Nuorten naisten hiustyyli nelikymppisellä: keskipääjakaus, ja hiukset kireästi ponnarilla niskassa
Ihan tietoisesti olen kiinnittänyt huomiota asiaan, niin selkeästi suurimmalla osalla nuorista naisista (15-25 v.) kampaus on otsikossa kuvaillun kaltainen.
Sotkunutturat ylhäällä on sitten enemmän oman ikäisieni (n. 40 v.) juttu.
Kokeilin sitten tänään tätä nuorten suosimaa kampausta. Tosi helppo kyllä, helpompi kuin sotkunuttura.
Sitä en osaa sanoa, pukeeko kuinka nelikymppistä. Oikeasti vaikea sanoa, nuorentaako vai vanhentaako tämä ponnarikampaus itseäni :D
Kommentit (52)
Ei se mikään teinien kampaus ole. Pitkähiuksiset on aina pitäneet tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Väitän vastaan.
Ponnarikampaus niskassa kyllä ihan peeuskampaus pitkähiuksisilla, mutta yleensä olen nähnyt hiukset kammattavan suoraan taakse/niskaan (jolloin ei muodostu tuota selkeästi näkyvää keskijakausta otsasta pään päälle) TAI sitten on ollut jakaus sivulla tässä kampauksessa. TAI sitten hiukset on päänahasta jonkunverran kohotettuna.
Tässä nuorisoponnarissa siis hyvin selkeä keskijakaus, ja hiukset tiukasti ja sileästi päätä myöten kammattuna.
Ymmärsitkö eron?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän nämä alapeukut tulevat?
Eivätkö muut tunnista tätä nuorisokampausta? Vai eikö se ole nuorisokampaus? Vai eikö nelikymppisen ole suotavaa kopioida tyylejä kuin itsensä ikäisiltä tai vanhemmilta? Vai eikö tästä ole suotavaa aloittaa keskustelua?
Valaiskaa alapeukkunne syyt, oi armaat kanssakeskustelijat. Kiitos.
Ap
Ei tunnisteta
Mites 39 ja puoli? Viis päivää vaille 40? Onko sopivaa? Pitääkö pitää henkkarit mukana jotta naiset voi kontrolloida siskoja?
Totta muuten. Sotkunutturat pään päällä ovat mun mielessä olleet koko ajan nuoren naisen merkki, ehkä kun ne tulivat muotiin silloin kun ite olin nuori. Ja joo, eihän niitä enää nuorilla näe vaan just meillä nelikymppisillä :D Tämän päivän tätikampaus, siinä missä meidän nelikymppisten mielestä permanentattu lyhyt tukka on tätitukka :D (ja niitä taas on enää joillain liki satavuotiailla)
Mulla ei ole tuota. On jakaus mutta hiukset auki, ei pitkät, ei kynityt, vaan niskaan tai kaulaan saakka (ehkä alaosaan tai keski). Pitkä näyttää riutuneelta hiirenhännältä mulla ja tämä siisti malli tuo kasvot esille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tuota. On jakaus mutta hiukset auki, ei pitkät, ei kynityt, vaan niskaan tai kaulaan saakka (ehkä alaosaan tai keski). Pitkä näyttää riutuneelta hiirenhännältä mulla ja tämä siisti malli tuo kasvot esille.
Ootko siis nuori nainen kuitenkin?
Ap
Sotkunuttura on nuorisokampaus. Vanhemmille naisille kuuluu perinteisesti hiuspinneillä aloillaan pysyvä siisti, tiukka nuttura.
Jaa, itse pidin nutturaa teininä ja parikymppisenä, sen jälkeen vaihdoin ponnariin koska helpompi. En ole koskaan tykännyt pitää hiuksia auki tai letillä. Ap varmaankin ajattelee että lettikampaukset sitten kuuluu pikkulapsille.
Vierailija kirjoitti:
Mites 39 ja puoli? Viis päivää vaille 40? Onko sopivaa? Pitääkö pitää henkkarit mukana jotta naiset voi kontrolloida siskoja?
Mites ap on nelikymppinen kun minäkin oon , oon 47. Meillä on kymmenen vuoden ikäero.. se on aika paljon,
Mullapa on otsatukka ja kiva polkkatukka vähän korvan alle. Sanotte mitä sanotte.
Nuoret pitää usein hiuksia auki. Tuollainen kuvailemasi ponnari on ihan normaali ponnari, jota näkee usein meille vähän vanhemmilla (noin nelikymppisillä).
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse pidin nutturaa teininä ja parikymppisenä, sen jälkeen vaihdoin ponnariin koska helpompi. En ole koskaan tykännyt pitää hiuksia auki tai letillä. Ap varmaankin ajattelee että lettikampaukset sitten kuuluu pikkulapsille.
En mä mitään ajattele, että joku kampaus kuuluu jonkun ikäiselle, siis etteikö saisi pitää hiuksiaan miten tahtoo. Eikö siitä jo kerro sekin, että itsekin kokeilen nyt tätä nuorilla näkemääni kampausta.
Mutta onhan se nyt ihan totuus, että tietyn ikäiset ihmiset tuppaavat pitämään hiuksiaan samalla tavalla kuin muutkin ikäisensä.
En tiedä kovin montaa kasikymppistä naista, joilla olisi joku muu kuin lyhyt, ilmava/kihara kampaus.
Enkä kovin montaa nuorta naista, joilla olisi vastaava kampaus, yleensä kaikilla nuorilla naisilla on tosi pitkät hiukset.
Ja meillä varhaiskeski-ikäisillä on sitten pitkähköä tukkaa, ei enää niin pitkää kuin nuoremmilla, muttei ohan lyhyttäkään, ja tuppaamme pitämään hiuksiamme sotkunutturoilla.
TOKI huom. POIKKEUKSIA MAHTUU joukkoon mutta puhun nyt hyvin yleisellä tasolla.
Ap
Toisille tuo kuvaamasi kampaus sopii todella hyvin, ihan iästä riippumatta. Siihen vaikuttaa niin moni tekijä, mm. kasvojen muoto, otsan korkeus ja kuperuus, hiusrajan muoto ja sijainti, hiusten väri. Sen kun pidät sellaista kampausta, josta itse pidät ja joka sinulle mielestäsi sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko siis nuori nainen kuitenkin?
Ap
Sori. Luulin että puhe oli yli 40v ihmisistä. Ehkä luin huonosti aloituksen. Käsitin että 40v+ ihmisillä olisi jakaus ja ponnari, kuten nuoremmilla. Ja sanoin että mulla ei ole. Ehkä ymmärsin väärin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Totta muuten. Sotkunutturat pään päällä ovat mun mielessä olleet koko ajan nuoren naisen merkki, ehkä kun ne tulivat muotiin silloin kun ite olin nuori. Ja joo, eihän niitä enää nuorilla näe vaan just meillä nelikymppisillä :D Tämän päivän tätikampaus, siinä missä meidän nelikymppisten mielestä permanentattu lyhyt tukka on tätitukka :D (ja niitä taas on enää joillain liki satavuotiailla)
Sotkunuttura pään päällä onkin enkuksi mom bun eli kuvaa hyvin ikäluokkaa joka sitä pitää (kolme-nelikymppiset).
Mä olen lähes 60v ja mulla hiukset noin. Ihan hyvin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän vastaan.
Ponnarikampaus niskassa kyllä ihan peeuskampaus pitkähiuksisilla, mutta yleensä olen nähnyt hiukset kammattavan suoraan taakse/niskaan (jolloin ei muodostu tuota selkeästi näkyvää keskijakausta otsasta pään päälle) TAI sitten on ollut jakaus sivulla tässä kampauksessa. TAI sitten hiukset on päänahasta jonkunverran kohotettuna.
Tässä nuorisoponnarissa siis hyvin selkeä keskijakaus, ja hiukset tiukasti ja sileästi päätä myöten kammattuna.
Ymmärsitkö eron?
Ap
Itse en viitsi sen kummemmin miettiä tuollaisia. Pääasia että ihminen pitää hiuksensa puhtaana ja jos pitkät niin mielellään kiinni.
Mistäköhän nämä alapeukut tulevat?
Eivätkö muut tunnista tätä nuorisokampausta? Vai eikö se ole nuorisokampaus? Vai eikö nelikymppisen ole suotavaa kopioida tyylejä kuin itsensä ikäisiltä tai vanhemmilta? Vai eikö tästä ole suotavaa aloittaa keskustelua?
Valaiskaa alapeukkunne syyt, oi armaat kanssakeskustelijat. Kiitos.
Ap