Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et pidä kissoista...

Vierailija
20.04.2024 |

Mikä niissä kissoissa niin ärsyttää?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mua varsinaisesti ärsytä, kauniita olentojahan ne ovat, mutta ne nyt vain on niin outoja, ei saa kunnolla kontaktia. En ymmärrä niitä. Kissa olisi teoriassa helpompi kotieläin kuin koira, kun ei tarvitsisi välttämättä ulkoiluttaa, mutta mua häiritsee tuo, kun tuntuu, ettei niihin oikein saa otetta, vierastan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mua varsinaisesti ärsytä, kauniita olentojahan ne ovat, mutta ne nyt vain on niin outoja, ei saa kunnolla kontaktia. En ymmärrä niitä. Kissa olisi teoriassa helpompi kotieläin kuin koira, kun ei tarvitsisi välttämättä ulkoiluttaa, mutta mua häiritsee tuo, kun tuntuu, ettei niihin oikein saa otetta, vierastan.

ei sinun kuulu saadakaan 'otetta' kissasta, vaan kissa ottaa sinusta sen otteen, silloin kun se sinua rakastaa ja pitää palvelijanaan.Siinä otteessa on hyvä olla.

Vierailija
4/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on nainen ja koira on mies. Henkilö, joka ei pidä kissoista, ei pidä myöskään naisista.

Vierailija
5/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaikista eläimistä. Psykot eivät pidä kissoista koska ne eivät kuuntele komentoja.

Vierailija
6/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kissa on yksilöllinen olento, ja on totta, että kestää jonkin aikaa ennen kuin saa kunnon kontaktin kissaan. Kissan kehonkieli on avain ymmärtämiseen. Esimerkiksi korvien ja hännän asennoista voi päätellä paljon siitä, mitä kissa haluaa ja millainen sen mielentila on, onko se ystävällinen vai pelokas. Kun oppii lukemaan kissan elekieltä, se auttaa paljon yhteyden luomisessa. Jotkut kissat ovat hyvin sosiaalisia ja koiramaisia ja rakastavat kaikkia ihmisiä. Toiset taas viihtyvät enemmän omissa oloissaan. 

https://www.purina.fi/artikkelit/kissa/kaytos/kissan-ymmartaminen/kissa…

Vierailija
7/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei sinun kuulu saadakaan 'otetta' kissasta, vaan kissa ottaa sinusta sen otteen, silloin kun se sinua rakastaa ja pitää palvelijanaan.Siinä otteessa on hyvä olla.

Ei kiitos, tavatessa voin vähän silittää, niitä kiltimpejä yksilöitä

Vierailija
8/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavideoita on kiva katsoa, sillä tavalla tykkään kissoista. Mutta kotiini en yhtäkään huoli, en tykkää ettei tiedä, mitä ne milloinkin puuhaa. Ja ne karvat ja hajut... En kestä.

Kavereilla on kissoja, en käy enää kylässä em. syistä.

Vierailija
9/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme se on jos kaikki ei tykkää kaikista. Ihmiset ovat ovat erilaisia. 

Vierailija
10/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat vain raapii ja niiden pissa haisee.

Vierailija
11/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun käyvät tekemässä tarpeensa meidän pihalle ja terassin alle. Ja ylipäätään se, että vaeltavat toisten pihoilla.

Sehän niissä on parasta, ovat yhtä m*lkkuja kuin ihmisetkin ;)

Vierailija
12/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissavideoita on kiva katsoa, sillä tavalla tykkään kissoista. Mutta kotiini en yhtäkään huoli, en tykkää ettei tiedä, mitä ne milloinkin puuhaa. Ja ne karvat ja hajut... En kestä.

Karvaa kissoista toki lähtee aina, joistakin enemmän ja toisista vähemmän. Meillä on birmankissa, jolla on varsin silkkinen turkki, josta ei kovin paljon karvaa lähde, jostain persialaisesta sitten lähtee jo huomattavasti enemmän. Kissa itsessään on hyvin puhdas eläin ja harvoin haisee. Jos kaverien kotona haisee, se todennäköisesti johtuu siitä, että kaverit eivät putsaa hiekkalaatikkoa tarpeeksi usein, käyttävät huonolaatuista hiekkaa jne. 

Vierailija
13/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt kissoista ja minulla on aina ollut ainakin yksi kissa. Kissa on siisti eläin ja jos joku sanoo kissan haisevan niin se ihminen ei koskaan edes nähnyt kissaa. Kissa on siisti eläin ja se ei voi sietää sitä, että sen tassut sotkeutuu, kissa kärsii sotkuisuudesta.Jos joku väittää kissan haisevan, niin se johtuu ihmisestä, ihminen ei siivoa kissan astiaa. Haisee se ihmisenkin paska jos sen jättää pönttöön.

"Siisti pitää aina olla, sanoi kissa hietikolla, päälle pienen tarpeen teon raapi sievän hietakeon".

Vierailija
14/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ja niiden pissa haisee. Hiekkalaatikko karmea elementti kotona ihan jo noin esteettiseltäkin kannalta. Samaten ne kiipeily- ja raapimispuuviritelmät, feng shui täysin pilalla, en kestäisi hetkeäkään katsella sellaisia häkkyröitä kotonani. Mulla nousee sydän kurkkuun, kun kissa tulee luikertelemaan jalan ympärille. Todella puistattava karmiva tunne. Ne hyökkäävät ja raapivat täysin arvaamattomasti. Kaverin luona istuin keittiön pöydän ääressä, niin kissa vaan hyökkäsi jostain jalkaani ja puraisi ja raapi. Niistä lähtee karvaa. En kestä karvaa kotona, vaatteissa, huonekaluissa, sukanpohjissa, kaikkialla. 

Vierailija
15/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ja niiden pissa haisee. Hiekkalaatikko karmea elementti kotona ihan jo noin esteettiseltäkin kannalta. Samaten ne kiipeily- ja raapimispuuviritelmät, feng shui täysin pilalla, en kestäisi hetkeäkään katsella sellaisia häkkyröitä kotonani. Mulla nousee sydän kurkkuun, kun kissa tulee luikertelemaan jalan ympärille. Todella puistattava karmiva tunne. Ne hyökkäävät ja raapivat täysin arvaamattomasti. Kaverin luona istuin keittiön pöydän ääressä, niin kissa vaan hyökkäsi jostain jalkaani ja puraisi ja raapi. Niistä lähtee karvaa. En kestä karvaa kotona, vaatteissa, huonekaluissa, sukanpohjissa, kaikkialla. 

Karvapallojakin oksentavat ja yök, ei kiitos.

-sama

Vierailija
16/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on nainen ja koira on mies. Henkilö, joka ei pidä kissoista, ei pidä myöskään naisista.

Lapsellinen kommentti.

Vierailija
17/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on jotenkin autistinen luonne. Ihmettelen, miten huono hajuaisti kissaihmisillä on, koska se pissalaatikko haisee.

Vierailija
18/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä ole tutkittukin että jotkut eivät kykene lukemaan kissojen elekieltä ja ne tuntuvat siksi arvaamattomilta ja vähän pelottavilta. Sitten voi tietysti olla että on kokemuksia kissoista jotka eivät pidä vieraista ja ovat jopa aggressiivisia.

Vierailija
19/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Aatu H ei tykännyt kissoista. Pidän kaikkia kisanvihaajia Aatuina

typerä kommentti.

Vierailija
20/60 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvaa kissoista toki lähtee aina, joistakin enemmän ja toisista vähemmän. Meillä on birmankissa, jolla on varsin silkkinen turkki, josta ei kovin paljon karvaa lähde, jostain persialaisesta sitten lähtee jo huomattavasti enemmän. Kissa itsessään on hyvin puhdas eläin ja harvoin haisee. Jos kaverien kotona haisee, se todennäköisesti johtuu siitä, että kaverit eivät putsaa hiekkalaatikkoa tarpeeksi usein, käyttävät huonolaatuista hiekkaa jne. 

Ja se karvastaminen on suurin syy etten koskaan ota itselleni kissaa.