Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittelenko minä vai onko se niin, että naiset tykkäävät enemmän kissoista ja miehet koirista?

Vierailija
20.04.2024 |

En tiedä yhtään, että miksi minulla on sellainen mielikuva, että kissat ovat naisten lemmikkejä ja koirat miesten, vaikka mun vanhemmilla se meni lähinnä toiste päin. Lapsena meillä oli molempia ja äiti jaksoi marmattaa, että saisi mennä nämä kissat pois, kun taas isä vuorostaan lässytteli kissoille, että tuleeko hyvä taikina yms

Kummasta tykkäät enemmän?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien määrä pitäisi sitoa tehtyihin lapsiin. Koirat ensin takavarikoidaan valtiolle. Sen jälkeen kutakin tehtyä lasta kohti saa ottaa yhden koiran. Saisimme Suomen piskiongelmaa edes vähän ratkottua.

Vierailija
2/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset naiset pitävät kissoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo eläinrakkaus on mitenkään sukupuolisidonnaista, mutta mielikuva koirista miesten suosikkeina juontaa varmaankin siitä, että koira on perinteisesti ollut ns. hyötyeläin. Onhan edelleenkin aika iso osa koirista metsästyskoiria, ja metsästys on edelleen varsin miesvoittoinen harrastus. 

Meillä menee niinpäin, että mies on kissaihmisiä, minulle kelpaa kaikki. Vastasin, että tykkään molemmista, koska ei ollut vaihtoehtoa ``tykkään kaikesta elollisesta``. Ellei tuo siippa vähän rajoittaisi, meiltä löytyisi varmaan varsin monilajinen eläintarha. Nyt kahden koiran ja yhden kissan eläinlauman lisäksi on sitten kasvikuntaa joltinenkin määrä hoivattavana. Niitä ei mies (vielä) ole pyytänyt rajoittamaan.

Vierailija
4/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän molemmista ja niin mieskin, mutta kissat ovat kuitenkin miehen sydäntä lähinnä. Jos tytär ei olisi allerginen, meillä olisi varmaan parikymmentä kissaa pyörimässä jaloissa.

Vierailija
5/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuo eläinrakkaus on mitenkään sukupuolisidonnaista, mutta mielikuva koirista miesten suosikkeina juontaa varmaankin siitä, että koira on perinteisesti ollut ns. hyötyeläin. Onhan edelleenkin aika iso osa koirista metsästyskoiria, ja metsästys on edelleen varsin miesvoittoinen harrastus. 

Meillä menee niinpäin, että mies on kissaihmisiä, minulle kelpaa kaikki. Vastasin, että tykkään molemmista, koska ei ollut vaihtoehtoa ``tykkään kaikesta elollisesta``. Ellei tuo siippa vähän rajoittaisi, meiltä löytyisi varmaan varsin monilajinen eläintarha. Nyt kahden koiran ja yhden kissan eläinlauman lisäksi on sitten kasvikuntaa joltinenkin määrä hoivattavana. Niitä ei mies (vielä) ole pyytänyt rajoittamaan.

Mulla sama. Jos olisi vaihtoehtona, että otanko rotan tai käärmeen vai olisinko kokonaan ilman lemmikkiä, ilman epäröintiä valitsisin rotan. Käärmekin menisi, ellei muuta olisi tarjolla. Eläimet ovat tavattoman älykästä seuraa, heittämällä voittavat valtaosan ihmisistä 😅.

Vierailija
6/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista, mutta mies ja lapsi ovat allergisia kissoille, eli meillä on ollut koiria. Isäni on kissaihminen.

Vierailija
7/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän molemmista ja olen nainen. Mies tykkää enemmän kissoista, vaikka tykkääkin sinänsä kaikista eläimistä. Meillä on kaksi kissaa.

Vierailija
8/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kissakin ollut hyötyeläin. Hoitanut tuholaistorjuntaa. Sitähän on uumoiltu, että esim mustan surman leviämisessä oli merkittävänä tekijänä kissavaino (erityisesti Italiassa? Muistanko väärin), jonka vuoksi rotat pääsivät leviämään tehokkaammin ja rotistahan tuo tauti tuli.

Vierailija
9/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kokemukseni mukaan kissoista pitävät miehet ovat parhaita rakastajia.73

Vierailija
10/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen aina pitänyt kissoista ja niitä on ollut minulla neljä. Lisäksi yksi oli muutaman kuukauden sijoitettuna välaiaikaishoitoon.

Vierailija
11/11 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kissakin ollut hyötyeläin. Hoitanut tuholaistorjuntaa. Sitähän on uumoiltu, että esim mustan surman leviämisessä oli merkittävänä tekijänä kissavaino (erityisesti Italiassa? Muistanko väärin), jonka vuoksi rotat pääsivät leviämään tehokkaammin ja rotistahan tuo tauti tuli.

Joo toki tuholaistorjunnassa on kissaa käytetty, ja Egyptissähän se oli jopa palvonnan kohde. Miellyttämishaluisena laumaeläimenä koira kuitenkin on ehkä koettu enemmän yhteistyökumppaniksi ja kaveriksi, etenkin siellä siellä metsällä, kun taas kissat ovat pikemminkin elelleet puolivilleinä eläinsuojissa ja vilja-aittojen liepeillä hiiriä ja rottia pyydystäen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme