Nuorten naisten hiustyyli nelikymppisellä: keskipääjakaus, ja hiukset kireästi ponnarilla niskassa
Ihan tietoisesti olen kiinnittänyt huomiota asiaan, niin selkeästi suurimmalla osalla nuorista naisista (15-25 v.) kampaus on otsikossa kuvaillun kaltainen.
Sotkunutturat ylhäällä on sitten enemmän oman ikäisieni (n. 40 v.) juttu.
Kokeilin sitten tänään tätä nuorten suosimaa kampausta. Tosi helppo kyllä, helpompi kuin sotkunuttura.
Sitä en osaa sanoa, pukeeko kuinka nelikymppistä. Oikeasti vaikea sanoa, nuorentaako vai vanhentaako tämä ponnarikampaus itseäni :D
Kommentit (52)
No kyllä tuollainen sileä sliipattu ponnari on nimenomaan tän hetken muotia, ei sellaisia pitänyt kukaan kun itse olin nuori (tai no ehkä ne tädit), ja nyt tosiaan lähes kaikilla on sellainen. Aiemmin oli tosiaan korkeat ponnarit, sotkunutturat ja muuten rennommat ja kuohkeammat kampaukset muotia. Sanoisin kuitenkin että se, millainen kampaus sopii, riippuu enemmän kasvojen muodosta ja hiuslaadusta kuin varsinaisesti iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites 39 ja puoli? Viis päivää vaille 40? Onko sopivaa? Pitääkö pitää henkkarit mukana jotta naiset voi kontrolloida siskoja?
Mites ap on nelikymppinen kun minäkin oon , oon 47. Meillä on kymmenen vuoden ikäero.. se on aika paljon,
kai nyt nelikymppisillä voi olla kymmenen vuoden ikäero. ne on neliKYMPPISIÄ. se kymppi siinä viittaa kymmeneen. viisikymppiseen sitten voi olla jopa 20 vuoden ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on otsatukka ja kiva polkkatukka vähän korvan alle. Sanotte mitä sanotte.
Mullapa on lyhyt otsatukka ja kiva pitkä ponnari. Sanotte mitä sanotte. Ja kuukauden kuluttua olen virallisesti vanhus eli 65.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään teinien kampaus ole. Pitkähiuksiset on aina pitäneet tuollaista.
Väitän vastaan.
Ponnarikampaus niskassa kyllä ihan peeuskampaus pitkähiuksisilla, mutta yleensä olen nähnyt hiukset kammattavan suoraan taakse/niskaan (jolloin ei muodostu tuota selkeästi näkyvää keskijakausta otsasta pään päälle) TAI sitten on ollut jakaus sivulla tässä kampauksessa. TAI sitten hiukset on päänahasta jonkunverran kohotettuna.
Tässä nuorisoponnarissa siis hyvin selkeä keskijakaus, ja hiukset tiukasti ja sileästi päätä myöten kammattuna.
Ymmärsitkö eron?
Ap
Itse en viitsi sen kummemmin miettiä tuollaisia. Pääasia että ihminen pitää hiuksensa puhtaana ja jos pitkät niin mielellään kiinni.
Tulit sitten kuitenkin kommentoimaan ketjuun, ettei kiinnosta miettiä aloituksen aihetta. Huvittavan kliseistä kyllä, näin keskustelupalstoilla.
Mun mielestä toi keskipääjakaus ja tiukka niskaponnari ei sovi juuri kenellekään, oli sitten nuori tai vanha 😂
Tuo on ihan normaali kampaus kaiken ikäiselle. Sivujakauksella olisi jo vähän erikoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään teinien kampaus ole. Pitkähiuksiset on aina pitäneet tuollaista.
Väitän vastaan.
Ponnarikampaus niskassa kyllä ihan peeuskampaus pitkähiuksisilla, mutta yleensä olen nähnyt hiukset kammattavan suoraan taakse/niskaan (jolloin ei muodostu tuota selkeästi näkyvää keskijakausta otsasta pään päälle) TAI sitten on ollut jakaus sivulla tässä kampauksessa. TAI sitten hiukset on päänahasta jonkunverran kohotettuna.
Tässä nuorisoponnarissa siis hyvin selkeä keskijakaus, ja hiukset tiukasti ja sileästi päätä myöten kammattuna.
Ymmärsitkö eron?
Ap
Riippuu kasvojen mallista missä jakaus on jos sitä yleensä on, ei iästä.
Myös muoti vaikuttaa, välillä on muotia sivujakaus ja nyt selvästi keskijakaus. Olen samaa mieltä siitä, ettei ikä ole silti merkittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Sotkunuttura on nuorisokampaus. Vanhemmille naisille kuuluu perinteisesti hiuspinneillä aloillaan pysyvä siisti, tiukka nuttura.
Aika harva pitää mitään tiukkaa nutturaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaali kampaus kaiken ikäiselle. Sivujakauksella olisi jo vähän erikoisempi.
10v sitten sivujakaus oli se normaali.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi keskipääjakaus ja tiukka niskaponnari ei sovi juuri kenellekään, oli sitten nuori tai vanha 😂
Sopii monille, on siisti ja tuo kasvojen luuston kauniisti esille.
Ärsyttävä tapa pitää hiuksia on sellainen, jossa pitkä tukka on auki , mutta sivulta osa hiuksista on vedetty eteen olkapäille. Sitten niitä olkapäillä olevia hiusosioita lääpitään ja asetellaan koko ajan.
Itsekin about 40-v. ja huvittuneena olen seurannut tätä nuorten naisten keskijakaussyndroomaa. Ponnari ei mielestäni niinkään, mutta keskijakaus on KAIKILLA teineillä ja nuorilla naisilla. Kun sitä alkaa seuraamaan, niin se käy ihan huvittavaksi. Aivan kuin jossakin olisi laki, että kaikilla on oltava keskijakaus. Mielestäni koskaan aiemmin ei ole ollut näin yhteneväistä nuorison kampausmuoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii monille, on siisti ja tuo kasvojen luuston kauniisti esille.
Ärsyttävä tapa pitää hiuksia on sellainen, jossa pitkä tukka on auki , mutta sivulta osa hiuksista on vedetty eteen olkapäille. Sitten niitä olkapäillä olevia hiusosioita lääpitään ja asetellaan koko ajan.
Makuasioitahan nämä on
Vierailija kirjoitti:
Itsekin about 40-v. ja huvittuneena olen seurannut tätä nuorten naisten keskijakaussyndroomaa. Ponnari ei mielestäni niinkään, mutta keskijakaus on KAIKILLA teineillä ja nuorilla naisilla. Kun sitä alkaa seuraamaan, niin se käy ihan huvittavaksi. Aivan kuin jossakin olisi laki, että kaikilla on oltava keskijakaus. Mielestäni koskaan aiemmin ei ole ollut näin yhteneväistä nuorison kampausmuoti.
Kun minä olin nuori niin keskijakausta ei ollut KENELLÄKÄÄN. Sivujakaus otsis oli.
Olen kolmekymppinen ja pidän tuollaista kampausta yleensä. Enpä ajatellut, että siinä olisi mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites 39 ja puoli? Viis päivää vaille 40? Onko sopivaa? Pitääkö pitää henkkarit mukana jotta naiset voi kontrolloida siskoja?
Mites ap on nelikymppinen kun minäkin oon , oon 47. Meillä on kymmenen vuoden ikäero.. se on aika paljon,
kai nyt nelikymppisillä voi olla kymmenen vuoden ikäero. ne on neliKYMPPISIÄ. se kymppi siinä viittaa kymmeneen. viisikymppiseen sitten voi olla jopa 20 vuoden ikäero.
Minä ajattelen että noin nelikymppinen on, jos on lähempänä ikävuotta 40 kuin 30 tai 50.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on about sama sivujakauksella, enkä osaa pitää sitä mitenkään erikoisena. Keskijakaus ei sovi kun on pyörrettä hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin nuori niin keskijakausta ei ollut KENELLÄKÄÄN. Sivujakaus otsis oli.
Niin ne muodit vaihtelee. Keskijakaus taisi olla muotia pitkähiuksisilla nuorilla naisilla myös 60- ja 70-luvulla tuon aikakauden kuvien perusteella, korkeiden nutturoiden ym. lisäksi.
Sinänsä keskijakaus sopii mielestäni parhaiten, jos kasvojen piirteet ovat melko symmetriset. Jos piirteissä on esim. jotain vinoutta tai muuta epäsymmetristä, niin keskijakaus korostaa sitä. Silloin sivujakaus sopii mielestäni parhaiten, vaikkei se niin muotia olekaan. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Jokainen tekee niinkuin haluaa eikä se kuulu muille (vaikka näkyykin).
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän nämä alapeukut tulevat?
Eivätkö muut tunnista tätä nuorisokampausta? Vai eikö se ole nuorisokampaus? Vai eikö nelikymppisen ole suotavaa kopioida tyylejä kuin itsensä ikäisiltä tai vanhemmilta? Vai eikö tästä ole suotavaa aloittaa keskustelua?
Valaiskaa alapeukkunne syyt, oi armaat kanssakeskustelijat. Kiitos.
Ap
Toihan oli 80/90-luvulla uskovaisten naisten kampaus. Nykyään näkee tota niillä naisilla, joilla on vielä seitsemänkymppisenä pitkä suora tukka. Teineillä on hiukset auki ja keskijakaus.
Riippuu kasvojen mallista missä jakaus on jos sitä yleensä on, ei iästä.