Mielipiteitä Järvenpäästä?
Kommentit (54)
Tässä ketjussa on ihan outoja väitteitä. Eilisen uutinen toki varmasti pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin sieluton paikka. Nukkumalähiö Helsingissä työskenteleville, joilla ei ole varaa asua Helsingissä.
Puolison äiti asuu siellä. Käyn hakemassa hänet välillä kotiin sieltä jos on yökyläillyt äitinsä luona. Ja joka ikinen kerta olen suunnattoman ärtynyt. Paikkakunta ei kertakaikkisesti vedä puoleensa yhtään.
Jampassa paloi pari vuotta sitten se "ostari" maan tasalle, monta bisnestä samassa rakennuksessa. K-kauppiaan roskakori syttyi tuleen, ja ilmeisesti ei ollut yhtään kameraa kuvaamassa takapihaa. En tiedä saiko ne tekijöitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sieluton paikka. Nukkumalähiö Helsingissä työskenteleville, joilla ei ole varaa asua Helsingissä.
Puolison äiti asuu siellä. Käyn hakemassa hänet välillä kotiin sieltä jos on yökyläillyt äitinsä luona. Ja joka ikinen kerta olen suunnattoman ärtynyt. Paikkakunta ei kertakaikkisesti vedä puoleensa yhtään.
Mikä alue?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskainen monikulttuurinen slummi ghetto
Monikulttuurinen? Perustele. Kaupoissa näkyy vain suomalaisia.
Itä-Uudenmaan poliisilaitos kertoo, että Järvenpäässä sijaitsevassa ravintolassa on ammuttu kahta ihmistä.
Alustavien tietojen mukaan kahta henkilöä on ammuttu Järvenpäässä sijaitsevassa ravintolassa, poliisi kertoo tiedotteessaan.
Poliisi sai tiedon ampumisesta hieman kello kahdeksan jälkeen illalla.
Poliisi sai lauantai-iltana hätäkeskuksen kautta ilmoituksen, että Järvenpäässä Wärtsilänkadulla sijaitsevassa ravintolassa on ammuttu useita laukauksia, poliisi kertoo.
Niin, moottoripyörällä pääsee myös järvenpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä alue?
Keskustan lähellä oleva alue jonne voi ajaa montakin eri reittiä pitkin, mutta jokaisessa vaihtoehdossa ajetaan koko kaupungin läpi.
Se on ollut idyllinen, kaunis ja viihtyisä. Yli 40v sitten. Siellä on nyt hajutonta ja mautonta betonia kaikkialla (levinnyt keskusta). Omaleimaisuutta ei ole. Samanlainen "mäkkärikopio", kuin miksi kaikki pikkuhiljaa on muuttunut. Ennen niin vuuhtyisät paikat on toistensa mitäänsanomattomia kopioita. Orgaanisuutta ei rakenneta parilla istutuksella tai puulla takaisin, mitkä sijoitetaan harmaaseen monotoniseen palikkamaailmaan.
Kaunis puisto. Tuusulanjärvellä hyvät ulkoilumaastot. Museoita.
Muuten riippuu mitä hakee.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut idyllinen, kaunis ja viihtyisä. Yli 40v sitten. Siellä on nyt hajutonta ja mautonta betonia kaikkialla (levinnyt keskusta). Omaleimaisuutta ei ole. Samanlainen "mäkkärikopio", kuin miksi kaikki pikkuhiljaa on muuttunut. Ennen niin vuuhtyisät paikat on toistensa mitäänsanomattomia kopioita. Orgaanisuutta ei rakenneta parilla istutuksella tai puulla takaisin, mitkä sijoitetaan harmaaseen monotoniseen palikkamaailmaan.
Väitän että Suomi on täynnä kaikella tapaa viihtyisämpiä ja kauniimpia pikkukuntia kuin mitä Järvenpää on. Äkkiä heitän esimerkkinä Uusikaupunki ja Lieksa. Järvenpäässä jonkinasteinen pahoinvointi on vaan aistittavissa kaikkialla ja ruma ympäristö lisää pahoinvointia.
Järvenpää on ihan ok. Elin siellä 20 ensimmäistä elinvuottani. Välissä asuin isoissa kaupungeissa ja ulkomaillakin. Suomeen palatessa muutin Keravalle, joka sekin on ihan ok. Molemmissa on siis ihan kiva asua, kun valitsee rauhallisen kulman, jossa on ok koulu lapsille ja luontoa koiran lenkitykseen. Ja itse tekee etätöitä tai käy toimistolla Helsingissä. Eihän Järvenpäässä tai Keravalla oikein mitään ole, mutta lähdetään mielellämme Helsingin keskustaan esim. shoppailemaan ja muuta, jos sellaiselle on tarvetta. Itse en tykännyt yhtään asua isossa kaupungissa, vaikka sitäkin kokeiltiin monta vuotta.
Minä myös olen alunperin jäkestä, mutta asun nykyään pääkaupunkiseudulla enkä halua muuttaa takaisi Järvenpäähän.
Kaupunki on toki siisti, kivan pieni, mutta tiheästi asutettu, ja nythän rakennetaan vielä tiheämmin. Tykkään toki käydä siellä vanhempien luona kylässä, mutta joku siinä kaupungissa aiheuttaa sen, että en ole siellä ikinä kunnolla viihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon täällä, eli kiva paikka.
Mä en kehu ikinä, sillä en halua tänne enempää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jampassa paloi pari vuotta sitten se "ostari" maan tasalle, monta bisnestä samassa rakennuksessa. K-kauppiaan roskakori syttyi tuleen, ja ilmeisesti ei ollut yhtään kameraa kuvaamassa takapihaa. En tiedä saiko ne tekijöitä kiinni.
Olivat alakouluikäisiä pikkupoikia. Ilm örveltämässä siellä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että Suomi on täynnä kaikella tapaa viihtyisämpiä ja kauniimpia pikkukuntia kuin mitä Järvenpää on. Äkkiä heitän esimerkkinä Uusikaupunki ja Lieksa. Järvenpäässä jonkinasteinen pahoinvointi on vaan aistittavissa kaikkialla ja ruma ympäristö lisää pahoinvointia.
Housuissas on ruma ympäristö🤡
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta uskovaisia täynnä.
Kristillinen koulu vetää vapaiden suuntien väkeä.
Varmasti hyvä paikka, jos saa töitä sieltä. Veemäistä on kulkea Helsinkiin/Espooseen töihin järkyttävän pitkän työmatkan takia. 15-20min on kyllä ehdottomasti maximi työmatka suuntaan, koska se on joka kerta 2x pois päivästä sun elämästä. Puolen tunnin työmatka 5 päivänä viikossa tekee 260h pois elämästä eli lähes 11 vuorokautta vuodessa. Järvenpäästä Helsinkiin se on jo pelkästään junassa 33min ja tuskin on alaovi aseman edessä ja työpaikka steissillä, joten heittämällä puhutaan jo 45min työmatkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskainen monikulttuurinen slummi ghetto
Monikulttuurinen? Perustele. Kaupoissa näkyy vain suomalaisia.
Itä-Uudenmaan poliisilaitos kertoo, että Järvenpäässä sijaitsevassa ravintolassa on ammuttu kahta ihmistä.
Alustavien tietojen mukaan kahta henkilöä on ammuttu Järvenpäässä sijaitsevassa ravintolassa, poliisi kertoo tiedotteessaan.
Poliisi sai tiedon ampumisesta hieman kello kahdeksan jälkeen illalla.
Poliisi sai lauantai-iltana hätäkeskuksen kautta ilmoituksen, että Järvenpäässä Wärtsilänkadulla sijaitsevassa ravintolassa on ammuttu useita laukauksia, poliisi kertoo.
Niin, just Jampassa. Mutta eihän tässä sitä kysytty. Jamppa pilaa Järvenpään maineen.
Moneen samankokoiseen pikkukaupunkiin verrattuna Jägessä on kompakti ja tosi kaupunkimainen keskusta, jossa on helppo hoitaa kaikki ostokset ja asiat. Verrattuna myös mihin tahansa ison kaupungin keskustaan, Jägessä on nopeampaa asioida. Kaupat, kirjasto, taidemuseo on hyvät. Plussaa myös siitä että Jägessä ylipäätään on se junayhteys, vaikka useammin saisivat kulkea. Esimerkiksi muutamissa muissa samankokoisissa Uudenmaan kaupungeissa ei ole junaa. Miinuksena aseman seutu on varsinkin illalla ikävä eikä siitä ainoasta isosta kerrostalolähiöstä kannata nyt edes puhua. Eikös nuo ole ihan normaalit ongelmat missä tahansa kaupungissa.
Ampumisesta kommentoitiin jo ketjussa, mutta olivatko osapuolet siis monikulttuurisia?