Miksi jotkut jäävät jumiin teiniaikojen tyyliin?
Ylellä tämä juttu https://yle.fi/a/74-20083883 sai miettimään. Nolon näköistä minusta, kun jo tukevasti kolmekymppinen nainen pukeutuu vielä pikkutytöksi lolita-tyyliin. Itsekin olin tuollainen japanifani ja otaku-tyttö teininä, kuten koko kaveriporukkani suurin piirtein. Se oli silloin muotia ja uusi juttu (olen vuoden nuorempi kuin jutun Ninni), mutta kaikki kaverini pääsivät kyllä tyylistä yli jo parikymppisenä ja ovat siirtyneet aikuisempiin juttuihin. Itsekään en ole ollut kiinnostunut japanijutuista yli kymmeneen vuoteen ja kyllä lolitaksi pukeutuminen ja kaikki nuo uwu kawaii-jutut tuntuvat nykyään tosi lapsellisilta.
Tuli sitten mieleen muutamia muitakin, jotka ovat jollain tavalla jääneet kiinni siihen nuoruutensa tyyliin ja juttuun jollain lailla, esim. yhden 80-luvulla syntyneen tiedän jolla on tosi tunnistettava 2000-luvun alun teinityyli edelleen nelikymppisenä naisena. Myös käytös samaa luokkaa. Johtuuko omaan nuoruusaikaiseen tyyliin jumahtaminen siitä, ettei jollain tavalla ole päässyt eteenpäin elämäsä tai aikuistumaan? Yleensähän ihmisiä ihan luonnostaan alkaa kiinnostaa uudet jutut iän myötä ja ne ovat erilaisia kuin ne mistä tykkää joskus yläasteella tai lukioiässä.
Kommentit (50)
Sä oot vaan kateellinen kun pukeudut itse tylsään bleiseriin. Itsekin käytän animehuppareita, rusetteja hiuksissa ja ruuutuhameita, koska tykkään niistä. Ei kerro mitään että olisin jumittanut teinityyliin. Miksi se mistä tykkäsin 20-vuotiaana yhtäkkiä muuttuisi kun täytän 30v?
En ole jäänyt jumiin teiniajan tyyliin vaan rakastan tätä enkä halua vaihtaa muuhun.
terv. gootti N39
Musta se on ruma kun kaikki nuoret aikuiset naiset puketuuu beigeen ja harmaaseen ja valkoiseen, ihankuin jotkut 45v virastotädit
No miten tuo eroaa siitä, kun aikuiset ukot kulkee liekkihupparissa lippis päässä? Huudellaanko niille, että aikuistu nyt hyvä ihminen, sun teinivuodet on kaukana takana!!
Vierailija kirjoitti:
No miten tuo eroaa siitä, kun aikuiset ukot kulkee liekkihupparissa lippis päässä? Huudellaanko niille, että aikuistu nyt hyvä ihminen, sun teinivuodet on kaukana takana!!
Ei eroa, kyllä teinityyli on mun mielestä nolon näköistä aikuisella olipa kyse sitten naisesta tai miehestä. Sitähän juuri tuossa aloituksessa yritin sanoa? Ei ollut kyse pelkästään tästä ylen jutun naisesta, vaan käytin häntä esimerkkinä.
-AP
AP on jäänyt teinin tasolle kun pitää jotain pukeutumistyyliä nolona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eroa, kyllä teinityyli on mun mielestä nolon näköistä aikuisella olipa kyse sitten naisesta tai miehestä. Sitähän juuri tuossa aloituksessa yritin sanoa? Ei ollut kyse pelkästään tästä ylen jutun naisesta, vaan käytin häntä esimerkkinä.
-AP
Voi voi jos on noloa. Mitä sitten???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Veikö tuollainen japanipunk tyttteli miehesi? xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Tuohan on kuuluisa tyyli. Suomessa pukeudutaan muuten tylsästi.
Ei makkaratäyte huulet, joiden huulet tekee jo kuonon ja kivat varjoviikset sekä poskitäyetttet, plus painavat tekoripset laskemassa luomia alas-tyypit jotka nyt 20-30 v pilanneet jo ulkonäkönsä, tule koskaan olemaan siistejä freshejä belikymppisiä.
Vaan vahanaamoja, turvoksissa olevia arkisia piikkinaamoja huono ihotäyettteet valuuym. He näyttävät eoätoivon ihmisiltä jo nyt.
he kuuluvat härpäke sarjaan tyyliin tuksuut ja tiinat.
Itse pukeuduin kuin E-girl. on sellai teinityyli. Nuorentaa muuten ainakin 10 vuotta.
T. n33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Mieheni pitää tuota tyyliä vielä tyhmempänä, naureskeli kun näytin joskus kuvia omilta lolita-ajoiltani ja kaveriporukastani teinivuosilta.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Mieheni pitää tuota tyyliä vielä tyhmempänä, naureskeli kun näytin joskus kuvia omilta lolita-ajoiltani ja kaveriporukastani teinivuosilta.
-AP
Ja uskot? :'D
Mitä vikaa esim. farkuissa on? Käytin niitä nuorena ja käytän edelleen.
Silloin kun minä olin esiteini, paikkakunnallamme oli tyttöjen kesken muodissa ratsastus ja hevostenhoito. Kaikki harrastivat niitä. Itse en ole yli kymmeneen vuoteen enää vakituisesti harrastanut ratsastusta, mutta tiedän että ainakin pari ikäistäni tyttöä sai hevosista itselleen ammatin. Vaikka minä olin mukana vain laumasieluisuuttani niin en kutsu "teiniaikoihin jämähtämiseksi" sitä, että se nuoruuden harrastus osoittautuikin joillakin oikeaksi sydämen asiaksi.
Siis vaikka sun pukeutumistyyli on "nykypäivää" niin ajatuksesi on kyllä aika teiniä 😁
"Nolo" 🤣🤣🤣🤣
Kasva aikuiseksi joka osalta ja anna muiden pukeutua kuten itse tahtovat
Eisse haitaa jos olen mielestäsi nolo
Itse käytän osittain samoja vaatteita kuin 17 kesäsienä (olen nyt 35 vuotais) koska ne sopivat edeleen päälleni. Ei ne nyt kaikki mitään keksi-ikäsen vaatteita tyylillisesti ole, eivätkä kaikki ole tietenkään viimeisen muodin mukaisia mutta ovat siistejä, ehjiä ja edelleen käyttökelpoisia. Ehkä, ainakin osa jonkun mielestä "vähän" noloja mutta keksitulosiena on itselläni on muiatkin kohteita rahalle kuin hankkia niiden tilalle jotain joka olisi enempi tätä päivää.
- Tiedän, etteivät kaikille tällaine ole mahdollsuta jo pelkästään siksi, että elopainoa on tullut niin paljon lisää, ettei yli 10 vuotta vanhat vaatteet yksinkertaiesti mahdu päälle....
Teinipimpeis on taikavoimaa sen tietää dannykin ;)