Minne menen töihin?
Tilanne on nyt se että en pian pysty tekemään nykyistä työtäni koska asumistuen leikkaamisen jälkeen ei ole varaa julkisenliikenteen lippuun.
Aiemmin olen etsinyt työtä josta voisin pitää ja palkka riittäisi etten mitään tukia tarvitse.
Koska tällä strategialla en ole töitä saanut niin nyt sitten jokainen vois alkaa laitella linkkejä niistä työpaikoista joihin voisin mennä (hakea).
Ainoa kriteeri että on pk-seudulla, hyvät kulkuyhteydet julkisilla ja palkalla elätän itseni ja lapseni.
NYT ANTAA PALAA! Minne menen töihin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sulla nyt siis jää käteen ennen kun maksat mitään laskuja? Laske siis kaikki, palkka, elarit, lapsilisät, tuet. Aloitetaan siitä, niin voi ehdottaa työtä josta jää enemmän mitä nyt.
Laita vaan niitä ehdotuksia. Voin ne ihan itse käydä läpi.
No sitten ehdotan laitoshuoltajan työtä. Peruspalkka yli 2100e.
Sairaalaan siivoojaksi, sillä alalla on vielä jokseenkin inhimilliset työajat ja vaatimukset.
Paitsi hyvinvointialueella.
On meillä ainakin. Itse jos satun saapumaan osastolle vähän liian aikaisin, ilmotan vaan pomolle, et tulinki jo ja alotan työt tuntia aikasemmin. Lähden ens viikolla vaikka joku aamuvuoro sit tunnin aikasemmin pois. Kunhan katson sellaisen sopivan päivän millon voin lähteä aikasemmin, etten lähde klo 13 ja iltavuorolla alkas työt vasta klo 14. Näin voi siis tehdä, kun se ei vaikuta palkkaan. En voi siis omin päin päättää olla pyhänä pitkään ja ottaa aikaa arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmällä pohtimisella pääset, kun menet sinne mihin kelpaat. Suomessa ei ole montakaan ihmistä, jotka voi päättää, mihin menee töihin. Vielä vähemmän niitä on tällä palstalla.
Sitähän tässä koitan löytää, paikkaa johon kelpaa ja palkka olisi riittävä.
Opettajaksi! Töitä on pääkaupunkiseudulla vaikka kuinka. Erityisesti lastentarhanopettajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmällä pohtimisella pääset, kun menet sinne mihin kelpaat. Suomessa ei ole montakaan ihmistä, jotka voi päättää, mihin menee töihin. Vielä vähemmän niitä on tällä palstalla.
Ja oletat sen työpaikan löytyvän täältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit vaan etsintä jatkukoot. Kun ei tiedetä mikä palkka olisi riittävä.
Nais- ja sukupuolentutkimusalalta ei tosiaan hirveästi työpaikkoja löydy.
Mikäli olet heimolaisia pääset kokemusasiantuntijaksi tai diakoniatyöhön.
Suomi haluaa ja tarvitsee, vain lähihoitajia ja marjanpoimijoita. Molemmissa on aika matala palkkataso. Siksi näille aloille rekrytään toiselta puolelta maapalloa porukkaa
mun on aina vähän vaikea suhtautua näihin kun jo lapsena muutettiiin paikkakuntaa useita kertoja isän työn perässä (lääkäri) ja itse olen muuttanut kaksi kertaa useamman sata kilometriä töiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska et kerro osaamisestasi mitään, ja sovit mielestäsi mihin tahansa muuhun kuin koulutustasi vastaaviin töihin, rajasin hakuja vain pääkaupunkiseutuun:
Oikotie: Hakutulokset 5 068 kpl
Jobly, Uusimaa: 7059 paikkaa
Työmarkkinatori, Uusimaa: 6867 paikkaa
Mutta mitäpä näistä. Olet vakuuttunut, että et voi päästä minnekään töihin. Ja sen on yhteiskunnan vika.
No jos kuvittelet että pelastusveneitä on 6000 kappaletta alueella jossa on vaikkapa se 200000 pelastettavaa ja pelastusveneeseen pääsemiseksi ehtona on, että olet päässyt sinne ennenkin niin mitkä sun mahikset on? Ja se uppoava laiva on tämä yhteiskunta.
Lisäksi sinne on palkattu pelastamiseen avustavia henkilöitä, jotka aidon auttamisen sijaan pikemminkin estävät hankkimasta köyttä, taitoja tai mitään, mikä voisi aidosti autta
Näinhän se on. Turha hakea töitä.
Sinä et siis tee työtä teollisuusalueilla? Ok. Moni joutuu tekemään, kuten siitä teollisuusalueen nimestäkin käy ilmi.
Mutta olen samaa mieltä. Ei ollut noistakaan työpaikoista sitten mihinkään. Huonekalujen myyntikin...huoh!
Vierailija kirjoitti:
mun on aina vähän vaikea suhtautua näihin kun jo lapsena muutettiiin paikkakuntaa useita kertoja isän työn perässä (lääkäri) ja itse olen muuttanut kaksi kertaa useamman sata kilometriä töiden vuoksi.
Sama. Viimeisimpänä 400 km.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle, miten pääsee töihin diakoniantekijäksi ilman kaksoispätevyyttä, ordinaatiokoulutusta ja vihkimystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle, miten pääsee töihin diakoniantekijäksi ilman kaksoispätevyyttä, ordinaatiokoulutusta ja vihkimystä?
Täällä on melkein kaikki ehdotukset ollut sellaisia mihin tarvitsee valmiiksi pätevyyden.
Auttaisi paljon, jos ap nyt kertoisi ainakin sen, minkälaista työtä nykyään on tehnyt, että saisi edes jonkinlaista käsitystä kokemuksesta/osaamisesta...
Vierailija kirjoitti:
Miessosionomina mä olen kyllä voinut valita laitossektorilla, että esim. mihin lastensuojelulaitokseen menen ohjaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afry, HSL, nuo aluksi
Googletin kummankin avoimet paikat. Mihin niistä ajattelit että pääsee helposti?
Et aloituksessa kertonut, että sinne pitää päästä helposti. Joskus pitää nähdä vähän vaivaa itsensä työllistämiseksi.
No mut onhan noita työpaikkoja: posti, McDonald's, Hesburger, grilli, ravintolat, vanhainkodit, hoivalaitokset, ahtaaja, varastomies, kiinteistövälittäjä jne.
Joihinkin tarvitsee luvan, kuten taksikuski, mutta se on nopeasti suoritettavista. Tai oppisopimuksella isännöitsijäksi, niistä on huutava pula. Lisäksi etätöitä, -myyntiä sekä -asiakaspalvelua on järjettömät määrät. Ja vieläkö on pula laivalla ja lentokentän työntekijöistä, kun välissä oli niistäkin huutava pula.
Lisäksi koulutetaan palkalla:
https://www.academicwork.fi/academy/alanvaihtajille?gad_source=1&gclid=…
Vierailija kirjoitti:
No mut onhan noita työpaikkoja: posti, McDonald's, Hesburger, grilli, ravintolat, vanhainkodit, hoivalaitokset, ahtaaja, varastomies, kiinteistövälittäjä jne.
Joihinkin tarvitsee luvan, kuten taksikuski, mutta se on nopeasti suoritettavista. Tai oppisopimuksella isännöitsijäksi, niistä on huutava pula. Lisäksi etätöitä, -myyntiä sekä -asiakaspalvelua on järjettömät määrät. Ja vieläkö on pula laivalla ja lentokentän työntekijöistä, kun välissä oli niistäkin huutava pula.
Lisäksi koulutetaan palkalla:
https://www.academicwork.fi/academy/alanvaihtajille?gad_source=1&gclid=…
Saisko linkkejä noihin paikkoihin? Siis vain niihin jotka vähintään kokoaikaisia, noissa ravintola-alan paikoissa lähtöpaikka parempi kuin se normaalisti on. Et ilmeisesti myöskään katsonut millä palkalla pitäisi tuon koulutuksen ajan elää. Vai etkö ollenkaan kyennyt sisäistämään mitä aloituksessa oli?
Tämä on todella turhauttavaa. Olen koko päivän käyttänyt työn etsimiseen mutta sellaisia vain ei löydy millä pystyin itseni ja lapseni elättämään. En yksinkertaisesti jaksa enää yhtään oman alan rekryprosessia testeineen ja useita haastatteluja kun en mitään selvästi itse ole samassa.
Olen valmis pyyhkimään vaikka vanhusten peppuja tutkinnollani jos siitä vain saisi tarpeeksi rahaa elämiseen ja opintolainan maksuun. Mutta kun siihenkin pitää olla se oma perseenpyyhkimistutkinto!
Voin selvästi lopettaa etsimisen ja luovuttaa kun ei kukaan muukaan löydä kuin matalapalkkatöitä ja niitä missä pitää olla osaaminen valmiiksi. Suurin valhe on se että Suomessa opiskelemalla saisi yhtään mitään.
Minulla on kaupallinen koulutus, yli kuuden vuoden kokemus erilaisista hallinnollista assistenttitöistä. Tapiushallinkosta vain niin avustavia töitä että en kirjanpitäjäksi pääse. Älä ala linkata noihin sopivia paikkoja, olen jo niihin hakenut. Enkä voi enää jatkaa niihin hakemista koska tarvitsen uuden työn pian. Nuorempana olen ollut kahvilassa ja kaupassa töissä. Varastoala käy oikein hyvin jos ottavat pienen naisen sinne ilman mitään kokemusta.