vauva ei sustu tissille!!
totuttelin vauvaa pulloon ja sitten se tottui siihen liikaa eikä suostu enään syömään tissiä...useita päiviä olen yrittänyt tuloksetta...mikä avuksi?
Kommentit (7)
Rauhallinen ympäristö ym. Ja sitten tarjoatte rintaa. Ette vaan anna pulloa, kyllä se vauva varmasti syö kun nälkä tulee. Minkä ikäisistä vauvoista on kysymys?
Mutta esikoistanikin imetin lähes pullottelutta yli vuoden ja tämän kakkosenkin kanssa haaveena siihen saakka, että saa juoda tavallista maitoa. Kauanko voin olla antamatta maitoa? Joka välissä yritän, mutta aina ja heti suuttuu, ei edes ota rintaa suuhunsa. Muuta ruokaa ja vettä saa kyllä että ravinnon puolesta sinänsä pärjää. Pullosta poika jio oikeastaan vaan vklhoidossa, muuten ihan tissillä menty.
Nyt harmittaa hieman tuo hurjan mukava reissu viikonloppuna....
että tarjoatte rintaa puoli unessa. Esim kun vauva alkaa antaa heräämisen merkkejä niin ottaa heti rinnalle tai niin, että suurimpaan nälkään annatte pullosta ja sitten vaihto rintaan. Imetystukilistalla on hyviä vinkkejä!
Mutu tuntumalla sanoisin, että 9kk voisi olla 4-6tuntia maidotta..
Eikä meinannut huolia tissiä ollenkaan sen jälkeen (kun alussa ei tietty tullu yhtä paljon maitoa kuin pullosta.
Näin mä sain tissille: Eli rintakumi ja vauvan suuhun, tiputat muutamia tippoja pullosta maitoa vauvan suuhun. Meillä tämä oli viikon ajan käytössä, kunnes sitten otti itse rinnasta kiinni ja pystyi jättämään rintakumit ja konstit pois.
Meillä kohta 4 kuinen vauveli saa päivittäin pullosta lisämaitoa ja muutama viikko sitten kamppailtiin saman ongelman kanssa.
Ratkaisuksi keksin, että lämmitän rintaa ennen syöttöä pienellä kaurapussilla. Näin maito lähtee herumaan tosi nopsasti, kun vauva alkaa imeä. Vauva ei ehdi suuttua, kun maito tulee suht nopsasti. Tämä keino on meillä pelastanut imetyksen!
Lisäksi imetän suosiolla rintakumin kanssa, koska pulloruokinta sotkee imuotetta pahasti.
Joku mainitsikin jo unisen vauvan syöttämisen. Tämä toimii myös meillä, eli esim. yöllä rintaa ei tartte mun lämmitellä, vaan vauva lupsuttelee ihan suosiolla vaikkei heti herukaan.
Tsemppiä! :)
Poika oli viikonlopun hoidossa ja nyt alottaa ihan kauheen itkun, kun vähänkään yritän rintaa tarjota. Vinkkejä kaipaan siis myös minä, epätoivoisesti.
June