Kasvisruokavalio ei ole suolistolleni helppo
Mulla menee vatsa kovalle, taas aivan jumissa! Haluan syödä paljon kasvispainotteisesti, jolloin proteiinina mm. Pavut, soija, juustot, tofu..mun suolisto tukkeutuu! Syön kauraa, marjoja, hedelmiä, juo vettä..ei auta. Mikä avuksi?
Kommentit (8)
Mulla suoli taas ihan hellänä kun kovalla, luumuja kiskon....
Kananmunia, jogurttia, riisiä, rasvoja
Syö lisää kuitua, sinne sen muun lisäksi.
Saatko kuituja tasaisesti pitkin päivää? Kauanko olet ollut tuolla ruokavaliollla?
Syö normaalisti niin paskakin tulee normaalisti, kuka saatana käskee ituja syömään ?
Syö lisää kuituja. Kun syöt 10 kiloa kuitua päivässä ja suolesi täyttyy kuitumassasta, kyllä se siitä. Kun jo muinaiset ihmiset 20 000 vuotta sitten pärjäsivät vegaaniruokavaliolla, mikä on sinun tekosyysi?
Lisää kuituja, vaikka psylliumkuitua lisänä jos tarvii. Ja kun mainitset juustot, olet ilmeisesti lakto-ovovege joka syö maitotuotteitakin... Ne on pahamaineisia vatsan kovettajia. Jos syöt usein juustoja proteiininlähteenä, niitä voisi vähentää ellei sitten onnistu kuidun lisäyksellä kompensoimaan vatsaa kovettavaa vaikutusta.
Yleensä ihmisillä kyllä kasvisruokavalioon siirryttäessä on päinvastainen ongelma, jos vatsa oireilee, eli menee löysälle.
En osaa auttaa kun minulla vaikutus oli täysin päinvastainen. Sekasyöjänä kärsin aina ummetuksesta mutta kun siirryin täysin kasvisruokaan niin kakkaa tulee säännöllisesti kaksi kertaa päivässä.