Miksi jotkut vilkuilee ja tuijottaa kävellessä taaksepäin?
Itse olen omille lapsilleni opettanut että ihmisiä ei saa tuijottaa kun jotkut voi kokea sen kiusalliseksi. Eilen kun kävelin töihin niin kaksi nuorta käveli jonkin matkaa edelläni ja toinen tytöistä kääntyi ainakin 8 kertaa pään taaksepäin tuijottamaan minua ennenkuin pystyin vaihtamaan kadun toiselle puolelle kun jalkakäytävä oli vaan aluksi toisella puolella. Itselleni tuli todella kiusaantunut olo.
Kommentit (32)
Silloin kun tulee se tunne että joku siellä on, niin tuijotan ja mulkaisen ja selvitän tietysti onko sillä puhtaita jauhoja pussiissaan vai ei. Parempi jos kävelee ohi, silloin voi itse hengitellä niskaan.
Olettekos nähneet niitä Instagamin reelsejä.
"Olen nainen - tottakai vilkuilen kävellessäni taaksepäin varmistaakseni myös selustani."
Olikohan avaaja menossa vieraisiin, vai mitä syytä hänellä oli vältellä katsojia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin tarkkailen selustaa kun haluun varmistaa, ettei kukaan hyökkää sielä mun kimppuun. Ei tiedä millainen tyyppi kulkee perässä.
Haloo :----D Samalla kadulla, samaan suuntaan kulkeva ihminen kulkee perässä. Aivan kaikenlainen ihminen, kotiin menevä, työhön, kauppaan, kaverille, kävelylle.
Et kai oikeasti ajattele että muiden pitää jäädä odottamaan tai kulkea kiertoreittiä kun sinä kuljet kadulla? Kuka nyt samalle kadulle tulisi perässä kävelemään hahah. Eli vilkuilijat ovat tällaisia vainoharhaisia, luulevat että kaikki saman kadun käyttäjät seuraa.
Ei tarvitse odottaa tai vaihtaa reittiä.Ei mulle oo ongelma tarkkailla. Suurin osa kulkijoista on tietysti harmittomia, mutta jos joku ei olisi, kummampa uskot olevan h
Hah hah. Mä kyllä tarkkailen niin vihaisen näköisenä, että mieluummin luulevat vaaralliseksi.
Sairaalassa yks kerran käveli katossa rapukävelyä pää taaksepäin!
Silloin pelkäsin!
Itse vilkuilen taaksepäin kun olen aikeissa kääntyä ja/tai mennä pyörätien yli, sekä jos yritän ehtiä bussiin tai odotan kaverilta kyytiä. Bussissa puolestaan, jos kuulen häiritseviä ääniä, esim. kännyistä. Ehkä ap:n tilannetta helpottaa, jos hän vain ajattelee, että muiden päänkääntely ei liity häneen?
Kyllä mä ainakin saatan vilkuilla taaksepäin varsinkin jos on kuulokkeet korvilla. Haluan nähdä onko takaa tulossa vaikka pyöräilijä ettei tarvi säikähtää jos se yhtäkkiä pyyhältää ohi.
Takaatulijoita ei aina kuule vaikka ei olisikaan kuulokkeita.
Ne vilkuilijat ei siis aina tuijota juuri sinua tai ajattele, että seuraisit.
Enemmän saisi ihmetellä niitä, jotka ei katso liikenteessä mihinkään. Pää ei käänny risteyksessä, tuijotetaan vain eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Itse vilkuilen taaksepäin kun olen aikeissa kääntyä ja/tai mennä pyörätien yli, sekä jos yritän ehtiä bussiin tai odotan kaverilta kyytiä. Bussissa puolestaan, jos kuulen häiritseviä ääniä, esim. kännyistä. Ehkä ap:n tilannetta helpottaa, jos hän vain ajattelee, että muiden päänkääntely ei liity häneen?
Niinpä, tuskin ap:ta on vilkuiltu mitenkään kiusallaan tai arvostellen. Ovat vain katsoneet onko takaa tulossa ketään jos tarvii väistää.
Minä katson usein jo ennakoivasti taakse, kun alan tekemään siirtymää tien toiselle puolelle. Sori, ei ne kaikki sua tuijota.
Sellaiset ihmiset menevät Ninja pohjalta.
Heitä ei voi yllättää takaapäin, ihan tuosta vain.
Vilkuilen taaksepäin, jos olen aikeissa kääntyä. Varmistan, etten yllättäen astu jonkun takaatulevan ja minua ohittavan eteen. Jos se nyt sitten häiritsee, niin sori siitä.