Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvisitte tyhjän pesän syndroomasta?

Vierailija
19.04.2024 |

Siis siitä, kun lapset lensivät pesästä?

Itselläni ainut tytär muuttamassa toiselle paikkakunnalle, ja olo on tosi haikea.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se haikeaa, mutta kun aika kului, sitä rupesi ymmärtämään, miten hauskaa on jälleen asua kahden kesken.

Kahden kesken? Mikäs tyhjä pesä se sitten on?

Vierailija
22/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kuvaama tilanne edessä 1-2 v päästä. Miettinyt, että iso elämänmuutos se on. Ollaan eletty tyttären kanssa tosi tiiviisti - vaikka omaakin elämää molemmilla on. Viihdytty aina hyvin yhdessä, ja varmasti keskiarvoa enemmän vietetään aikaa yhdessä. Tähän vaikuttaa osaltaan se, että toinen vanhempi ei ole ollut läsnä. Huolestuttavaa olisi, jos lapsi ei lähtisi omilleen ja pärjäisi itsekseen - tämän ajatuksen olen ajatellut kantavan siinä elämänvaiheessa. Ja mikäli ei mitään yllättävää muussa elämässä tapahdu, niin työ ja ystävät, harrastukset + muut menot pitää mielen virkeänä. Ajatellut lisäksi, että omilleen muuton jälkeen se yhteinen aika on varmasti "laadukkaampaa", kun silloin ollaan eri tavoin läsnä ja arjen askareet ja kinastelut ei samalla tavalla enää näy yhteisesti vietetyssä ajassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan joudu selviämäänkään, koska opiskelijoiden tuet heikkenevät ja järkevän asunnon löytäminen vaikeutuu.

Vierailija
24/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikesta voi valittaa... Eiköhän toi asia kuulu elämään luontevasti!

Vierailija
25/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi tollaisesta ku oon aina (aikuisena) asunut yksin. Vuosi vuodelta vaan helpompaa enkä edes osaa kuvitella et asuisin jonkun kanssa kimpassa.

N32

Vierailija
26/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt tyhjään pesään vaan muutin pienempään asuntoon.

Vierailija
27/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kärsi tollaisesta ku oon aina (aikuisena) asunut yksin. Vuosi vuodelta vaan helpompaa enkä edes osaa kuvitella et asuisin jonkun kanssa kimpassa.

N32

Tyhjä pesä on poikasten (lasten) lähtiessä. Ei kai tämä mikään outo sanonta ole?

Vierailija
28/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N32

Tyhmä. Eihän tässä sinun näkemystäsi kysyttykään vaan äitisi (ja isäsi) tuntemuksia.

Vierailija
29/30 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä edessä, ehkä piankin, tiedän että sattuu, varsinkin jos joutuu kauas lähtemään. Tuo ainokainen, rakas lapseni. Mutta elämä, se menee eteenpäin eikä viivy menneessä.

Vierailija
30/30 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään ongelmaa eikä tämä huusholli ole tyhjä vaikka lapset ovat muuttaneet omilleen 3-22v sitten:)

Kuopus yöpyi to-pe matkalla lentokentälle ja yhden lapsen perhe oli eilen syömässä. Koko muu sakki viikko sitten sunnuntailounaalla. 

Kuopus lomailee mun kanssa toukokuussa 10pv ja syksyllä 2 vkoa etelän kodissamme ja muu porukka 10pv kesäkuussa. 

Ihanaa vaan että ovat löytäneet oman elämän, puolisot ja saaneet lapsia. Nautin elämästäni mieheni kanssa ja muutaman kk vuodessa ihan yksin:)