Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun uutisoidaan leikkauksista ja säästöistä niin olen jatkuvasti ällistynyt siitä mitä kaikkia tukia on ollut

Vierailija
20.04.2024 |

Tuntuu siltä, että kaikkea kivaa on maksettu kaikille.

Oletteko te muut tienneet siitä mitä kaikkea on maksettu?

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä on ollut myös koko vuokran maksaminen, jos elätti on jättänyt laskunsa maksamatta, niin, että on mennyt luottotiedot. Tiedättekö, että kela on iloisesti maksanut vaikka 1200/kk vuokraa vaikka kunnan raja olisi ollut jotain 600/kk asumistuessa.

Tiesin tuon. Monesti vuosien varrella on uutisoitu siitä, että vuokranormit ylittävät vuokrat maksetaan silti aina käytännössä kokonaan.

Itseäni ihmetyttää, missä pimennossa te tukien paljoutta päivittelevät olette eläneet.

No ensinnäkään en ole kasvanut Suomessa. Ja täällä olen ollut oikeutettu vain yhden vuoden opintotukeen jonka jälkeen ansaitsin liikaa saadakseni sitä. Ainoa tuki tuon jälkeen on ollut Kela-korvaus jos on käynyt yksityislääkärillä ja Kela-korvaus apteekista. Mihinkään muuhun en ole koskaan ollut oikeutettu palk

Ymmärrätkö edes kuinka onnekas olet jos olet saanut olla terve ja työelämässä? Et taida ymmärtää. Moni vaihtaisi paikkaa sun kanssa heti jos pystyisivät.

Vierailija
42/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut otettaisiin sihteerinsi, palkka olisi 26000 euroa vuodessa. Mutta ei, nyt musta maksetaan koko elämä sakkomaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mut otettaisiin sihteerinsi, palkka olisi 26000 euroa vuodessa. Mutta ei, nyt musta maksetaan koko elämä sakkomaksuja.

Siis sihteeriksi

Vierailija
44/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.

Ja tästäkin palstalaiset ovat kateellisia, ilmaisesta työvoimasta.

Vierailija
45/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt, miten paljon ja mitä kaikkia tukia ihmisille maksetaan. Leikkuri tulee todella tarpeeseen. Olen muuttanut tässä mieltäni - lisää leikkauksia! 

Vierailija
46/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tässä maassa maksetaan aivan liikaa tukia rikkaille, mm. lapsilisät. Rikkailta tuet pois ja tuet vaan nille, jotka niitä oikeasti tarvitsee!

Vierailija
47/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tienneet miten hävyttömän pienellä palkalla monet tekevät työtä? 

Olen tiennyt tuonkin. Tiedän senkin, että moni työelämän ulkopuolella oleva saa erilaisina tukina enemmän rahaa kuin pienipalkkainen saa palkkaa.

Kerro toki esimerkkiä. Toistaiseksi tiedän että vammaisista lapsista saa kyllä enemmän. Mutta haluatko itse vammaisen lapsen?

Vierailija
48/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, alle 18 v kuntoutustuki lähemmäs tonni kuussa. Miettikää, lukiolainen saa alle 300 ja mitään tekemättömät tonnin.

No ei kuntoutustukea saa tekemättä mitään ja etenkään ILMAN SYYTÄ.

Kuntotusrahan ongelma on ettei sitä valvota mitenkään mihin se käytetään. Se on vaan ylimääräistä rahaa joka PITÄISI käyttää esim. psykoterapiaan. Se voi mennä vaikka päihteisiin tai muuhun

Vierailija
49/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää järjeistämistä ja leikkauksia. Kansanedustajien sopeutumisraha leikkuriin. Purra hei saksille olisi tässä tarvetta.

Vierailija
50/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrätkö edes kuinka onnekas olet jos olet saanut olla terve ja työelämässä? Et taida ymmärtää. Moni vaihtaisi paikkaa sun kanssa heti jos pystyisivät."

Ymmärrän ja olen vahva hyvinvointivaltion kannattaja. Mutta juuri sellaisen millaiseksi se alunperin tarkoitettiin, eli jossa yhteiskunta auttaa ihmisiä silloin kun he ovat heikoilla. Eli juuri silloin jos joku on sairas, työtön, tms.

Tunnen vain itseni hemmetin hölmöksi kun olen naiivisti kuvitellut Suomen hyvinvointivaltion olevan tätä. Mutta nyt paljastuukin jatkuvasti kun leikkauksista uutisoidaan että sitä rahaa (jota ei edes ole vaan Suomi on elänyt velaksi lähes 20 vuotta) onkin jaeltu hyvinvoiville, terveille, varakkaille ihmisille. Sitä en voi hyväksyä.

Vierailija
51/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle itselleen kun on tuttua lähinnä työkyvyttömyyseläke ja toimeentulotuki.

Vierailija
52/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tiennyt.

Itse jäin eläkkeelle 16-vuotiaana. Nyt hallitus aikoo nostaa eläkkeen alaikärajan 18:sta vuoteen.

No oispa kauheaa jäädä noin nuorena eläkkeelle. Ei mitään tulevaisuuden näkymiä.

Vierailija
53/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin sairaanhoitajaksi viiden lapsen lomassa, päätoimisena ja silti tein lähes koko kouluajan myös vapaa-ajalla rutkasti keikkaa, ei muuten olisi mitenkään pärjännyt.

Ja huom. Ei ollut aikuiskoulutustukea itsellä koko opiskelujen aikana käytössä.

Valmistuin hyvin väsyksissä mutta hyvin arvosanoin ja menin tietysti heti kokopäiväisesti töihin.

Ulosottoon pääsin, kun Kela peri valmistuttuani opintotukea sitä kautta takaisin. Eivät suostuneet kahta viikkoa odottamaan kun anelin, kaksi viikkoa myöhemmin olisin saanut ensimmäisen kuukausipalkkani. Mutta tästä selvitään, ennenkin elämässä selvitty. 

Vierailija
54/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.

Ja tästäkin palstalaiset ovat kateellisia, ilmaisesta työvoimasta.

Se mitään ilmaista ole. Tiedän muuten erään, joka oli ikionnellinen saadessaan tuon 9 €:n työn ja vielä bussilipun kaupan päälle.

Vierailija
55/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako? Olen saanut toimeentulotukea joskus ja sitä ennen on haettava kaikki muut mahdolliset tuet ja ne ovat vastikkeellisia. 

On se kumma, että kadehtii jotain tt tuesta. Sitä saadakseen pitää olla niin pa ettei ole mitään omaisuutta, säästöjä ja turvaverkkoja. Pitää toimittaa tiliotteet ja olla tilivelvollinen joka sentistä. Et viitsii oikeasti kadehtia jotain siitä et se saa niukan naukin rahat ruokaan ja kirppisvaatteisiin ja säilyy hengissä. 

Vierailija
56/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tässä maassa maksetaan aivan liikaa tukia rikkaille, mm. lapsilisät. Rikkailta tuet pois ja tuet vaan nille, jotka niitä oikeasti tarvitsee!

Ei kukaan oikeasti tarvitse. Elämä on valintoja. Jokaisen täytyy olla hyödyksi yhteiskunnalle eikä riippana.

Vierailija
57/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako? Olen saanut toimeentulotukea joskus ja sitä ennen on haettava kaikki muut mahdolliset tuet ja ne ovat vastikkeellisia. 

On se kumma, että kadehtii jotain tt tuesta. Sitä saadakseen pitää olla niin pa ettei ole mitään omaisuutta, säästöjä ja turvaverkkoja. Pitää toimittaa tiliotteet ja olla tilivelvollinen joka sentistä. Et viitsii oikeasti kadehtia jotain siitä et se saa niukan naukin rahat ruokaan ja kirppisvaatteisiin ja säilyy hengissä. 

Mutta mitään tekemättä kuitenkin.

Vierailija
58/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihmisoikeus asua Hesan keskustassa, jos siihen ei ole varaa? Meidän muiden pitää maksaa asumistuet, ja itse asuu maalla ja maksaa karseaa kiinteistöveroa. Koulu lopettu, ei katuvaloja, ei mitään vastinetta veroille! Oikeudenmukaista, on on, sanoo vassari.

Vierailija
59/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyrmistynyt erilaisten tukien määrästä. Paljon voidaan vielä leikata. Ihmisten saamien tukien lisäksi myös syrjäseutujen tekohengitykseen allokoidut tuet leikkuriin! Eikö jengi tajua, miten kalliiksi per hlö tulee pitää yllä infraa jossain Itä-Suomen rytöperillä?!

Vierailija
60/286 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tienneet miten hävyttömän pienellä palkalla monet tekevät työtä? 

Olen tiennyt tuonkin. Tiedän senkin, että moni työelämän ulkopuolella oleva saa erilaisina tukina enemmän rahaa kuin pienipalkkainen saa palkkaa.

Kerro toki esimerkkiä. Toistaiseksi tiedän että vammaisista lapsista saa kyllä enemmän. Mutta haluatko itse vammaisen lapsen?

Ei kaikille ole onni myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme