Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kotona myös mestarikokki?

Vierailija
19.04.2024 |

Onko tällainen mestarikokkeilu normaalia?

Minä (vaimo) kokkaan ja hoidan perheelle sapuskat pöytään pääsääntöisesti 5-6 kertaa viikossa. Mies kokkaa 2-3 kuukaudessa. Mies kokkaa normaalisti viikonloppuna. Minä osallistun silloin pilkkomalla, valmistelemalla, teen salaatit, katan pöydän, siivoan keittiötä. Rasittavaa on se, että kun mies kokkaa, häntä ja ruokaa pitää kehua koko päivän. Moneen kertaa palataan siihen, että eikö ollutkin hyvää ruokaa ja eikö ollut kivaa kun hän kokkasi. (Juu, osallistuin myös jos et huomannut)

Viime viikonloppuna (lauantaina) minulla oli menoa, ja mies joutui laittamaan ruuan yksin. Sunnuntaina hän jo tiuski, että joutuuko hän taas laittamaan yksin ruuan.

Hän pitää itseään mestarikokkina tarttuessaan kauhan varteen. Hän kertoo mielellään myös muille ihmisille, että vaimo hallitsee hyvin arkiruuan laittamisen, mutta kun halutaan jotain todella hyvää viikonloppuna, niin silloin hän hoitaa ruuanlaiton. Ja kaikki on ihan oooh, ihana mies ja minä kihisen kiukusta. 

Onko teillä samanlaista mestarikokkia kotona?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ja jos onkin niin mies voi pitää minua hyvänä kokkina. Yleensä puoliso laittaa ruuan arkena minä viikonloppuna kun ruuanlaittoon on enemmän aikaa. Toisinaan pyydetään apua puolin ja toisin.

Vierailija
22/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun joten kokkaan aina. Oli arki tai pyhä. Enkä ole sen takia kiukusta kihissyt.

M53

Aikuinen mies ja ei tajua, että lohkaisunsa osui taas aivan väärään aikaan ja paikkaan. Miksi pitää olla tuollainen alentava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen tunnin aikana olen pessyt, kuorinut ja pilkkonut kasvikset päivän ruokaan, sekä tehnyt muut valmistelut, lisäksui olen soittanut pari tärkeää puhelua. Mies on kuskannut teinin lääkäriin ja odottanut sielä tarvittavan ajan. Yleensäkin tehdään paljon asioita muttei välttämättä yhdessä. Kukin tekee sen minkä parhaiten osaa ja.

Vierailija
24/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun joten kokkaan aina. Oli arki tai pyhä. Enkä ole sen takia kiukusta kihissyt.

M53

Niin, asut yksin. Sinkulle kotityöt on aina oma valinta.

Vierailija
25/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kokkaa yleensä ti-pe koska on paljon aikaisemmin kotona kuin minä, meillä minä olen se mestarikokki joka kokkaa pitkän kaavan mukaan viikonloppuisin, valjastan lapset apukokeiksi ja odotan kiitosta ja suitsutusta jälkeenpäin. Toki miehenkin arkikokkailuja kehutaan vuolaasti silloin kun ne  ovat erityisen hyviä koska se takaa että niitä saa uudelleenkin. :D  

Yhdessä ei laiteta ikinä ruokaa, meillä on niin eri tyylit että siitä tulisi vaan riitaa. AP:n tilanteessa ärsyyntyisin kyllä 

Vierailija
26/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kotona mestarilokki, mutta heitin sen pihalle.

Vierailija
27/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt jaksaa olla huippukokki jos tekee ruokaa kaksi kertaa kuukaudessa.

On ihan eri asia kokata ruokaa pöytään 28 päivää kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän