Nyt ruikuttavat Fugessa olevat kansaneläkettä saavat!
On se kauheeta ja hirveetä!! Miks just mulle tehdään tämmöstä! 🤬🤬
Kommentit (1021)
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa kateus vie valtion rahat kun sairaskulut tulevat moninkertaisesti kallimmaksi kuin tuo eläke olisi ollut.
Mutta valittakaa toki. Kyllähän sitä harmittaa kun ei itse uskalla muuttaa mihinkään, ja muilla näyttää olevan kivaa.
Itse asiasta: eläke kaikissa muodoissaan on palkkaa aiemasta työstä. Ihan sama pitäisi olla missä sen käyttää.
Palkkaa aiemmasta työstä? Jos nuo olisivat tehneet työtä, niin niille ei maksettaisi kansaneläkettä, vaan työeläkettä
Eli. Noille maksetaan täysin tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tähän saakka on maksettu kansaneläkettä Suomesta Fuengirolaan muuttaneille ?
Koska ovat maksaneet veroja Suomessa työssä ollessaan ja ovat Suomen kansalaisia. Nyt joutuvat sitten varmaan muuttamaan takaisin ja tulevat kuormittamaan terbeydenhoitoa vaivoineen. Halvempaa olisi maksaa se eläke edelleen Espanjaan
Kovin ahkerasti niitä töitä ei ole tehty jos saa KANSANeläkettä, työeläke on erikseen.
Hän on sairastunut, eikö se mene jo sulle jakeluun.
Niin? Nivelpsorin kanssa elää moni muukin ja moni heistä on vieläpä työelämässä. Ei ole veronmaksajien tehtävä mahdollistaa kene
No, menepä tekemään kansalaisvalitus tuon yhden saamasta eläkepäätöksestä. Ja miten on, maksetaanko eläkkeistä veroa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa kateus vie valtion rahat kun sairaskulut tulevat moninkertaisesti kallimmaksi kuin tuo eläke olisi ollut.
Mutta valittakaa toki. Kyllähän sitä harmittaa kun ei itse uskalla muuttaa mihinkään, ja muilla näyttää olevan kivaa.
Itse asiasta: eläke kaikissa muodoissaan on palkkaa aiemasta työstä. Ihan sama pitäisi olla missä sen käyttää.
Kansaneläke on sosiaalituki eikä työllä ansaittu.eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tähän saakka on maksettu kansaneläkettä Suomesta Fuengirolaan muuttaneille ?
Koska ovat maksaneet veroja Suomessa työssä ollessaan ja ovat Suomen kansalaisia. Nyt joutuvat sitten varmaan muuttamaan takaisin ja tulevat kuormittamaan terbeydenhoitoa vaivoineen. Halvempaa olisi maksaa se eläke edelleen Espanjaan
Kovin ahkerasti niitä töitä ei ole tehty jos saa KANSANeläkettä, työeläke on erikseen.
Hän on sairastunut, eikö se mene jo sulle jakeluun.
On aika moni muukin sairastunut eikä silti voi asua fugessa vaikka kuinka siitä haaveilisi.
Tyypillistä suomalaista "järjenjuoksua". Jos itsellä ei ole mahdollisuutta samaan kuin jollakin muulla, se on itseltä pois, ja mitä ei ole itsellä, sitä ei saa olla muillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkettä maksetaan sellaiselle joka ei ole tehnyt työuraa. Epsanjaan lähdetään loikoilemaan veronmaksajien piikkii! Hyvä, että loppuu tuo perseily. Työeläkkeet maksetaan edelleen ulkomaille.
Väärin tuhannen kerran. Kansaneläkettä maksetaan myös esim pienipalkkaista työerää tehneille tai esim nuorena sairastuneille jolla työura jäi lyhyeksi. True fact. Toki he voi saada myös työeläkettä mutta koska se jää pieneksi he saa myös kansaneläkettä.
Afrikassa tai aasiassa 900€/kk kansaneläkkeellä elää kuin kuningas! Työeläkkeellänne saatte hummata missä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkettä maksetaan sellaiselle joka ei ole tehnyt työuraa. Epsanjaan lähdetään loikoilemaan veronmaksajien piikkii! Hyvä, että loppuu tuo perseily. Työeläkkeet maksetaan edelleen ulkomaille.
Mietihän ketkä sitä kansaneläkettä joutuvat hakemaan ja miksi?
Ovat kuitenkin sen 65 vuotta ruokansa Suomesta pääasiassa ostaneet. Kuten kaiken muunkin. ALV ja silleen.
Tämä pohjaton sika-kateus mikä Suomea mädättää on se syy miksi poistuin sieltä itse yli 20 vuotta sitten.
Ja työeläke tulee tännekin, sitä eivät pysty estämään.
Vierailija kirjoitti:
En pidä tästä ilmiöstä, että iltapäivälehdet nostavat asiassa kuin asiassa esiin jonkin erikoistapauksen, jotta saadaan "keskustelua" aikaan. Klikkiotsikoita. Jokainen ihminen on kuitenkin yksittäistapaus ja sellaisena ihmiset tulisi lehtienkin ymmärtää.
Oho, en ole huomannutkaan etta yle onkin nykyaan iltapaivalehti. Ammoin Suomessa asuessani se oli radio. Koskas tuo on lehdeksi kerinnyt muuttua?
Huomaatteko muuten tuossa yle.fi-jutussa kohdan:
Kotimaassa lihamestarina työskennellyt Pitkänen löysi työn puhelinkeskuksesta, jossa hän palvelee suomalaisen Traficomin asiakkaita.
TOTA MITÄ?
Valtionvirasto Traficom palvelee suomalaisia Espanjasta käsin?
Nyt olisi kyllä ihan ensimmäiseksi valtionvirastojen siirtäminen muihin maihin kiellettävä.
Työpaikat siirtyvät maasta pois? Mikä järjetön yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin tuhannen kerran. Kansaneläkettä maksetaan myös esim pienipalkkaista työerää tehneille tai esim nuorena sairastuneille jolla työura jäi lyhyeksi. True fact. Toki he voi saada myös työeläkettä mutta koska se jää pieneksi he saa myös kansaneläkettä.
Työuraa*
Sairastua voi nuorikin ja yritteliäs ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan järkyttynyt tästä kommentoinnista, että suurin osa oikeasti suorastaan iloitsee, että nämä köyhät, vanhat ja sairaat ihmiset pakotetaan takaisin Suomeen maasta, jossa viihtyvät hyvin ja toisen sairauskin helpottaa lämmössä.
Ja jos jotkut luulee, että näiden rahat jää tänne sitten Suomen taloutta pyörittämään, niin kovin vähäisiä ne rahat noilla tuloilla on, ja lisäksi sitten tarvitsevat täältä terveyspalveluja, iän karttuessa yhä raskaampia ja kalliimpia. Todennäköisesti jää kyllä rahallinen hyöty Suomelle miinuksen puolelle, jos toinen tai molemmat jossain hoivakodissa parikin vuotta viettää.
Byhyy. Säälikää
No ei jaksa säälittää yhtään
Niinku oot sisältä synkkä ja musta ja katkera.
Maksatko mulle elämän kotiin? En jaksaisi millään mennä maanantaina töihin. Aattelin rakentaa pihaan uima-altaan, kaippa yhteiskunta voisi semmoisen kustantaa ja lämmityksen siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sasse! Entä maksetaanko virolaisten pennuille Viroon lapsilisää?
Ja Somaliaan palanneille kansaneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa aiemmasta työstä? Jos nuo olisivat tehneet työtä, niin niille ei maksettaisi kansaneläkettä, vaan työeläkettä
Noille, noille, noille... Mitä ihmeen noille.
Täysin törkeää puimista tämän ihmisparin asioiden suhteen!
EU:n nykyinen linjaus on, että kansaneläkettä maksetaan vain maassa asuville. Työeläkettä maksetaan myös ulkomaille. Joka maassa on lisäksi takuueläke, jota voi anoa, jos muut eläkkeet sekä puolison tienestit yhteensä jäävät alle tietyn rajan.
Esim. Ruotsi ei ole enää vuosiin maksanut kansaneläkettä ulkomaille. Ruotsissa asuvat suomalaiset eläkeläiset voivatkin hakea suomalaisen kansaneläkkeen tilalle nyt Ruotsin takuueläkettä. Samoin nämä Espanjaan muuttaneet voivat jatkossa hakea espanjalaista takuueläkettä.
Voi kyllä olla, että ensin siellä käsketään muuttamaan halvempaan asuntoon, vaihtamaan auto bussikorttiin ja pistämään koirat lihoiksi.
Eikös nää kansaneläkkeellä olevat käytännössä ole olleet sitä jo 18v alkaen. Tuntomerkkinä vielä kansallispuku tai suorat housut ja nahkatakki.
Vierailija kirjoitti:
Näkee mitä (perus) suomalaiset on sisimmässään tästä ketjusta.
Kun s rompulla tai työkyvyttömällä on asiat huonommin ku itellä niin se on tärkeintä.
Sinäkö tiedät jokaisen kirjoittajan puoluekannan?Oletpa viisas!
Seuraavaksi pitäisikin tutkia viimeisten 30 vuoden aikana tehdyt työkyvyttömyyseläkepäätökset ja panna ne maksamaan taannehtavasti eläkkeensä takaisin, kun ovat kaverinkauppaa päässett esim mielenterveyssyistä eläkkeelle ja vetävät korkeita eläkkeitä ja tekevöt sitten kuitenkin siinä sivussa harmaata taloustyötä.
On noissa kansaneläkettä saavissa myös yrittäjiä, jotka eivät ole maksaneet eläkemaksuja minimiä enempää ja saavat kansaneläkettä pieneksi jääneen yrittäjäeläkkeen lisäksi. Ovat toki sijoittaneet varoja uransa aikana ja mikäs se on elellä etelän lämmössä sijoitusten tuotolla kun Suomen valtiokin on vielä muistanut kansaneläkkeellä muiden tulojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla noin idiootti. Jos työeläke jää pieneksi niin saa lisäksi kansaneläkettä. Hänen kuten monen muunkin kohdalla tilanne on juuri näin.
Jospa kävisit perehtymässä eläkejärjestelmään ennen kuin tulet tänne suoltamaan paskaa.
Varmaan joukossa on köyhiä eläkeläispariskuntia, jotka ovat saaneet ansiotulonsa siivoojina tai aputyövoimana.
Mutta joukossa on myös monta, jotka sanovat "tehneensä koko elämänsä töitä", mutta unohtavat kertoa julkisesti, että eivät kylläkään ole maksaneet veroja, kun ovat tehneet pimeästi töitä tai niinkuin yksi tuttavani sanoi: olin niin tyhmä kun olin niin nuori, etten ajatellut, että olisi aiheellista maksaa (pimeästi) saamista palkkioista veroa ja eläkemaksuja.
Me kaikki olemme olleet nuoria ja tietämättömiä ja tyhmiä, mutta totta puhuen ei ole toisten asia paikata heinäsirkkojen elämistä, kun ovat muurahaisina tehneet sen oikeasti 40-vuotisen työuran.