Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää jatkuva Wilma-tulitus?

Vierailija
19.04.2024 |

Sähköposti kilahtelee jatkuvasti Wilman merkiksi, milloin on sen sata viestiä ja milloin jotakin tiedotteita. Kuitenkin vasta ekaluokkalainen lapsi, ei ole mitään sen kummempia merkintöjä, vana ihan vaan viestejä ja tiedotteita. Törmäsin tuollaiseen blogi kirjoitukseen aiheesta ja kirjoittajalla oli niin hyvä tyyli kertoa asiasta, kiteytti hyvin tunteet Wilmaa kohtaan! :'D

Ja todellakin sinne Wilmaan tulee koko ajan jotakin niin turhaa viestiä, vaikka että huomenna tarvitaan sitten muuten tasantarkkaan tämän kokoinen muovirasia kouluun. Ai ei teillä ole? No lähdepä Prismasta ostamaan klo 21 jälkeen illalla, kun opettaja suvaitsee siihen aikaan laittaa viestin. Olisin enemmän kuin innoissani tuollaisesta teemasta vanhemmille, että viikko ilman Wilmaa!

Ärsyttääkö muita jatkuva Wilman kilahtelu?

https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/wilma-wilma-wilma-wilma-vie…

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tulee noita viestejä jopa samana aamuna samaa päivää koskien. Tai klo 22 illalla. Mielelläni lukisin wilmaa kerran viikossa, mutta lapsi siitä kärsisi kun ei olisi esim. oikeita liikuntakamppeita.

Niistä vääristä kamppeista kun saa merkinnän ja se vaikuttaa arvosanaan.

Voi kun ne ilmoitukset saisi jotenkin valittua niin, että vain tietyistä tulee ilmoitus. Nyt taitaa olla niin, että vain tiedoitukset saa mykistettyä.

Talvikuukaudet oli tolkutonta ja turhaa spämmiä, kun kaikille koulun oppilaille lävähti jokaikinen päivitysviesti laskettelureissuja koskien. Viestit oli myös välillä sellaisia, että heti perään tuli uusi jossa luki, että anteeksi, olikin väärää tietoa. Hirveää sekoilua.

mutta lapsi siitä kärsisi kun ei olisi esim. oikeita liikuntakamppeita.

Leikkimällä sitten opettelette lapsen kanssa vas

Lapsi osaa kantaa vastuuta. Se ei liity tähän, että opettaja on tuuliviiri, joka keksi päivää ennen että mennäänkin keilaamaan, joten jättäkää sukset kotiin.

Vierailija
22/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä. Kyseessä on minun lasta koskevia asioita. Von hyvin laistaa lojumista vauva ym. jonnijotavista juorupalstojen lukemisista, että Vilmaa jää aikaa. 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo Wilma-muistutukset tarvikkeista ole lähinnä lasten tueksi? Lasten tulisi itsekin tietää, mitä kouluun tarvitsee ottaa ja vanhempi tarvittaessa muistuttaa ja ehkä jostain tarvikkeesta saattaa olla kuvailua, että millainen se saa olla. Niin ainakin meillä on aina ollut. Lapsia kannattaa opettaa itse huolehtimaan tarvikkeistaan, niinhän se meni silloinkin, kun olimme itse lapsia. Jos joskus jotain unohtuu, ei se ole niin vakavaa, sittenpähän muistaa ensi kerralla paremmin huolehtia.

Vierailija
24/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä epäilen että opettajat laittaa noita viestejä ihan tahallaan myöhään illalla, jotta vanhemmat ei esimerkiksi ehdi kauppaan ostamaan jotain, mitä kotona ei ole.  (Sitä kyllä ihmettelen, että kuinka pitkälle tuossa voidaan mennä, että mitä tavaroita oppilaiden oletetaan tuovan kotoa. Siis ollaanko kohta siinä, että vaikka musiikin tunnille kaikkien odotetaan tuovan jonkun soittimen mukanaan)

Vierailija
25/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo Wilma-muistutukset tarvikkeista ole lähinnä lasten tueksi? Lasten tulisi itsekin tietää, mitä kouluun tarvitsee ottaa ja vanhempi tarvittaessa muistuttaa ja ehkä jostain tarvikkeesta saattaa olla kuvailua, että millainen se saa olla. Niin ainakin meillä on aina ollut. Lapsia kannattaa opettaa itse huolehtimaan tarvikkeistaan, niinhän se meni silloinkin, kun olimme itse lapsia. Jos joskus jotain unohtuu, ei se ole niin vakavaa, sittenpähän muistaa ensi kerralla paremmin huolehtia.

Lasten tueksi kymmeltä illalla? Meillä lapsi nukkuu siihen aikaan.

Vierailija
26/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmalla lapsella loppuu peruskoulu nyt tänä keväänä, vanhemmalla loppui kaksi vuotta sitten. Juuri vilkaisin aikani kuluksi montako viestiä wilmasta on tullut vajaan 11 vuoden aikana: 3399 kappaletta. Ei ihme, että se tuntuu kilisseen jatkuvasti 😁

Aika erikoista. Itselläni on viisi peruskoulun käynyttä lasta, ja jokaisen kohdalla on tullut ehkä viisi viestiä vuodessa. 

Vierailija
27/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Tuli muutama viesti vuodessa. Minusta ne eivät ole olleet turhia. On hyvä tietää, jos jokin koulupäivä alkaa tuntia aikaisemmin, niin voi muistuttaa teiniä asiasta tms.

Voin olla väärässä, mutta minusta tuntuu, että jotkut sekoittavat wilmamerkinnät ja -viestit. Ei kenellekään voi tulla satoja viestejä vuodessa.

Vierailija
28/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Tuli muutama viesti vuodessa. Minusta ne eivät ole olleet turhia. On hyvä tietää, jos jokin koulupäivä alkaa tuntia aikaisemmin, niin voi muistuttaa teiniä asiasta tms.

Voin olla väärässä, mutta minusta tuntuu, että jotkut sekoittavat wilmamerkinnät ja -viestit. Ei kenellekään voi tulla satoja viestejä vuodessa.

Tällä viikolla on tullut kolme viestiä. Nimenomaan viestejä. 

Vierailija
29/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tueksi kymmeltä illalla? Meillä lapsi nukkuu siihen aikaan.

Meillä ainakin lapsille on kerrottu jo koulussa, mitä varusteita tarvitsee, vaikka viesti vanhemmille tulisi myöhemmin. Joskus sää saattaa yllättäen muuttua niin, että ulkoliikunta muuttuukin sisäliikunnaksi, mutt sitten sopeudutaan.

Vierailija
30/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli tällä viikolla vihainen, kun en ollut kertonut, että koepäivä oli vaihtunut. Kaikki kaverit kuulemma tiesivät, koska niiden vanhemmat olivat huomanneet Wilmasta muutoksen. Opettaja itse ei ollut ilmoittanut lapsille muutoksesta. Olen kyllä sitä mieltä, että opettajan pitäisi informoida lapsia kokeista, eikä vanhempien vahdata Wilmaa päivittäin. 

Vierailija
31/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman lapsen kokemuksella voin sanoa, että ärsyttää enkä todellakaan jää kaipaamaan kun tuosta vihdoin muutaman vuoden päästä päästään lopullisesti eroon (=juniorikin täyttää 18v).

Itse kun olin ala-asteella 80-luvun alkuvuosina, niin ei ollut vielä edes reissuvihkoja vaan laitettiin joskus jotain lappuja mukaan eikä silloin tarvinnut mitään poissaoloja ilmoitella, opettaja näki kyllä itsekin, että oppilas on poissa. Saatettiin pyytää, että soittaa kouluun mutta ei meiltä ainakaan ikinä soitettu eikä siitä mitään valitusta tullut. Silloin viestien määrä oli melko kohtuullista mitä nykypäivään vertaa. 

Pikkuveljelle tuli reissuvihko ja se oli Wilman ärsyttävä esiaste, muistan jo kuinka typeränä pidin sitä jo lapsena kun siinä näkyi kaikki vanhatkin merkinnät ikäänkuin päiväkirjamuodossa. Itsellä ne vanhat merkinnät ikäänkuin unohtui, eikä tullut mitään "rikosrekisteriä". Nyt tuo Wilma on tehnyt elämästä ihan helvettiä, joka perkeleen tunnista on joko positiivinen tai negatiivinen merkintä. Suurin osa on positiivisia, mutta silti niitä pitää käydä seuraamassa.

Liikunnanopettaja esimerkiksi laittaa AINA sunnuntaina tietoa mitä liikuntatunneilla on ja joskus on pitänyt ampaista kauppaan seuraavana iltana, että saa hankittua taas luistimet kun viime talven luistimet ovat liian pienet jne. Yläasteikäisenä teinit ei taas ikinä korvaansakaan lotkauta vaikka kuinka yrittää opastaa ottamaan liikuntavaatteet yms. mukaansa. 

Pidän kyllä lapsista ja odotan lapsenlapsia, mutta en todellakaan jää kaipaamaan Wilmaa ja loputonta viestintää koulun kanssa kaiken maailman turhien arviointikeskustelujen kera. Tiedän lapseni tilanteen muutenkin ja häntä tuetaan kyllä kotona läksyissä, jos vaan antaa auttaa ja pyytää apua. 

Vierailija
32/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä sinne vanhempainiltaan ja ottakaa asiaksi siellä. Jos myös toiset vanhemmat kokevat ongelmaksi, niin ehkäpä ope alkaa hieman miettiä asiaa.

Vierailija
33/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Sekä minä, että lapsemme osaamme lukea ja käyttää nykyteknologiaa, joka mahdollistaa useammankin tavan rajoittaa viestitulvaa.

Ei ole kyse siitä, etteikö osata käyttää nykyteknologiaa ja lukea vaan se viestien ja kaiken pienen tauhkan määrä ärsyttää. Siellä seassa on ehkä 1 viesti kerran kuussa jolla on jotain käytännön merkitystä.

Sähköpostimuistutukset on poistettu ajat sitten ja notifikaatiot blokattu lähes kaikista puhelimen sovelluksista. Sinne Wilmaan tulee aivan liikaa viestiä tuntimerkinnöistä lähtien ja ne saamarin poissaolot pitää sieltä aina käydä tikuttamassa. 

Vierailija
34/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tulee noita viestejä jopa samana aamuna samaa päivää koskien. Tai klo 22 illalla. Mielelläni lukisin wilmaa kerran viikossa, mutta lapsi siitä kärsisi kun ei olisi esim. oikeita liikuntakamppeita.

Niistä vääristä kamppeista kun saa merkinnän ja se vaikuttaa arvosanaan.

Voi kun ne ilmoitukset saisi jotenkin valittua niin, että vain tietyistä tulee ilmoitus. Nyt taitaa olla niin, että vain tiedoitukset saa mykistettyä.

Talvikuukaudet oli tolkutonta ja turhaa spämmiä, kun kaikille koulun oppilaille lävähti jokaikinen päivitysviesti laskettelureissuja koskien. Viestit oli myös välillä sellaisia, että heti perään tuli uusi jossa luki, että anteeksi, olikin väärää tietoa. Hirveää sekoilua.

No tuo on jo törkeää, että samana päivänä tulee viestiä! Ottaisin yhteyttä rehtoriin, ettei tuollainen peli todellaka

Joskus myös se reksi voi olla niiden ihmeellisten viestien takana.Täällä odottaa koko tienoo et se tyyppi tajuis ettei ketään diggaa sitä.Ei opet, ei vanhemmat ja on niin vihasen näköinen, aina,et osa pelkää.

Juhla kuin juhla niin aloittaa itsekehulla, lopuks haukkuu oppilaat....

Ei huvita wilmaviestit tuollaaselta.

Vierailija
35/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti niinkin ja isommilla lapsilla toki enemmänkin. Eka- ja tokaluokkalaiset on kyllä aika pieniä vielä, ja mielellään tukee, kun itsekin olen sitä tukea saanut. Mm. luistimia ja suksia on katsottu omien vanhempien kanssa yhdessä ja varmaan vielä yläasteellakin vietiin isän kanssa sukset etukäteen koululle, ettei niitä tarvinnut aamulla alkaa linja-autoon tunkemaan. Ihan järkevä ja tunnollinen mustakin on tullut, vaikka tukea olen saanutkin.

Vierailija
36/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tuollaista lapsen ollessa ekalla. Ja kaikkia älyttömyyksiä myös. Yhdeksältä illalla tuli viesti, että kaikilla oltava punaiset vaatteet huomenna päällä. Lapsella ei ollut yhden yhtä punaista vaatetta, niin oli aika vaikea toteuttaa tuolla varoitusajalla. Sitten opettaja kehtasi valittaa niille lapsille, jotka eivät tulleet punaisissa kouluun. Osa vanhemmista ei ollut edes lukenut viestiä. Samoin kaikenmaailman retkiä ja pulkkamäkipäiviä tiedotettiin myöhään edellisenä iltana. Puhumattakaan niistä hemmetin tuntimerkinnöistä. Positiivisia olivat kyllä, mutta tuntui jotenkin naurettavalta lukea jatkuvasti hyviä merkintöjä esim. englannin tunnilta, kun lapsen isä on natiivi englannin puhuja. Tai äidinkielestä, kun lapsi oli oppinut lukemaan 4-vuotiaana. Minusta ne merkinnät voisi säästää oikeisiin onnistumisiin. Tuolla tavalla käytettynä ne vain menetti merkityksensä ja tukkivat vanhempien sähköpostit.

Onneksi opettaja sitten vaihtui. Nykyinen tiedottaa kerran viikossa ja laittaa merkintöjä vain oikeista onnistumisista. 

Vierailija
37/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinkin lukea Wilman vain kerran viikossa, mutta en viitsi. Koska sitten lapsella ei olisi oikeita varusteita tai tarvittavia tavaroita koulussa, jos tulee muutoksia ja niitähän tulee tiuhaan ja opettaja suvaitsee ilmoittaa näistä vasta myöhään illalla. En tiedä tulisiko sitten merkintä lapselle, jos ei olisikaan oikeita tavaroita mukana koulussa, varmaan ainakin liikuntavaatteista tulisi merkintä jos puuttuisi.

Ap

Koululainen kannattaa totuttaa mahdollisimman pian siihen, että vanhempi ei hoida yhtään mitään, vaan kaikki on oppilaan itsensä vastuulla. Heti siis kun oppii itse lukemaan. Itse muistan lukea omien lasteni Wilmaa ehkä kerran kuussa. Ja olen itse opettaja. Laitan Wilmaviestit yleensä yöllä, joten toivottavasti kenelläkään ei ole mitään ääniä päällä. :)

Vierailija
38/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinkin lukea Wilman vain kerran viikossa, mutta en viitsi. Koska sitten lapsella ei olisi oikeita varusteita tai tarvittavia tavaroita koulussa, jos tulee muutoksia ja niitähän tulee tiuhaan ja opettaja suvaitsee ilmoittaa näistä vasta myöhään illalla. En tiedä tulisiko sitten merkintä lapselle, jos ei olisikaan oikeita tavaroita mukana koulussa, varmaan ainakin liikuntavaatteista tulisi merkintä jos puuttuisi.

Ap

Koululainen kannattaa totuttaa mahdollisimman pian siihen, että vanhempi ei hoida yhtään mitään, vaan kaikki on oppilaan itsensä vastuulla. Heti siis kun oppii itse lukemaan. Itse muistan lukea omien lasteni Wilmaa ehkä kerran kuussa. Ja olen itse opettaja. Laitan Wilmaviestit yleensä yöllä, joten toivottavasti kenelläkään ei ole mitään ääniä päällä. :)

Se minkä ikäisenä lapsi pystyy huolehtimaan itse, on tosi lapsikohtaista. Jotkut ovat jo hyvin pienenä todella huolellisia. Jotkut eivät. Luulisi, että opettaja tajuaa tämän. 

Vierailija
39/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun elää ilman lapsia kun kaikesta teet saatananmoisen ongelman? Heitä vaikka junan alle

Kerrohan osoitteesi niin tulen heittämään sinut junan alle.

Vierailija
40/52 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää! Meidän lapsen opella on tapana laittaa yöllä viestiä, että hei tänään onkin tällaista erikoista, aamulla mukaan sukset/pulkka/vihreät hanskat jne. Sitten kun ei ole, niin nitisee oppilaille siitä. Kerran antoi useammalle oppilaalle unohdus merkinnän tällaisesta!

Siitä kerrasta joutui johonkin keskusteluun rehtorin kanssa, kun suurin osa vanhemmista ei tuota niellyt vaan nosti äläkän asiasta. Sen jälkeen ei ole unohdusmerkintöjä antanut, mutta yöllisiä viestejä tulee vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi