Nyt kun uutisoidaan leikkauksista ja säästöistä niin olen jatkuvasti ällistynyt siitä mitä kaikkia tukia on ollut
Tuntuu siltä, että kaikkea kivaa on maksettu kaikille.
Oletteko te muut tienneet siitä mitä kaikkea on maksettu?
Kommentit (286)
Taas jaksatte jupista heikommassa asemassa olevien, köyhien ja sairaiden pikkuroposista. Niistä pienistä tuista, jotka saajalleen ovat kuitenkin merkittävät.
Miksi ette kritisoi ja ole kateellisia kansanedustajien tukihimmekeistä. Sopeutumiseläke jopa lähes 7000€/kk tai yritys tuista yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä on ollut myös koko vuokran maksaminen, jos elätti on jättänyt laskunsa maksamatta, niin, että on mennyt luottotiedot. Tiedättekö, että kela on iloisesti maksanut vaikka 1200/kk vuokraa vaikka kunnan raja olisi ollut jotain 600/kk asumistuessa.
Tiesin tuon. Monesti vuosien varrella on uutisoitu siitä, että vuokranormit ylittävät vuokrat maksetaan silti aina käytännössä kokonaan.
Itseäni ihmetyttää, missä pimennossa te tukien paljoutta päivittelevät olette eläneet.
No ensinnäkään en ole kasvanut Suomessa. Ja täällä olen ollut oikeutettu vain yhden vuoden opintotukeen jonka jälkeen ansaitsin liikaa saadakseni sitä. Ainoa tuki tuon jälkeen on ollut Kela-korvaus jos on käynyt yksityislääkärillä ja Kela-korvaus apteekista. Mihinkään muuhun en ole koskaan ollut oikeutettu palkkatulojen takia. Enkä tiedä ketään joka olisi. Joten täysin vieras maailma, siksi ei ole ollut mitään käsitystä. Olen aina elänyt maailmassa jossa ihmiset kustantavat pääosin elämisensä ja perheensä elämisen palkkatuloillaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taas jaksatte jupista heikommassa asemassa olevien, köyhien ja sairaiden pikkuroposista. Niistä pienistä tuista, jotka saajalleen ovat kuitenkin merkittävät.
Miksi ette kritisoi ja ole kateellisia kansanedustajien tukihimmekeistä. Sopeutumiseläke jopa lähes 7000€/kk tai yritys tuista yms?
Nythän nimenomaan jatkuvasti paljastuu, että ei näitä tukia vain köyhille ja sairaille makseta. Vaan ihan kaikenlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt.
Itse jäin eläkkeelle 16-vuotiaana. Nyt hallitus aikoo nostaa eläkkeen alaikärajan 18:sta vuoteen.
Ei kai se nyt ihme ole, ettei kesken oppivelvollisuuden pääse eläkkeelle. Kun sen nyt nostivat 18v : een.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt.
Itse jäin eläkkeelle 16-vuotiaana. Nyt hallitus aikoo nostaa eläkkeen alaikärajan 18:sta vuoteen.
Ei kai se nyt ihme ole, ettei kesken oppivelvollisuuden pääse eläkkeelle. Kun sen nyt nostivat 18v : een.
Vanhemmilla on elatusvelvollisuus alaikäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jordbruksstöden är 1,8 md € av vilka 0,7 € md kommer från EU och 1,1 md € rakt ur era fickor. Dessa är reda pengar och inga skattelättnader.
Era grannar betalar inte nationella jordbruksstöd. Varför sparade regeringen inte rakt av 1 md € på att skära ner det nationella stödet till 100 mn €? Då skulle det fortfarande vara mera än dubbelt större gentemot det som Sverige betalar sina bönder, i ett land som har mera än den dubbla befolkningen i jämförelse med Finland.
Bor du i Finland eller Sverige?
Joo, samoin. En ole tiennytkään kuinka monenlaisia rahoja syydetään jo muutenkin hyväosaisimmille. On onnekasta, että nyt on hallitus, joka leikkaa edes isoimmat turhat rönsyt pois. Tasa-arvoistuu tämä maa edes vähän.
Jep, jos on naimisissa tai yhteinen lapsi saa työasuntovähennystä 450 euroa kuukaudessa + viikonloppumatkat.
Ei tarvitse ihmetellä että leikataan; syytä onkin!
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.
Nyt kun valtio irtisanoo ensi vuonna tuhansia virkamiehiä niin he voivat päästä työkokeiluun. Työtön saa sairaalassa tunnukset Lifecareen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä on ollut myös koko vuokran maksaminen, jos elätti on jättänyt laskunsa maksamatta, niin, että on mennyt luottotiedot. Tiedättekö, että kela on iloisesti maksanut vaikka 1200/kk vuokraa vaikka kunnan raja olisi ollut jotain 600/kk asumistuessa.
Ei pidä paikkaansa. Kyllähän kela motkottaa jos vuokra ylittää sen rajan edes 30eurolla. Nimim kokemusta on.
Ja kun itkette täällä kuinka paljon on erilaisia tukia maksettu ihmisille. Pitäskö sairaiden, työhön kykenemättömien muuttaa sillan alle vai? Suomesta loppuis sillat ku tulis tunkua.
rakennetaan uusia siltoja
Onhan se ihan älytöntä että esim joku kansaneläke, joka ei edes ole eläke vaan sosiaalistukea, ja jota on saatettu maksaa vaikka koko ikänsä botswanassa asuneelle ihmiselle jos hän vain joskus on ollut kolme vuotta Suomessa töissä
Siis ihan järjetöntä rahanjakoa.
Tai sitten se että opiskelijoille maksetaan oman yksiön vuokra Minun aikanani opiskelijat kävivät iltaisin ja viikonloppuisin töissä maksaakseen vuokran TAI asuivat oppilaitoksen soluasunnossa..
Ihmisiltä on päässyt kokonaan unohtumaan se, että mitään valtion kassaa ei oikeasti ole, vaan kaikki valtion jakama raha ensin pakko-otetaan joltain sellaiselta joka on sen itse työllään ansainnut. Onneksi hallitus nyt vähentää NÄITÄ leikkauksia joita on jo vuosikymmenet tehty työtä tekevien ihmisten lompakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tienneet miten hävyttömän pienellä palkalla monet tekevät työtä?
Olen tiennyt tuonkin. Tiedän senkin, että moni työelämän ulkopuolella oleva saa erilaisina tukina enemmän rahaa kuin pienipalkkainen saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan älytöntä että esim joku kansaneläke, joka ei edes ole eläke vaan sosiaalistukea, ja jota on saatettu maksaa vaikka koko ikänsä botswanassa asuneelle ihmiselle jos hän vain joskus on ollut kolme vuotta Suomessa töissä
Tai sitten se että opiskelijoille maksetaan oman yksiön vuokra Minun aikanani opiskelijat kävivät iltaisin ja viikonloppuisin töissä maksaakseen vuokran TAI asuivat oppilaitoksen soluasunnossa..
Ihmisiltä on päässyt kokonaan unohtumaan se, että mitään valtion kassaa ei oikeasti ole, vaan kaikki valtion jakama raha ensin pakko-otetaan joltain sellaiselta joka on sen itse työllään ansainnut. Onneksi hallitus nyt vähentää NÄITÄ leikkauksia joita on jo vuosikymmenet tehty työtä tekevien ihmisten lompakkoon.
Opintotuki on 300 ja jatkossa saa 260 asumislisää.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on se, että se työtä tekevien ihmisten lompakoista otettu raha ei ole riittänyt kaikkeen vuoden 2008 jälkeen vaan se rahanjako on rahoitettu velalla siitä lähtien.
"Vantaa joutuu maksamaan jatkossa työttömistä sakkomaksuja 43 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nuo kansaneläkkeet Ruotsiin ihmisille jotka ovat muuttaneet sinne 60 vuotta sitten alle 23-vuotiaina oli aika ällistyttävä uutinen.
Samoin kuin se, että toisella asteella on tarjottu tietokoneetkin yhteiskunnan rahoilla täysi-ikäisille työssäkäyvillekin.
Ja tosiaan nuo Helsingin keskustassa tuilla asuvat opiskelijat joiden opiskelupaikka on joku Vaasa mutta on vain hauskaa asua koko maan kalleimmalla alueella muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
"Vantaa joutuu maksamaan jatkossa työttömistä sakkomaksuja 43 miljoonaa.
"Jatkossa kelpaa vain ansiotyö. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei kelpaa enää sakkomaksuihin."
Kuntoutustukea ei saa mitään tekemättömät.