Nuorten naisten hiustyyli nelikymppisellä: keskipääjakaus, ja hiukset kireästi ponnarilla niskassa
Ihan tietoisesti olen kiinnittänyt huomiota asiaan, niin selkeästi suurimmalla osalla nuorista naisista (15-25 v.) kampaus on otsikossa kuvaillun kaltainen.
Sotkunutturat ylhäällä on sitten enemmän oman ikäisieni (n. 40 v.) juttu.
Kokeilin sitten tänään tätä nuorten suosimaa kampausta. Tosi helppo kyllä, helpompi kuin sotkunuttura.
Sitä en osaa sanoa, pukeeko kuinka nelikymppistä. Oikeasti vaikea sanoa, nuorentaako vai vanhentaako tämä ponnarikampaus itseäni :D
Kommentit (52)
Minä hankin jo mummopermiksen. t.39v. On muuten tosi suloinen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin about 40-v. ja huvittuneena olen seurannut tätä nuorten naisten keskijakaussyndroomaa. Ponnari ei mielestäni niinkään, mutta keskijakaus on KAIKILLA teineillä ja nuorilla naisilla. Kun sitä alkaa seuraamaan, niin se käy ihan huvittavaksi. Aivan kuin jossakin olisi laki, että kaikilla on oltava keskijakaus. Mielestäni koskaan aiemmin ei ole ollut näin yhteneväistä nuorison kampausmuoti.
Tähän vielä lisättynä se, että hiukset ovat suorat (paitsi jos luonnollisesti on kiharaa) ja roikkuvat auki. Ponnarikin voi olla, mutta siihen ei saa tehdä mitään ihmeellisyyksiä. Eli tosi yksinkertainen tyyli. Ei mitään ekstraa. Keskijakaus nähtävästi säädetty tosiaan laissa.
Mun havainto taas on, että nuoret suosii nutturoita ja vapaita hiuksia. Minä ja muut nelikymppiset suositaan ponnaria.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei sovi keskipääjakaus.
Aika harvalle itseasiassa sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin about 40-v. ja huvittuneena olen seurannut tätä nuorten naisten keskijakaussyndroomaa. Ponnari ei mielestäni niinkään, mutta keskijakaus on KAIKILLA teineillä ja nuorilla naisilla. Kun sitä alkaa seuraamaan, niin se käy ihan huvittavaksi. Aivan kuin jossakin olisi laki, että kaikilla on oltava keskijakaus. Mielestäni koskaan aiemmin ei ole ollut näin yhteneväistä nuorison kampausmuoti.
Kun minä olin nuori niin keskijakausta ei ollut KENELLÄKÄÄN. Sivujakaus otsis oli.
Niin ne muodit vaihtelee. Keskijakaus taisi olla muotia pitkähiuksisilla nuorilla naisilla myös 60- ja 70-luvulla tuon aikakauden kuvien perusteella, korkeiden nutturoiden ym. lisäksi.
Sinänsä keskijakaus sopii mielestäni parhaiten, jos kasvojen piirteet ovat melko symmetriset. Jos piirteissä on esim. jotain vinoutt
Jep, luulen että myös siinä ysärin lopulla/nollarin alussa tuo keskijakaus on ollut muotia, koska minulla on ollut sellainen siihen aikaan kun olin n. 10-15v. Sen jälkeen ei ole ollut keskijakausta eikä juuri kenelläkään, ennen kuin nyt taas. Ja sehän on ihan loogista kun myös sen ajan vaatteet on taas muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän nämä alapeukut tulevat?
Eivätkö muut tunnista tätä nuorisokampausta? Vai eikö se ole nuorisokampaus? Vai eikö nelikymppisen ole suotavaa kopioida tyylejä kuin itsensä ikäisiltä tai vanhemmilta? Vai eikö tästä ole suotavaa aloittaa keskustelua?
Valaiskaa alapeukkunne syyt, oi armaat kanssakeskustelijat. Kiitos.
Ap
Toihan oli 80/90-luvulla uskovaisten naisten kampaus. Nykyään näkee tota niillä naisilla, joilla on vielä seitsemänkymppisenä pitkä suora tukka. Teineillä on hiukset auki ja keskijakaus.
Katsopa vaikka mikä tahansa kuva Erika Helinistä, hänellä on aina tää kampaus. Ja tosi tosi monilla muillakin parikymppisillä (no Erika toki alkaa olla jo 30v).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän nämä alapeukut tulevat?
Eivätkö muut tunnista tätä nuorisokampausta? Vai eikö se ole nuorisokampaus? Vai eikö nelikymppisen ole suotavaa kopioida tyylejä kuin itsensä ikäisiltä tai vanhemmilta? Vai eikö tästä ole suotavaa aloittaa keskustelua?
Valaiskaa alapeukkunne syyt, oi armaat kanssakeskustelijat. Kiitos.
Ap
Toihan oli 80/90-luvulla uskovaisten naisten kampaus. Nykyään näkee tota niillä naisilla, joilla on vielä seitsemänkymppisenä pitkä suora tukka. Teineillä on hiukset auki ja keskijakaus.
Silloin uskovaisten naisten kampaus, nyt trendikkäiden nuorten naisten. Niin se muoti muuttuu.
Simpsoneista tuttu comicbook-guy 😂
Naisilla ei ole rahaa käydä parturissa.
Itse en muista milloin olisin käynyt parturissa.
Vain pätkätöitä niin pitää säästää työttömyysaikaan aina rahaa.
Leikkaan siis itse hiukset.
Tämän päivän tätitukka on kerrostettu aallotettu polkka otsiksella.
Itse näytän lahkolaiselta keskipääjakauksessa.