten sairastuin vakavasti enkä tästä enää parane. Pidän aika erikoisena asiana että minua kadehditaan. Mutta muistakaa omat sananne kun itse sairastutte tai joku läheisenne sairastuu ja tarvitsee tukia elääkseen. Menkää silloin itse narun jatkeeksi älkääkä valittako.
Tää valtion virkamiestem irtisanomisuutinen oli iloinen ylläri.
Valtiolla, samoin kuin kunnilla on suuret määrät virkamiehiä, jotka eivät tee mitään.
Puolet pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukaan Suomessa ei saa sopeutumisELÄKETTÄ. Ei YKSIKÄÄN ihminen.
Olet oikeassa, kansanedustajat saavat nykyään sopeutumisrahaa, vaikka aikaisemmin sen nimi oli sopeutumiseläke.
"Sopeutumisraha
Eduskunnasta ennen eläkkeellesiirtymisikää pois jäänyt kansanedustaja voi saada sopeutumisrahaa, jos hän ei työllisty edustajantyön jälkeen. Sopeutumisraha korvaa sopeutumiseläkkeen, joka lakkautettiin vuonna 2019."
Kieltämättä ällistyin että OMISTUSASUNNON vastikkeisiin sai asumistukea. Wtf?
Ei pidä paikkaansa. Juuri niillä työssäkäyvillä kävi kodinhoitajat auttamassa lastenhoidossa. Yhdelläkin kaverilla joka iltapäivä oli kunnalta kodinhoitaja joka oli siihen asti pikkukoululaisten kanssa kun vanhemmat tuli töistä. Myös jos kaveri tuli kipeäksi ja vanhempien piti olla töissä tuli kodinhoitaja häntä hoitamaan.
Minun äitini oli kotiäiti. Tuohon aikaan kun palkat olivat niin hyviä, että riitti yksikin työssäkäyvä vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä maassa maksetaan aivan liikaa tukia rikkaille, mm. lapsilisät. Rikkailta tuet pois ja tuet vaan nille, jotka niitä oikeasti tarvitsee!
Oletko se ensimmäinen joka osaa sanoa YHDENKIN nimenomaan rikkaille tarkoitetun tuen? Paljonko nettovarallisuus pitää olla että siihen on oikeutettu? Satoja tuhansia vaiko 7 numeroisissako pitää olla?
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla, samoin kuin kunnilla on suuret määrät virkamiehiä, jotka eivät tee mitään.
Puolet pois!
Hyvä uutinen on myös, että hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien sopimuksia enää tänä vuonna eikä eläkkeelle jäävien tilalle oteta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Get real! Ketä kiinnostaa joku hiton kansanedustajain sopeutumisraha?
No kansanedustajia kiinnosta ihan hitostikin. Ne maksetaan verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Jep, alle 18 v kuntoutustuki lähemmäs tonni kuussa. Miettikää, lukiolainen saa alle 300 ja mitään tekemättömät tonnin.
Kuntoutustuella on myös tarkoitus maksaa sitä kuntoutusta yms 🙄 esim tuo mahdollistaa fysioterapian omavastuiden maksamisen tai psykoterapian kustantamista osittain jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, alle 18 v kuntoutustuki lähemmäs tonni kuussa. Miettikää, lukiolainen saa alle 300 ja mitään tekemättömät tonnin.
Siis mistä lukiolainen saa sen 300? Kaikki tietämäni lukiolaiset ovat ihan täysin vanhempien palkkojen elätettävissä, miksi he rahaa saisivat yhteiskunnalta?
Omat lapset eivät ole saaneet mitään opintotukia lukiossa eivätkä ammattikoulussa.
En silti paheksu sitä että joku muu saa tukia. Tukien varassa elävillä on niin köyhää, ettei käy kateeksi.
Kuka tahansa voi päätyä tukien saajaksi jos elämä heittää tielle liikaa onnettomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet pois!
Hyvä uutinen on myös, että hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien sopimuksia enää tänä vuonna eikä eläkkeelle jäävien tilalle oteta ketään.
Ja lisäksi hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli siivous, ruokahuolto ja ict -tuki.
Yes, yes,yes,yes
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Juuri niillä työssäkäyvillä kävi kodinhoitajat auttamassa lastenhoidossa. Yhdelläkin kaverilla joka iltapäivä oli kunnalta kodinhoitaja joka oli siihen asti pikkukoululaisten kanssa kun vanhemmat tuli töistä. Myös jos kaveri tuli kipeäksi ja vanhempien piti olla töissä tuli kodinhoitaja häntä hoitamaan.
Minun äitini oli kotiäiti. Tuohon aikaan kun palkat olivat niin hyviä, että riitti yksikin työssäkäyvä vanhempi.
En tiedä kenellä kummalla kävi. Mun luokkakavereista puolella roikkui avaimet kanttinauhalla kaulassa ja olivat ihan yksin koko päivän koulun jälkeen kunnes vanhemmat tuli kotiin.
Mitä ihmeen luksusasuntoja ( tarkoitatko kun eivät asu veneen alla) ja kai niille pitää koneet antaa jos niitä opiskelussa vaaditaan.
Ilman koulutusta ei saa töitä. Me vaaditaan nuorilta kovat tutkinnot et ne pääsee töihin.Opiskelu on kokopäivätyötä. Sen ajan tarvitsee tukea. Miksi tällainen itsestäänselvyys pitää vääntää rautalangasta?