Hiusten kasvattajat - älkää käykö kampaajalla "tasoittamassa" latvoja!!!
Ymmärtäkää tämä nyt jo vihdoin. Kampaaja napsii pois sitä mukaa edistyksen, kun siellä käytte ja sitten ihmetellään suu auki, että miten nämä hiukset eivät nyt vain kasva.
Olkaa käymättä 3 vuotta kampaajalla ja ihmetelkää, kuinka pitkät hiukset teillä on sen jälkeen.
Plus säästyy todella paljon rahaa.
Kommentit (107)
Huono vinkki antaa latvojen vain olla, mutta kampaajalla käymistä en suosittele minäkään vaan sitä että ostaa kunnon sakset (siis hiustenleikkaamiseen tarkoitetut) ja opettelee itse tasaamaan latvat. (Tai voi pyytää myös kaveria jos sellainen on johon voi luottaa tässä asiassa tai vaikka puolisoakin jos sellainen samassa taloudessa asuu. Aluksi on hankalaa, mutta helpottuu kyllä ja etenkin kun hiukset saa pituutta)
Mä tein noin koronapandemia alussa ja nyt mulla vihdoin on ne ihanan pitkät ja hyväkuntoiset hiukset eikä se latva ole sellaista hiirenhäntää. Kun on nuo sakset itsellä niin latvoja tulee siistittyä säännöllisesti, mutta kuitenkin niin että hiusten pituus kasvaa. Ja nämä muuten kasvaa vaan vaikka enää ei olisi ihan niin väliksikään eli itse en enää tyydy vain siistimään vaan leikkaan välillä hieman ronskimminkin pituutta pois.
Ja uskaltauduin mä viime kesänä leikkaamaan itse tämän "verho-otsiksenkin" youtube-videoiden avulla ja yllättävänkin kiva tuli eli ei ole tarvinnut kasvatella pois.
Tän takia on pakko leikata hiukset itse. Olen keski-ikäinen ja hyvätuloinen, maksaisin tuplahinnan siitä, että kampaajalla saisi, mitä pyytää.
Ei saa.
Hiustenkasvu on tosi erilaista eri ihmisillä. Siinä missä yhdellä kasvaa 10 cm vuodessa, toisella saattaa kasvaa jopa 25 cm vuodessa.
Kahden vuoden ero on jo toiselle 20 cm lisää pituutta, kun toisella on jo 50 cm lisää pituutta.
Lisäksi joillakin ihmisillä tyssää hiusten kasvu jo olkapäille, hiukset eivät yksinkertaisesti kasva pidemmiksi. Toisilla taas kasvaa perseeseen asti vaivatta.
Mulla on siskon kanssa hiusten YYA-sopimus, hän leikkaa mun hiukset ja minä leikkaan hänen. Siskolla on todella paksu vaalea elovenatukka, josta ei tosiaan tarvitse kuin tasata latvat kerran vuodessa. Mulla taas on harmaapohjainen ja ohuempi hiuslaatu. Tasan ei käy hiusgeenit siskoksilla.
Mun kasvonpiirteille ei kyllä edes käy pitkät hiukset tai polkkapituiset hiukset vapaana, pidän niitä aina kiinni. Vähän sama kuin Marjo Rein, se Ylen uutisankkuri, lyhyt niskatukka sopii hänelle paljon paremmin kuin lyhyt polkka.
Aiemmin siskoni leikkasi minulle niskasta lyhyen mallin, päältä pitkä. Se oli kiva ja mulle sopiva hiusmalli, mutta tosiaan leikkausväli oli tosi lyhyt ja ylikasvanut niskatukka hapsotti nopeasti ja näytti epäsiistiltä. Helpompi on pitää hiukset pitkänä ja kivalla nutturalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla latvat menee ihan kamalaksi (alkaa jäädä jo kampa ja harja kiinni latvoihin), jos en välillä käy niitä leikkauttamassa ja silti mä saan hiuksiin halutessani kasvatettua mittaa.
Ei ne mene kamalaksi, kun on kunnon tuotteet. Eli vahvat hoitavat hoitoaineet ja sitten vielä hiuksiin jätettävät hoitoaineet.
Mulla kasvaa hiukset vaivatta napaan asti, eikä silloinkaan latvat hapsota, kun käytän noita tuotteita.
Mullakin kasvaa hiukset lujaa vauhtia. Käyn kuuden viikon välein kampaajalla siistimässä latvat. En käytä mitään hoitoaineita, mutta hiukset kiiltävät ja kasvavat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla latvat menee ihan kamalaksi (alkaa jäädä jo kampa ja harja kiinni latvoihin), jos en välillä käy niitä leikkauttamassa ja silti mä saan hiuksiin halutessani kasvatettua mittaa.
Ei ne mene kamalaksi, kun on kunnon tuotteet. Eli vahvat hoitavat hoitoaineet ja sitten vielä hiuksiin jätettävät hoitoaineet.
Mulla kasvaa hiukset vaivatta napaan asti, eikä silloinkaan latvat hapsota, kun käytän noita tuotteita.
Mullakin kasvaa hiukset lujaa vauhtia. Käyn kuuden viikon välein kampaajalla siistimässä latvat. En käytä mitään hoitoaineita, mutta hiukset kiiltävät ja kasvavat hyvin.
Hiusten pituus? Joku polkka varmaan!
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se kampaaja tekee teille palveluksen, kun näytätte paljon fiksummalta hyväkuntoisine hiuksinenne kuin sellaisen ohuen, päätä myötä menevät hiirenhännän kanssa, joka vanhentaa nassuannekin + 20 v.
Höpö höpö. Se lyhyt "kasvoja kohottava ja nuorentava" leikkaus juuri saa kaikki näyttämään nelikymppisiltä+ tätösiltä, ainoana poikkeuksena on kaksikymppiset huippumallit tai kaksikymppiset kauniit näyttelijättäret, mitä me suurin osa emme ole.
Älkää missään nimessä käykö Cuttersilla! Mullakin tuli karsea lommoinen tätipolkka kun piti vaan lyhentää.. Iltiksen juttu oli ilman muuta Cuttersilta, tarjoavat "lahjakorttia".
Kampaaja totesi "se on myöhästy nyt" kun oli ottanut jotain 10 cm vartissa. Kiertäkää ko.lafka kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen raidat, leikkaus ja k18 hoito 178€.
Minulla tekee kolmen viikon ruoat tuon summan.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenkasvu on tosi erilaista eri ihmisillä. Siinä missä yhdellä kasvaa 10 cm vuodessa, toisella saattaa kasvaa jopa 25 cm vuodessa.
Kahden vuoden ero on jo toiselle 20 cm lisää pituutta, kun toisella on jo 50 cm lisää pituutta.
Lisäksi joillakin ihmisillä tyssää hiusten kasvu jo olkapäille, hiukset eivät yksinkertaisesti kasva pidemmiksi. Toisilla taas kasvaa perseeseen asti vaivatta.
Tuo "kasvun tyssääminen" tulee siitä, että hius ehtii kasvaa vain tiettyyn mittaan ennen kuin putoaa pois. Tässäkin on eroja, joillakin hius lähtee 2 vuoden jälkeen ja joillakin vasta jopa 6 vuoden. Jos hius kasvaa jollakin 2 cm kuukaudessa ja lisäksi kasvu saa jatkua 6 vuotta, lopputulos on toki helposti pidempi jopa "latvoja tasoittaen" kuin tilanteessa, jossa on 1 cm kasvuvauhti kuukaudessa ja 2 vuotta aikaa. Kaikki eivät geeneistä johtuen voi saada kovin pitkiä hiuksia vaikka tekisivät mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sen verran paksut hiukset, että ne menevät todella raskaiksi, jos en käy kampaajalla "tasoittelemassa latvoja" ja samalla ohentamassa hiuksia. Haluan pitää hiukset pitkinä, mutta en voi sietää niitä hitulatvoja, jotka kutittavat hillittömästi, jos sattuvat kasvoihin osumaan, eikä se roikkuva reuhka ole yhtään kiva muutenkaan.
Et siis kasvata hiuksia.
Mulla on vyötäröle pitkät paksut hiukset ollut kymmenisen vuotta. N.5 kkn välein käyn kampaajalla. Vähän tyven väriä korjauttamassa ja todellakin ottaa niitä surkeita pois. Hiukseni ovat aivan tarpeeksi pitkät. Ehkä pikkasen liian pitkät, ettei pysty kohta enää huolehtimaan niistä kunnolla.
Ei mitään ongelmia.
Tällä palstalla on aina hirmumäärät naisia, joilla on peffaan asti hiukset. Ja paksutkin vielä! Katukuvassa heitä ei näy. Ovatko kotona vauvapalstailemassa sitten, poikka näkyviltä.
Höpö höpö. Mulla ainakin kasvaa, vaikka latvat tasataan 2-3 krt vuodessa. Ei niitä tartte paljoo lyhentää.
Sitä paitsi latvat näyttää silloin paljon paksummilla, terveemmiltä ja siisteiltä.
Tänään kävin 2-3 centtiä leikkauttaa latvoja. Eipä iso summa vuodessa(24€) napakampi tukka taas.
12 minuuttia ja valmista :)
Kun pyydät kampaajalta tasoitusleikkauksen n. 5cm ja kiellät ohennussaksien käytön. Kotona, kun tarkastelee leikkausjälkeä pituuksista niin joka kerran on silpputukkaa ohennettu kuitenkin sinne väliin. Missä vaiheessa ne sen tekee?
-longbob
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin 2-3 centtiä leikkauttaa latvoja. Eipä iso summa vuodessa(24€) napakampi tukka taas.
12 minuuttia ja valmista :)
Jostain syystä minun hiusten tasaus kestää aina jotain 30 min. Aivan käsittämätöntä. Olenkin leikannut itse jo neljä vuotta.
Mitä tarkoittaa hiusten tasaaminen?