Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Li Andersson pääsee yli tuosta vihastaan yksityisiä lääkäreitä kohtaan?

Vierailija
19.04.2024 |

Minun saama palvelu yksityisellä puolella on aina ollut todella positiivista, enkä ole kuullut kenenkään koskaan kritisoivan yksityistä terveydenhoitoa. Sen sijaan Li Andersson fanittaakin jotain vuokralääkäreitä. Kannattaisi Li Anderssonin päästä tuosta järjettömästä, ideologisesta vihasta pois.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ei meillä kaikilla ole varaa yksityislääkäreihin. Ei ole siltikään vaikka sinne tupataan verorahaa.

Kokoomus ei pyrikkään parantamaan julkista terveydenhuoltoa koska YKSIKÄÄN HEISTÄ EI KÄY JULKISELLA.

Ja persut komppaa fiilispohjalta kun ei jaksa lukea papereita.

Ap voisi itse pysähtyä meittiä omaa ideologista vihaansa.

No miten vasemmisto sitä paransi? Tiedäthän sinä että juuri yksi syy näillä kela-korvauksilla on se että lievennetään niitä jonoja jotka julkisella puolella ovat.

Voisi tuon tehdä toisinkin. Kun resursseista on pula, niin hoitoon pitäisi päästä hoidon tarpeen arvion perusteella. Niin, että se pääsee ensin, jolla on suuri tarve, eikä niin, että se pääsee ensin, jolla on eniten rahaa maksaa. Esimerkiksi maksusitoumus tai palveluseteli toimisivat oikeudenmukaisemmin kuin Kela-korvauksen nosto. Enkä ole edes vassari. 

Vierailija
62/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ongelma siinä on, että joku, jolla on rahaa, käyttää yksityisiä palveluita? Siis oli palvelu mikä tahansa.

Se että meillä on tässä banaanivaltiossa vain 5 miljoonaa ihmistä ja niiden rajallisten resurssien jakaminen kahteen osoitteeseen pilaa molempien laadun ja saatavuuden, näitä ongelmia ei ollut ennen yksityistämistä, ollenkaan.

eikö? Minä olen syntynyt 1968 ja lapsuudessani täällä Helsingissä todellakin oli lääkärin saatavuudessa ongelmia. Ajassa ennen yksityistämistä. Opin jo äidinmaidossa, ettei julkiselle kannata mennä. 

Eli ongelma on jossain muussa kuin yksityistämisessä.

Jos toi sun syntymävuosi pitää paikkaansa niin sun lapsuuden lääkäripulan ja sen tilanteen välillä mih

en ymmärrä, mitä kirjoitat. Väitän, että syy on kirjoittajassa eikä lukijassa. Mikä siis on kysymyksesi? Mitä tekemistä dementialla on sen suhteen, mitä muistaa lapsuudessa tehneensä? Mitä tarkoittaa lause: sun lapsuuden lääkäripulan ja sen tilanteen välillä mihin tässä ketjussa referoidaan on 20-30 vuoden väli anteliaasti arvioiden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralääkärit ovat yleensä yrittäjiä, jotka ensin tyhjentävät yksityisasiakkasnsa lompakon lääkäriasemalla ja sen jälkeen vielä julkisen palvelun palkkabudjetin päivystyksessä. Äärimmäisen ahnetta sakkia. Oikeastaan aika h--vetin oksettavaa ja moraalitonta. Se palvelun taso, noh...

Vierailija
64/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50euroo on iso summa jos sen silmälääkäristä saa takaisin samoin fysioterapia.Eihän vihervassar mitään tartte käy vaan siellä omissaan ilmasissaan, poliitikkojen oma työterveys.Populisti Li

Vierailija
65/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ei meillä kaikilla ole varaa yksityislääkäreihin. Ei ole siltikään vaikka sinne tupataan verorahaa.

Kokoomus ei pyrikkään parantamaan julkista terveydenhuoltoa koska YKSIKÄÄN HEISTÄ EI KÄY JULKISELLA.

No miten vasemmisto sitä paransi? Tiedäthän sinä että juuri yksi syy näillä kela-korvauksilla on se että lievennetään niitä jonoja jotka julkisella puolella ovat.

Voisi tuon tehdä toisinkin. Kun resursseista on pula, niin hoitoon pitäisi päästä hoidon tarpeen arvion perusteella. Niin, että se pääsee ensin, jolla on suuri tarve, eikä niin, että se pääsee ensin, jolla on eniten rahaa maksaa. Esimerkiksi mak

eikö pitäisi miettiä, miksi julkisen sektorin lääkäri laita lähetettä eteenpäin?  Eikö se ongelma ole sielä päässä, jos yksityiset laittavat lähetteen eteenpäin.

Vierailija
66/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaivaani ei eräs yksityinen vanhempi lääkäri edes jaksanut tutkia. Julkiselta sainkin paljon parempaa tutkimusta ja hoitoa. Terveystalon lääkäreitä kiinnostaa kai lähinnä potilaan mahdollisimnan nopea vastaanotto. 

On kaksi syytä, minkä takia mennään töihin yksityisille terveysasemille. Ensimmäinen on raha. Yksityisellä tehdään töitä omalla toiminimellä. Toinen syy on että pääsee vähemmällä, voi itse valita minkä verran tekee töitä, ja potilaat ovat keskimäärin paljon terveempiä ja heillä on vähemmän ongelmia. Yksityisellä lääkäri tekee paljon sellaista työtä, mikä julkisella puolella hoituisi sairaanhoitajan vastaanotolla. Välillä käy mielessä että se pahentaa lääkäripulaa julkisella puolella, mutta ei siihen voi yksittäinen lääkäri vaikuttaa. 

Vierailija
67/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pulla saarikko ja hevosnaamainen alkoholisti li oli porsinut niin tv haastattelussa kysyttiin ovatko ne ottaneet lapsilleen terveysvakuutuksen, kumpikaan ei suostunut vastaamaan eli molemmat raijaa kakaroitaan yksityiselle. Se siitä hevosnaamaisen Alkoholistin raivosta. 

Vierailija
68/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni Li on kyllä hankkinut lapselleen sairaus ja hoitokuluvakuutuksen, tällaisen vaikutelman sain jostain lehden jutusta. Eli eipä taida jonottaa oman lapsensa kanssa missään julkisen terveydenhuollon päivystyksessä. 

Vierailija
69/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottaa varmaan mieluummin tk:ssa, kun käyt eduskunnan yksityisellä lääkäriasemalla.

Vierailija
70/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Li Anderson puhu ja ota vastuuta Pisa-tuloksista, jotka romahtivat hänen vastuuvuorollaan? Kaikki on aina muiden syytä.

Vierailija
71/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ymmärtääkseni Li on kyllä hankkinut lapselleen sairaus ja hoitokuluvakuutuksen, tällaisen vaikutelman sain jostain lehden jutusta. Eli eipä taida jonottaa oman lapsensa kanssa missään julkisen terveydenhuollon päivystyksessä. 

😂😂😂

sama ilmiö kuin Sannalla: vasuri lopettaa olemasta vasuri, kun on oma etu kyseessä.

tästä taas on lyhyt matka sanontaan, että putoavassa lentokoneessa ei ole ateisteja.

Vierailija
72/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralääkärit ovat yleensä yrittäjiä, jotka ensin tyhjentävät yksityisasiakkasnsa lompakon lääkäriasemalla ja sen jälkeen vielä julkisen palvelun palkkabudjetin päivystyksessä. Äärimmäisen ahnetta sakkia. Oikeastaan aika h--vetin oksettavaa ja moraalitonta. Se palvelun taso, noh...

Jep. Meillä on ollut vuokralääkäreitä, jotka jättävät iltapäivystyksessä kaikki sähköiset reseptit tekemättä. Sanovat potilaalle että hae sitä ja tätä lääkettä huomenna apteekista, ja kirjaavat myös potilastekstiin. Sitten kun potilas menee apteekkiin eikä siellä ole reseptiä, hän tietysti soittaa terveysasemalle ja päivävuorossa olevat vakituiset lääkärit tekevät reseptit niiden kirjausten perusteella. Nostavat siis vain moninkertaista palkkaa ja teettävät ikävät hommat muilla. 

Vierailija
73/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus on useimmiten naisten vaiva, sillä nainen vaatii itseltään tunnollista panosta sekä töiissä että kotona. Työikäiset naiset kärsivät masennuksen lisäksi ylirasituksesta, unetttomuudesta, hermostuneisuudesta. Monet masennuksesta kärsineet naiset valittavat ristiriiitaa minäihanteen ja todellisuuden kesken. Naisen on jatkuvasti ylitettävä itsensä opinnoiissa, töissä ja ihmissuhteissa. Masennuksesta kärsivät naiset ovat monesti tunnollisia tyttöjä, jotka viiimeiseen saakka pyrkivät täyttämään toisten odotukset. 

Monet naiset uskaltavat masennuksen ja syömishäiriöiden kanssa aikansa kamppailtuaan tunnustaaa, että he eivät oikeastaan olisi halunneetkaan niiin suuria vaan ovat saaaneet parhaan tyydytyksensä jostakin yhteiskunnassa vähemmän arvostetusta, kuten käsillä tekemisestä.

Vierailija
74/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä. Lisäksi monet lääkärit tekevät julkisella puolella sitä, että kirjoittavat lähetteitä itselleen yksityiselle puolelle ja rahastavat siellä uudelleen. 

Kaikenlaisia etälääkärifirmoja sun muita on syntynyt kuin sieniä sateella. Niissä suorastaan kannustetaan tekemään töitä vain parina päivänä viikossa. Monet lääkärit tekevät esim. puolet vuodesta töitä kovalla palkalla keikkalääkäreinä ja loikoilevat loppuvuoden veronmaksajien rahoilla jossain Balilla. 

Ei ole ihmet, etteivät resurssit riitä. Mikään muu ei näitä kiinnosta kuin raha.

Vierailija
75/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän li otti lapselleen sairaskuluvakuutuksen, jos kerran käy vain julkisella?

Vierailija
76/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lääkärin oikeus valita työpaikkansa?  Tai asiakkaan mistä hakee hoitoa? Se mallli olisi hyvä jossa lusittaisiin ainakin tietty aika julkisella kunnes opintovelka on maksettu yhteiskunnalle. 

Vierailija
77/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li osaa ajatella kansanterveyttä. Sitä miten Suomessa kaikki saavat terveyttä.

Se, että.sinä mietit minä minä ja arvioitte asiaa vain tältä näkökulmalta, on yksinkertaisen ihmisen huutelua.

Kukaan asiantuntija ei pidä kela korvausten palauttamista järkevänä. Ei kukaan.

Liin kansanterveys näyttää tarkoittavan kuukausien jonot hammaslääkäriin ja kiireettömiin, mutta  silti terveyden kannalta välttämättömiin  leikkauksiin. Viikkojen jonot terveyskeskuksiin 

Vierailija
78/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi tuon tehdä toisinkin. Kun resursseista on pula, niin hoitoon pitäisi päästä hoidon tarpeen arvion perusteella. Niin, että se pääsee ensin, jolla on suuri tarve, eikä niin, että se pääsee ensin, jolla on eniten rahaa maksaa. Esimerkiksi mak

Koska kela-korvauksella saadaan edellisen hallituksen aiheuttamat hoitojonot jo vihdoin purettua, ennen kuin niistä vaivoista tulee kiireellisiä 

Vierailija
79/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisiä kiinnostaa vain raha, miten saadaan tienattua mahdollisimman paljon. 

työterveys on Mehiläisessä, niin pakko käyttää. Mutta kaikki diagnoosit olen saanut julkisen kautta. Yhden sairauden kontrollit on julkisen kautta ja olen saanut sieltä parempaa hoitoa.

Syystäkin olen pettynyt kela korvauksien nostoon yksityisille, taas valuu rahaa rikkaille sitä kautta

Vierailija
80/82 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä kiinnostaa vain raha, miten saadaan tienattua mahdollisimman paljon. 

työterveys on Mehiläisessä, niin pakko käyttää. Mutta kaikki diagnoosit olen saanut julkisen kautta. Yhden sairauden kontrollit on julkisen kautta ja olen saanut sieltä parempaa hoitoa.

Syystäkin olen pettynyt kela korvauksien nostoon yksityisille, taas valuu rahaa rikkaille sitä kautta

Kenen rahaa? Niiden rikkaiden ja keskiluokan omaa rahaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan