Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten kasvattajat - älkää käykö kampaajalla "tasoittamassa" latvoja!!!

Vierailija
19.04.2024 |

Ymmärtäkää tämä nyt jo vihdoin. Kampaaja napsii pois sitä mukaa edistyksen, kun siellä käytte ja sitten ihmetellään suu auki, että miten nämä hiukset eivät nyt vain kasva.

Olkaa käymättä 3 vuotta kampaajalla ja ihmetelkää, kuinka pitkät hiukset teillä on sen jälkeen.

Plus säästyy todella paljon rahaa.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Ja sekin ihme myytti että hiukset menee ihan kamalaksi jos ei koko ajan pätki latvoja.

Vierailija
2/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla latvat menee ihan kamalaksi (alkaa jäädä jo kampa ja harja kiinni latvoihin), jos en välillä käy niitä leikkauttamassa ja silti mä saan hiuksiin halutessani kasvatettua mittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kampaaja vaan siistii latvoja. Meneehän ne kasvattaessa epäsiistin näköisiksi monesti.

Vierailija
4/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää löytää fiksu luottokampaaja. Itse en ikinä mene mihinkään paikkaan, missä arvaan tapahtuvan epämääräisen pikasaksinnan. 

Vierailija
5/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri aikoinaan harrasti tuota ja voivotteli kun ei hänellä kasva hiukset pitkiksi ...

Vierailija
6/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla latvat menee ihan kamalaksi (alkaa jäädä jo kampa ja harja kiinni latvoihin), jos en välillä käy niitä leikkauttamassa ja silti mä saan hiuksiin halutessani kasvatettua mittaa.

Ei ne mene kamalaksi, kun on kunnon tuotteet. Eli vahvat hoitavat hoitoaineet ja sitten vielä hiuksiin jätettävät hoitoaineet. 

Mulla kasvaa hiukset vaivatta napaan asti, eikä silloinkaan latvat hapsota, kun käytän noita tuotteita.

Vierailija
7/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettiny itsekin. Latvat pysyy kunnossa ainakin vuoden jos ei kauheasti nypi tai kuumenna. Ja jos ei pysy, ei sellaiset hiukset ole ehkä parhaimmillaan pitkänä. Yhdellä tutulla haarottuu ja rispaantuu latvat luonnostaan nopeasti, olisi aika rumat pitkänä. 

Vierailija
8/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mene kamalaksi, kun on kunnon tuotteet. Eli vahvat hoitavat hoitoaineet ja sitten vielä hiuksiin jätettävät hoitoaineet. 

Mulla kasvaa hiukset vaivatta napaan asti, eikä silloinkaan latvat hapsota, kun käytän noita tuotteita.

Ei pidä paikkaansa ollenkaan. Geeneistä kiinni kasvaako hius pitkäksi hyvän näköisenä vai tuleeko siitä hauras takkulatvapehko. Minulla hiukset katkeavat itsestään kasvettuaan noin 5 cm hartioiden yli, ja hoidan niitä valtavalla pieteetillä.

Vierailija
9/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran paksut hiukset, että ne menevät todella raskaiksi, jos en käy kampaajalla "tasoittelemassa latvoja" ja samalla ohentamassa hiuksia. Haluan pitää hiukset pitkinä, mutta en voi sietää niitä hitulatvoja, jotka kutittavat hillittömästi, jos sattuvat kasvoihin osumaan, eikä se roikkuva reuhka ole yhtään kiva muutenkaan.

Vierailija
10/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kampaaja vaan siistii latvoja. Meneehän ne kasvattaessa epäsiistin näköisiksi monesti.

Eikä siisti. Siellä väkisinkin leikataan enemmän kuin pitäisi. Ja siksi se tukka ei näytä kasvavan ja sitten itketään.

Latvoja ei tarvitse siistiä moneen vuoteen, oikeasti!

Vasta sitten, kun hiukset ovat jossain vyötärön tasallla, voi latvatkin hapsottaa ja sitten voi vetäistä 5 cm pois.

Ymmärtäkää, että ette saa pitkiä hiuksia, ellette ole leikkaamatta hiuksia moneen vuoteen.

Vierailija
11/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautan hiuksia kerran tai kaksi vuodessa. Ei tarvitse jokaisen millin takia maksaa 30-40euroa, jotta "pysyvät siisteinä". Tuotteilla saa nätin näköisiksi.

Vierailija
12/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius kasvaa n. sentin kuussa.

Jos joka toinen kuukausi nipsasee 2 cm, niin ei juuri pitene.

Vierailija
13/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää löytää fiksu luottokampaaja. Itse en ikinä mene mihinkään paikkaan, missä arvaan tapahtuvan epämääräisen pikasaksinnan. 

Paitsi että pitkät hiukset halutessasi et edes tarvitse kampaajaa moneen vuoteen.

Nimenomaan hiuksia kasvattaessa pitää pysyä kaukana kampaajista eikä astua jalallaankaan kampaamoon.

Vierailija
14/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3cm tasoittaa kerrallaan, neljästi vuodessa. 12cm lähtenyt pois. Sitten ihmetellään kun vuodesta toiseen kynitty mätäs päässä.

Vierailija
15/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mennyt täysin luotto kampaajiin enkä pistä niihin enää senttiäkään. Joka hemmetin kerta ovat leikanneet enemmän kuin on pyydetty. Tytär kasvattaa hiuksia ja viime kerran latvojen tasoitus vei 10cm ja lapsi lähti itkua pidätellen kampaajalta. Sen jälkeen ostin omat kampaajan sakset ja aloin siistimään hänen latvat itse. Nyt ei mennyt viimeisen vuoden kasvarusurakka hukkaan, kun tasoitin juuri vain sen verran kuin oli pakko. Omatkin pitkät hiukset on melko helppo tasoittaa itse, kun ei kaipaa mitään mallia ja on suorahkot vähän laineilevat hiukset.

Vierailija
16/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omt hiukset ovat kasvaneet etätyöaikana yllättävän nopeasti. Teen sen latvojen siistimisen itse. Aiemmin oletin, että ei mulla nyt vain enää hiukset kasva. No ei kai, jos niistä leikataan säännöllisesti 5 cm veke. Hiusten latvojen hasottaminen loppui, kun lopetin värjäämisen.

Vierailija
17/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena likkana kun hiukset olivat pitkät, kävin tasoittamassa kampaajalla, eikä mitään valittamista. Leikkasi kuivat latvat ihan siististi...

Vierailija
18/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ja sekin ihme myytti että hiukset menee ihan kamalaksi jos ei koko ajan pätki latvoja.

Tämä on joku boomer-myytti mitä ainakin oma äiti viljelee. Eikä tajua, että latvojen hyvällä säännöllisellä hoidolla ne saa pysymään hyvänä. Äitini jaksaa jatkuvasti rutista, että tytär pitäisi viedä jo kampaajalle, kun latvat pitää tasoittaa. Tasoitetaan itse noin kerran vuodessa ja hiukset on oikein kauniit ja hyvinvoivat.

Vierailija
19/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ennen parin kuukauden välein ja eihän ne mihinkään kasvaneet ja monet kampaajat eivät tunnu ymmärtävän mitä sentti tarkoittaa. Kun pyydän sentin pois niin aina yleensä lähtee monta senttiä. Nykyään käyn puolen vuoden välein ja olen huomannut kasvua. Tuon harvemmaksi en kyllä voi jättää, koska jos jätän niin hiukset alkaa menemään takkuun todella helposti kun latvoissa on kaksihaaraisia ja muutenkin alkaa näyttämään todella epäsiisteiltä. 

Vierailija
20/107 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että jos kerran tai kaksi vuodessa käy tasoituttamassa ne huonoimmat latvat pois, niin kyllä se hiusten kasvatus silti onnistuu. Kyse on tasoitusvälistä ja siitä, paljonko joka tasoituksella pois nipsaistaan. Minullakin on niin, että täysin ilman tasoittamista hiusteni latvat pysyvät jonkinlaisessa kunnossa juuri tuon puoli vuotta tai maksimissaan vuoden, vaikka käytänkin aina hoitoainetta pesun jälkeen enkä föönaa hiuksiani.