Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten kasvattajat - älkää käykö kampaajalla "tasoittamassa" latvoja!!!

Vierailija
19.04.2024 |

Ymmärtäkää tämä nyt jo vihdoin. Kampaaja napsii pois sitä mukaa edistyksen, kun siellä käytte ja sitten ihmetellään suu auki, että miten nämä hiukset eivät nyt vain kasva.

Olkaa käymättä 3 vuotta kampaajalla ja ihmetelkää, kuinka pitkät hiukset teillä on sen jälkeen.

Plus säästyy todella paljon rahaa.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla latvat menee ihan kamalaksi (alkaa jäädä jo kampa ja harja kiinni latvoihin), jos en välillä käy niitä leikkauttamassa ja silti mä saan hiuksiin halutessani kasvatettua mittaa.

Ei ne mene kamalaksi, kun on kunnon tuotteet. Eli vahvat hoitavat hoitoaineet ja sitten vielä hiuksiin jätettävät hoitoaineet. 

Mulla kasvaa hiukset vaivatta napaan asti, eikä silloinkaan latvat hapsota, kun käytän noita tuotteita.

Kyllä menee. Itse käytän kaikista parhaita tuotteita ja olen todella tarkka hiustenhoidonsuhteen enkä käytä kuumenevia laitteita juuri ollenkaan, mutta asun alueella, jolla on todella kova vesi ja ne mineraalisaostumat pilaa tukan. Samaten vaalennettu tukka on paljon herkempi kuin käsittelemätön.

Vierailija
22/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat säästää, niin elä mene kampaajalle. Pyydä läheistäsi leikkaamaan. Pitää olla aika tumpula, jos ei saa tasaisesti leikattua tasapitkiä pitkiä hiuksia. Jos leikkaus on sellainen, mitä ei ei-ammattilainen pysty tekemään, niin vaihda tyylisi sellaiseen, minkä läheisesi pystyy leikkaamaan, esim. polkkatukka. 

Mulla on pitkät värjäämättömät hiukset ja aina on läheiset leikannu. Itse olen leikannut itselleni kerroksia, eikä kukaan ole koskaan pohtinut muuta, kuin että onpas sinulla upeat hiukset. Nyt ne ovat alkaneet harmaantua, mutta sen se saavatkin tehdä. Muutaman vuoden päästä mulla varmaan on luonnolliset hopearaidat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se kampaaja tekee teille palveluksen, kun näytätte paljon fiksummalta hyväkuntoisine hiuksinenne kuin sellaisen ohuen, päätä myötä menevät hiirenhännän kanssa, joka vanhentaa nassuannekin + 20 v. 

Vierailija
24/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitkien hiusten latvat pitäisi käydä tasoittamassa jossain kampaajalla? Sen saa pitkistä hiuksista ihan hyvin tehtyä itsekin. Leikkaan pari kertaa vuodessa.

Vierailija
25/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Näitä hiustenkasvattajia kun näkee, ällöttää. Työkaverini kuvittelee, että hänellä on pitkät, paksut ja terveet hiukset. Hapsottavat ja harvat päät roikkuvat selkää pitkin ja paita vaan vilkkuu harvojen latvojen välistä. 

Mieluummin lyhyt ja terve, hyvinhoidettu tukka, kuin roikkuva ja harva hamppu. 

Vierailija
26/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kampaajalla viimeksi 2v sitten, sitä edellinen kerta oli reilu 10v sitten. Kun lopetin hiusten värjäämisen alkoi tukka pidentyä kun värikerrokset ei haperruta latvoja poikki. Käytän vain shampoota ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja annan kuivua itsestään ja värjäämätön osa on hyvässä kunnossa.

Vierailija
27/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Kävin tasoittamassa 3 kk välein ja hiukset ei kasvaneet. Tuli korona ja jäin kotiin etäilemään ja vuodessa oli hurja harppaus. Sain viimein pitkät hiukset. En ole palannut enää parturin penkkiin. 

Miksi ne tekee tätä? Miksi ei voi vain nipsasta pikkuisen kuteb pyydetään? 

Vierailija
28/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä juoksit siellä kampaajalla 3 kk välein?

Mulla ongelma on se, että kun käyn kampaajalla kerran vuodessa, niin ne ei halua leikata niin paljon kuin haluaisin kesätukkaa varten. On kuulemma liian hyväkuntoiset että pitäisi lyhentää. Mutta kun kesällä haluan vaan lyhyemmäski.

Vierailija
29/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Näitä hiustenkasvattajia kun näkee, ällöttää. Työkaverini kuvittelee, että hänellä on pitkät, paksut ja terveet hiukset. Hapsottavat ja harvat päät roikkuvat selkää pitkin ja paita vaan vilkkuu harvojen latvojen välistä. 

Mieluummin lyhyt ja terve, hyvinhoidettu tukka, kuin roikkuva ja harva hamppu. 

Joillain ne hiukset eivät ole sen paksummat lyhyenäkään. Pitkänä on helpompi laittaa esim. sellainen kiharapatukka yöksi päähän ja aamulla on vähän tuuheutta ja kiharaa.

Ennen pidin sellaista pitkää polkkaa, joka sopii ohjelmille hiuksille. Sen jälkeen, kun täytin 35v se ei näyttänytkään enää skarpilta ja nuorekkaalta vaan minusta kuoriutui täti. Sen jälkeen kasvatin hiukseni pidemmäksi. 

Vierailija
30/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitkien hiusten latvat pitäisi käydä tasoittamassa jossain kampaajalla? Sen saa pitkistä hiuksista ihan hyvin tehtyä itsekin. Leikkaan pari kertaa vuodessa.

No en kyllä minä ainakaan osaa itse leikat mitään kerroksia tukkaani. Ja luotan joka tapauksessa, että kampaaja, jolla on parinkymmenen vuoden kokemus asiasta osaa joka tapauksessa tehdä siistimpää jälkeä kuin minä.

Vierailija
31/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti se kampaaja tekee teille palveluksen, kun näytätte paljon fiksummalta hyväkuntoisine hiuksinenne kuin sellaisen ohuen, päätä myötä menevät hiirenhännän kanssa, joka vanhentaa nassuannekin + 20 v. 

No, eikä vanhenna. Kampaajat jaksaa vaan jauhaa näitä, ettei heiltä lähtisi asiakkaat. Minulla se muka ohuille hiuksille sopiva polkkamalli toi ikää lisää 15-20v. Kasvatin hiukset niin nuorensi kummasti. 

Vierailija
32/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuivuu kakka latvoihin, kun on niin pitkä tukka. Onneksi on hyviä kakanpehmitystuotteita, kuten teräketjuöljy.

Vierailija
33/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn puolen vuoden välein leikkauttamassa mallin kohdalleen ja kuivat latvat pois. Reilu vuosi sitten leikkautin keskiselkään ylettyvät hiukset lyhyeksi polkaksi ja nyt taas kasvatellaan.

Vierailija
34/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut puolivuosittain - vuoden välein käydä tasaamassa latvoja.

Kasvatusvaiheessa kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota millä tavalla hiuksia hoitaa ja satsata tuotteisiin, hiusöljyyn(jota laitetaan muuten ainoastaan latvoihin!), mutta siitä huolimatta latvat ajan kanssa hapertuu. Vaikka kuinka olis kiva pitää se haperolatvus, niin siinä vaiheessa on mun pakko mennä kampaajalle, kun hiukset menee latvoista niin takkuun, ettei harjalla saa selväksi ja tunnustellessa latvat on kuin olkea. On hyvä olla päättäväinen sen suhteen, että jos 5 cm haluaa latvoja tasata, niin tekee sen kampaajallekin selväksi. Itse mielummin teen kasvatuksen hieman hitaammin, mutta siten, että se hius joka sieltä kasvaa, on oikeasti jotenkuten hyväkuntoista.

Vierailija
35/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus kampaajalla tasoittamassa hiuksia 2-4 kertaa vuodessa, kunnes aloin käymään vain kerran vuodessa. Silloinkin kampaaja leikkasi mielestäni liikaa. Varmasti tuli paksumman näköistä ja siistiä, mutta kaipasin enemmänkin pituutta. Nyt en käy enää kampaajalla ollenkaan, vaan leikkaan kaksi kertaa vuodessa itse ja ihan vain hieman latvoista epäsiisteimmän osuuden. Hiukseni eivät ole mielestäni epäsiistit latvoista ja silti niissä on enemmän pituutta kuin ennen. Säästyy rahaakin. Latvoja voi hoitaa myös muutenkin kuin leikkaamalla, esim. ei käytä kuivaajaa, suoristinta tai kiharrinta ja pesee hiuksia harvemmin. Lisäksi ripaus hiusöljyä latvoihin saa ne sileäksi.

Vierailija
36/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla latvat menee liruksi vasta kun pituutta on noin lantiolle saakka. Sitä ennen on ikäänkuin paksut latvat.

Vierailija
37/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kasvaa, mitä, jotain 20 cm vuodessa? Jos niistä poistaa kerran pari vuodessa kuivat latvat, niin silti kasvu jää reilusti plussalle!

Itselläni oli puolipitkät hiukset ja käyn kaks kertaa vuodessa lyhentämässä ihan reilusti, että pysyvät puolipitkinä. 

Vierailija
38/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt jauhako pskaa jankuttajat! Kyllä niitä latvoja voi käydä siistimässä.

Vierailija
39/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos latvoja tarvitsee oikeasti tasoittaa, homman osaa kuka tahansa taaperoiän ohittanut. Jälki saattaa olla myös paljon siistimpää, koska voi neuvoa samalla. Kampaajalla tätä ei kehtaa tehdä. 

Vierailija
40/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkä, mutta hiutuvalatvainen tukka on todella ruma ja epämiellyttävä. Mieluummin pidän pituutta maksimissaan puolessa selässä, jolloin hiukset pysyvät vielä terveen ja siistin näköisinä.

Monesti tekisi mieli saksia jonkun tukasta 30 senttiä pois, jos se on puolireiteen pitkä, mutta ohut ja huonokuntoinen jo paljon ylempää.