Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten kasvattajat - älkää käykö kampaajalla "tasoittamassa" latvoja!!!

Vierailija
19.04.2024 |

Ymmärtäkää tämä nyt jo vihdoin. Kampaaja napsii pois sitä mukaa edistyksen, kun siellä käytte ja sitten ihmetellään suu auki, että miten nämä hiukset eivät nyt vain kasva.

Olkaa käymättä 3 vuotta kampaajalla ja ihmetelkää, kuinka pitkät hiukset teillä on sen jälkeen.

Plus säästyy todella paljon rahaa.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin minäkin tämän tajusin ja en ole käynyt kampaajalla vuoteen. Mun "vakkari" jolla olen käynyt vuosien ajan epäsäännöllisesti, välillä myös muualla, niin leikkaa aina ihan liikaa. Viimeksi myös värjäsi tosi tummaksi. En ikinä lähde sieltä tyytyväisenä, on tutun tuttu joten siksi ehkä tulee siellä käytyä. Pyysin viimeksi raitoja mutta ei halunnut alkaa tehdä koska oli kotiväriä alla. Olisin kyllä maksanut mutta ei halunnut käyttää liikaa aikaa. Leikkaa aina surutta minun kasvatustuloksen pois.

Kerran kävin tälläisessä vuoronumerolappupaikassa ja se tyttö teki juuri kuten pyysin, leikkasi vain sen mikä oli ihan pakko. Veloitti myös vain otsatukanleikkuuhinnan.

Mun lapsilla ihan eri hiuslaatu ja niillä kasvaa hiukset vaivatta. Näyttää hyvältä vaikka ei leikkaisi ties kuinka pitkään aikaan. Itsellä on luonnonkiharaan taipuvainen kuiva ja karkea hiuslaatu joka rispaantuu ja ohenee latvoista. Mutta joskus nuorena mulla oli pitkä tukka joten on se mahdollista.

Vierailija
42/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun latva lahoo ni oksa kovoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älkää nyt jauhako pskaa jankuttajat! Kyllä niitä latvoja voi käydä siistimässä.

Hei, kampaaja.

Vierailija
44/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kampaaja vaan siistii latvoja. Meneehän ne kasvattaessa epäsiistin näköisiksi monesti.

Eikä siisti. Siellä väkisinkin leikataan enemmän kuin pitäisi. Ja siksi se tukka ei näytä kasvavan ja sitten itketään.

Latvoja ei tarvitse siistiä moneen vuoteen, oikeasti!

Vasta sitten, kun hiukset ovat jossain vyötärön tasallla, voi latvatkin hapsottaa ja sitten voi vetäistä 5 cm pois.

Ymmärtäkää, että ette saa pitkiä hiuksia, ellette ole leikkaamatta hiuksia moneen vuoteen.

Kuinka pitkät ovat sinun mielestäsi pitkät hiukset? Siis sellaiset, jotka saadakseen pitää olla monta vuotta leikkauttamatta niitä ollenkaan.

Lähinnä mietin, menevätkö omat hiukseni tähän kategoriaan...

Vierailija
45/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MITÄ? Kun minulla oli vielä pitkät hiukset, eikä mitään mallia, kävin kerran vuodessa tasoituttamassa. Luulin että se on normaalia. Joka toinen kuukausi???

Vierailija
46/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älkää nyt jauhako pskaa jankuttajat! Kyllä niitä latvoja voi käydä siistimässä.

Totta kai voi. Jos on hyvä kampaaja, joka vaan siistii ne latvat eikä pätkäse kymmentä senttiä ilman lupaa.

Vierailija
47/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aika villi lopputulos hiusten "tasoittamisesta"

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/f709be24-6fb5-415d-9484-629d0cf67045

Vierailija
48/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hidas kasvu, kannattaa käydä harvemmin. Jos minä kasvatan hiuksia, käyn 6 kk välein otattamassa pari senttiä pois. Hiukseni kasvavat 6 kuukaudessa 9 cm, joten 1,5 cm poiston jälkeen kasvua on silti 7,5 cm. Hyvä kuntoinen latva on kauniimpi, ei haaroitu ja näyttää paksummalta. 

Vierailija
49/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas kasvu on vaivannut 15 vuotta. Ja nyt aletaan leikkaamaan! 

Vierailija
50/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi käydä tasoittamassa, jos se vatipääkampaaja ottaa sen kaksi senttiä pois, eikä kymmentä.

Vierailija
51/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan tasaa latvat, sen voi tehdä kuka tahansa, kaverisi, kumppanisi jne eikä maksa mitään. 

Olen käynyt tosi monella kampaajalla ja on uskomatonta, että joka kerta, kun hiusten sävytyksen yhteydessä pyydän tasoittamaan 1-2 cm, sieltä lähtee noin 10 cm. En tiedä mikä pakkomielle tässä kampaajilla on. Vaikka kuinka varmisteleekin, ettei enempää, kun vaivalla on kasvattanut. Sävytys usein onnistuu paremmin kampaajalla kuin kotona, mutta sitten aletasn oikein vaatimaan, että pitäisi leikata.   Tern nykyisin niin, että puoliso tasaa ennen kampaajalle sävytykseen menoa ja sitten sanon, että juuri on tasattu. Ei tarvi yhtään leikata. 

Vierailija
52/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hius kasvaa n. sentin kuussa.

Jos joka toinen kuukausi nipsasee 2 cm, niin ei juuri pitene.

Näin, ja hiusten kasvunopeudessa on isoja yksilöllisiä eroja. Minun hiukseni kasvavat hitaasti, vaikka ovatkin ihan runsaat. Kampaaja ottaa aina kymmenen senttiä pois, sanoin mitä vain, ja niinpä en käy kampaajalla ellen halua lyhyitä hiuksia. Mielelläni tasoituttaisin tai leikkuuttaisin otsiksen, mutta niin monta kertaa on koettu tukkasilppuri, että pysyn kaukana. 

N45

Vierailija
53/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hidas kasvu, kannattaa käydä harvemmin. Jos minä kasvatan hiuksia, käyn 6 kk välein otattamassa pari senttiä pois. Hiukseni kasvavat 6 kuukaudessa 9 cm, joten 1,5 cm poiston jälkeen kasvua on silti 7,5 cm. Hyvä kuntoinen latva on kauniimpi, ei haaroitu ja näyttää paksummalta. 

MISSÄ on kampaaja, joka leikkaa puolitoista senttiä? Minä kirjoitin tuon äskeisen 10 cm -viestin, ja se on vuosikymmenien kokemukseni usealta kampaajalta. Nyt suosituksia, kiitos! 🙏

Vierailija
54/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ on kampaaja, joka leikkaa puolitoista senttiä? Minä kirjoitin tuon äskeisen 10 cm -viestin, ja se on vuosikymmenien kokemukseni usealta kampaajalta. Nyt suosituksia, kiitos! 🙏

Oon löytänyt useitakin. Ainakin Qtimessa on muutama. 

Vierailija
55/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parikymppisenä olin tasoittamassa hiuksia, kampaajani sanoi hiuksiani hyväkuntoisiksi ja jos hän ottaisi enemmän, hän saisi materiaalia peruukkiin. Seuraavalla kerralla kehui myös ja ottikin kymmenen senttiä. Lopetin käynnit ja mietin leikkasiko enemmän, jotta saisi myytyä hiuksia peruukin valmistajalle.. 🤔

Vierailija
56/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kampaaja vaan siistii latvoja. Meneehän ne kasvattaessa epäsiistin näköisiksi monesti.

Eikä siisti. Siellä väkisinkin leikataan enemmän kuin pitäisi. Ja siksi se tukka ei näytä kasvavan ja sitten itketään.

Latvoja ei tarvitse siistiä moneen vuoteen, oikeasti!

Vasta sitten, kun hiukset ovat jossain vyötärön tasallla, voi latvatkin hapsottaa ja sitten voi vetäistä 5 cm pois.

Ymmärtäkää, että ette saa pitkiä hiuksia, ellette ole leikkaamatta hiuksia moneen vuoteen.

Kuinka pitkät ovat sinun mielestäsi pitkät hiukset? Siis sellaiset, jotka saadakseen pitää olla monta vuotta leikkauttamatta niitä ollenkaan.

Lähinnä mietin, menevätkö omat hiukseni tähän kategoriaan...

Pitkät hiukset ovat minulle hiukset, joiden latvat menee selässä rintaliivien alaosaan asti tai sen yli. 

Vierailija
57/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ? Kun minulla oli vielä pitkät hiukset, eikä mitään mallia, kävin kerran vuodessa tasoituttamassa. Luulin että se on normaalia. Joka toinen kuukausi???

Niinpä. Vain idiootti käy tasoittamassa hiuksia 2 kk välein. Silloinhan hiukset eivät ikinä kasva sitä pituutta, vaan pysytään samassa ellei jopa lyhyemmässä.

Vierailija
58/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kerran vuodessa. Kuka hullu nyt joka kuukausi kävisi

Vierailija
59/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve Fredmanilta hyvä vinkki: opettele trimmaamaan hiukset itse, näin hius ei lyhene liikaa. 

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/nain-hoidan-hiuksiani-10-vinkk…

Vierailija
60/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy muutenkaan koska onnistuivat aina pilaamaan hiukseni. Aina vaikutti aivan kuin olisin ainoa kiharahiuksinen ihminen jonka hiuksia ovat koskaan leikanneet kun eivät vain tunnu ymmärtävän mitä tehdä. Toisaalta sitten taas maassa jossa oikeasti lähes kaikilla on suorat ja paksut hiukset ei kampaajalla ollut mitään ongelmaa leikata luonnonkiharia. Millainenkohan kampaajakoulutus Suomessa oikein on.