Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten kasvattajat - älkää käykö kampaajalla "tasoittamassa" latvoja!!!

Vierailija
19.04.2024 |

Ymmärtäkää tämä nyt jo vihdoin. Kampaaja napsii pois sitä mukaa edistyksen, kun siellä käytte ja sitten ihmetellään suu auki, että miten nämä hiukset eivät nyt vain kasva.

Olkaa käymättä 3 vuotta kampaajalla ja ihmetelkää, kuinka pitkät hiukset teillä on sen jälkeen.

Plus säästyy todella paljon rahaa.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve Fredmanilta hyvä vinkki: opettele trimmaamaan hiukset itse, näin hius ei lyhene liikaa. 

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/nain-hoidan-hiuksiani-10-vinkk…

Tässä on se tekniikka kuvien kera jolla hiukset saa trimmattua itse. 

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/nain-trimmaan-pitkat-hiukset-i…

Vierailija
62/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hidas kasvu, kannattaa käydä harvemmin. Jos minä kasvatan hiuksia, käyn 6 kk välein otattamassa pari senttiä pois. Hiukseni kasvavat 6 kuukaudessa 9 cm, joten 1,5 cm poiston jälkeen kasvua on silti 7,5 cm. Hyvä kuntoinen latva on kauniimpi, ei haaroitu ja näyttää paksummalta. 

MISSÄ on kampaaja, joka leikkaa puolitoista senttiä? Minä kirjoitin tuon äskeisen 10 cm -viestin, ja se on vuosikymmenien kokemukseni usealta kampaajalta. Nyt suosituksia, kiitos! 🙏

Ei missään ole kampaajaa, joka vetäisee 1,5 cm pois. Katsokaapa viivoittimesta tai jostain mittanauhasta, mitä kotoa löytyy, että kuinka vähäinen määrä on 1,5 cm.

Ja jos tarve on ottaa latvoista 1,5 cm pois, sen osaa tehdä teini-ikäinenkin.

Mä oon 40+ ikäinen, hiukset puoleen selkään, joskus pitemmät, joskus lyhyemmät ja latvojen tasoitukseen menee teineiltä tai mieheltä noin 2 minuuttia, eikä maksa mitään. Joskus pyydän ottamaan enemmän, joskus vähemmän. 

Ehkä kerran tai max 2 kertaa vuodessa leikkaavat hieman. Mulla alkaa latvat hapsottamaan vasta pituudessa "lonkkaluu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata suomalaisen silkohapsen pitää pitkiä hiuksia, kun sitten on semmoinen luirutukka!

Vierailija
64/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatan nyt toista kertaa peruukkitarpeiksi, ekan kerran meni pari-kolme vuotta sitten ja silloin oli vyötärölle asti pituus. Silloin leikkautin long bobin ja tässä välissä taas en ole käynyt enkä aio käydä kertaakaan kampaajalla kunnes saavutan saman pituuden

Vierailija
65/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen raidat, leikkaus ja k18 hoito 178€.

Vierailija
66/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ? Kun minulla oli vielä pitkät hiukset, eikä mitään mallia, kävin kerran vuodessa tasoituttamassa. Luulin että se on normaalia. Joka toinen kuukausi???

En minäkään ole kuullut, että joku kävisi noin usein. Itse käyn kahdesti vuodessa. Googletin just hiusten kasvua ja itse taidan kuulua noihin, joilla hius kasvaa melkein 2 cm kuukaudessa. Itseasiassa luulin, että tämä on ihan normi muillekin, en tiennyt, että vaihtelu voi olla noinkin paljon. Ja koska hiuslaatuni on lasimainen, rispaantuu se lavoista tosi nopeasti. 2 x vuosi on pakko käydä, että latvat näyttää siisteiltä. Leikkautan joka kerta ihan reippaasti pois, koska se kasvu tosiaan on niin nopeaa. 

Vierailija
67/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ? Kun minulla oli vielä pitkät hiukset, eikä mitään mallia, kävin kerran vuodessa tasoituttamassa. Luulin että se on normaalia. Joka toinen kuukausi???

En minäkään ole kuullut, että joku kävisi noin usein. Itse käyn kahdesti vuodessa. Googletin just hiusten kasvua ja itse taidan kuulua noihin, joilla hius kasvaa melkein 2 cm kuukaudessa. Itseasiassa luulin, että tämä on ihan normi muillekin, en tiennyt, että vaihtelu voi olla noinkin paljon. Ja koska hiuslaatuni on lasimainen, rispaantuu se lavoista tosi nopeasti. 2 x vuosi on pakko käydä, että latvat näyttää siisteiltä. Leikkautan joka kerta ihan reippaasti pois, koska se kasvu tosiaan on niin nopeaa. 

Ja jos joku nyt tuntee epäreiluutta, niin ei kannata. Karvan kasvu on nopeaa muuallakin ja sääret on jo seuraavana päivänä ajelusta sängellä. 🙄

Vierailija
68/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hidas kasvu, kannattaa käydä harvemmin. Jos minä kasvatan hiuksia, käyn 6 kk välein otattamassa pari senttiä pois. Hiukseni kasvavat 6 kuukaudessa 9 cm, joten 1,5 cm poiston jälkeen kasvua on silti 7,5 cm. Hyvä kuntoinen latva on kauniimpi, ei haaroitu ja näyttää paksummalta. 

MISSÄ on kampaaja, joka leikkaa puolitoista senttiä? Minä kirjoitin tuon äskeisen 10 cm -viestin, ja se on vuosikymmenien kokemukseni usealta kampaajalta. Nyt suosituksia, kiitos! 🙏

Ei missään. Ei mitään järkeä maksaa kampaajalle tuollaisesta. Kuka tahansa tuohon pystyy. Latvojen tasoittaminen ei ole mitään rakettitiedettä, se on jopa helpompaa kuin ruuanlaitto.

Vierailija
69/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se dilemma pitkien hiusten kasvatuksessa on, eli jos pystyt olemaan värjäämättä, et muotoile raudoilla ja muutenkin varjelet hiuksia viimeiseen asti kulumiselta, voit välttyä kaksihaaraisilta ja et tarvitse latvojen siistimistä. Mutta kun sitten ei oikein saa mitään iloa siitä pitkästä tukasta se alkaa helposti kyllästyttää. Tulee kiusaus leikata lob tai polkka tai joku.

Kaksihaaraisissa on se huono puoli että jos niitä ei ajoissa leikkaa pois, hius murtuu pitkittäissuunnassa aina vain pidemmälle kunnes katkeaa jostain random  kohdasta. Siitä seuraa se illuusio että tukka ei kasva kunnolla.

Minä luulin olevani niitä joille ei kasva pitkä tukka, että hiukset on liian hennot ettei ne kestä. Mutta vasta työssäkäyvänä minulla on ollut varaa käydä siistimässä latvoja säännöllisesti ja tadaa - nyt on pitkä hyväkuntoinen tukka, siitä huolimatta että muotoilen raudalla lähes päivittäin. En erityisemmin nauti kampaamokäynneistä koska olen pihi, mutta yritän käydä aina kun vuodenaika vaihtuu.

Vierailija
70/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häääh, huh huh mikä hinta.

Ja mikä ihme on K18 hoito???

Vierailija
71/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään. Ei mitään järkeä maksaa kampaajalle tuollaisesta. Kuka tahansa tuohon pystyy. Latvojen tasoittaminen ei ole mitään rakettitiedettä, se on jopa helpompaa kuin ruuanlaitto.

Minä en tykkää suoraksi leikatusta latvasta, lopputulos on mun hiuslaadulla sellainen partasuti, joka ei näytä kivalle. Mulla otetaan latvat aina vähän kerroksittain ja tähän ei kyllä pysty muut kuin kampaaja. Maksaa alle 40€/ kerta, tämä 1-2 kertaa vuodessa, niin eipä nyt ole ollut elämä siitä kiinni, vaikka pienituloinen olenkin. 

Vierailija
72/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku nyt tuntee epäreiluutta, niin ei kannata. Karvan kasvu on nopeaa muuallakin ja sääret on jo seuraavana päivänä ajelusta sängellä

Häh? Eikö kaikilla ole jo piikikäs sänki säärissä heti seuraavana päivänä??? Mulla ainakin on.

Vierailija
73/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu,aina pätkitään liian lyhyeksi,tarkoitus olisi ollut vaan tasata. Kerran kävin värjäyksessä ja hiuksia tasaamassa, väri onnistui hyvin mutta hiukset leikattu miten sattuu ja liian lyhyeksi,jouduin itse tasaamaan kotona. Lisäksi kampaaja oli kuin sitruunan niellyt ja tuntui että olin vaan häiriöksi, ei puhunut mitään ei sanonut mitään vaiheita,itse piti arvuutella,ainoa asia mitä kysyi lopuksi otanko vettä,kahvia tms.

Vierailija
74/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle se pari senttiä on tosiaan kymmenen. En luota heidän sentteihinsä, mutta onneksi tasaaminen on helppoa. 

Vierailija
75/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt 2 vuoteen kampaamossa. Ihan on hyväkuntoiset vielä ja kasvanut jotain 40cm siitä. En yleensä käytä edes hoitoainetta. Mutta en myöskään värjää tai föönaa tms. 

Vierailija
76/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Häh? Eikö kaikilla ole jo piikikäs sänki säärissä heti seuraavana päivänä??? Mulla ainakin on."

Sehän olisi lohduttavaa, jos näin on. 😄 Itse olen kuullut muuta. 

Vierailija
77/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häääh, huh huh mikä hinta.

Ja mikä ihme on K18 hoito???

Olen eri, mutta eikös se ole sellainen joku molekyylihoito vaurioituneille hiuksille, niitä saa ostettua kotikäyttöönkin.

Vierailija
78/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tasaan latvat itte silloin tällöin. Tukka neljään osaan, kustakin nipsasen hiukan, lopuksi kammalla koko tukka läpi että on tasanen. Ei maksa mitään eikä kestä kun muutaman minuutin. Kampaaja kynäsee aina sen 10 cm, mää vaan noin 1.5 cm.

Vierailija
79/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja kerran nyrpisteli, kun pyysin ihan vain 1 - 2 sentin tasoitusta. Oikein sormilla näytin. Ei kuulemma näy mihinkään noin pieni tasoitus. Nyt laitan kasvivärin itse kotona, samoin siistin latvat. Pitäköön tunkkinsa. Kampaajalla kävin viimeksi ennen koronaa. 

Vierailija
80/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja kerran nyrpisteli, kun pyysin ihan vain 1 - 2 sentin tasoitusta. Oikein sormilla näytin. Ei kuulemma näy mihinkään noin pieni tasoitus. Nyt laitan kasvivärin itse kotona, samoin siistin latvat. Pitäköön tunkkinsa. Kampaajalla kävin viimeksi ennen koronaa. 

;D