Asuinpaikan valinnassa tärkeintä on sijainti
Tästä muistutetaan aina. Muulla ei niin väliä kunhan sijainti on hyvä. Mitä se sitten tarkoittaa? Mitä pitää ottaa huomioon? Jos nyt löytää omakotitalon josta on lyhyt matka töihin, ei siitä ole mitään varmuutta kauanko samassa työpaikassa tulee olemaan.
Kommentit (28)
Mä oon aina inhonnu Vantaan Pakkalaa niin työskentelykohteena kuin asunnon sijaintina. En yksinkertaisesti voi sietää koko paikkaa. Ja aina vaan ne tyrkyttää sitä mulle. Just sitä mitä inhoan eniten. Sitten ihmettelee kun työ ei kelpaa ja asuinpaikkakunta ei kelpaa. Kelpaisko itselleenkään. Nii-i. Ei varmaankaan.
Sijainti on tärkein, koska kämppää voi aina remontoida paremmaksi, mutta huonoa naapuristoa et voi muuttaa paremmaksi. Parempi hieman pienempi kämppä hyvältä seudulta kuin hieman isompi huonolta. Mieluummin vaikka hieman pidempi työmatka tai työpaikan vaihto kuin huonolla alueella asuminen tai sitten ideaali tapauksessa etätyö.
Ja kannattaa vaihtaa välillä sitä sijaintia!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sijainti tarkoittaa eri ihmisille ihan eri asioita, siksi on tyhmää puhua mistään yleispätevästä "hyvästä sijainnista".
Jotkin asiat tosin ovat yleismaailmallisia, kuten alueen turvallisuus ja siisteys. Tuskin kukaan haluaa muuttaa alueelle, jolla on paljon rikollisuutta, levottomuuksia ja sotkua.
Eiköhän se hinta ole tärkein ja muut lisä kulut.
Sijainnista hokeminen on hieman turhaa, koska se tarkoittaa jokaiselle hieman eri asiaa. Itse pidän nykyistä asuinpaikkaani ihan hyvänä. Rauhallinen talo, välillä tuntuu, että mulla ei ole naapureita. Työpaikalle omalla autolla 36 km. Lähin kauppa on tien toisella puolella, vaikka harvemmin sitä tulee käytettyä. Mahdollisuuksia harrastaa löytyy. Uimahallille kävelee 10 min. Ihan ok kuntoiset kevyenliikenteenväylät, missä voi pyöräillä ja rullaluistella. Uimahallin pihala kaksi frisbeegolfkoria, mihin voi käydä heittelemässä. Omille taidoille sopiva rata löytyy automatkan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tärkeä. Huomaa, kun värjöttelee vaihtopysäkillä pikatien varressa. Tai joka paikkaan on tunnin matka.
Monella on auto eikä värjötellä missään.
Silti parasta on, kun voi kävellä kotoa merenrantaan.
Meillä onkin järvi ja matkaa 100 metriä ja se auto myös. Järvessä voi jo uida kesäkuussa. Melotaan ja se vasta kivaa onkin. En vaihtaisi järveä mereen. Asuttu jo vaikka kuinka kauan ja ikinä en muuta muualle.
Jos on ostamassa taloa, sijainnin lisäksi tärkeää on, ettei ole liikaa samanlaisia ympärillä. Alueen huonoin asettaa aina hintatason. Paha on myydä sijainniltaan hyvää, jos vieressä on samanlaisia muitakin kaupan. Parasta siis olisi, ettei ole verrokkia.