Viiden nepsy-tyttären yksinhuoltajaäiti on jaksamisensa äärirajoilla kokee, että sukulaisetkin jättivät yksin
Miksi, oi miksi pitää niitä lapsia tehdä enempää, jos jo eka ja toka lapsi on erityislapsi. Pitänyt vielä kolme pykätä lisää.
Ei ihmekään, jos sukulaisetkaan ei jaksa tuollaista konkkaronkkaa. Miehetkin häipyneet liukkaasti takavasemmalle.
Kommentit (388)
Yhelle ongelmaperheen isälle naapurin nainen totesi rumasti että teillähän tulee kuin turkinhihasta noita räkänokkia. Joku kuudes masussa, mutta se olikin sit eri isälle. Erosivat ja mies siirtyi saman sukuouoliseen suhteeseen toisen äijän kanssa
Onko nämä viisi samasta liitosta, missä isä. Sori, en jaksanut lukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepdydiagnoosit saa niin myöhään, että monta lasta ehtii syntyä ennen kuin tiedetään.
Kyllä ne hankaluudet on ihan aina olleet olemassa, jos todella nepsy-oireista on kyse, eikä vaan arjen kaoottisuudesta, pelaamisesta, unen puutteesta, kasvatuksen puutteesta jne. Ei se diagnoosi niitä ongelmia saa aikaan. Ne on kyllä jo valmiiksi olemassa.
Ei niitä lapsia noin vain synny. Jokainen tietää, mitä siihen tarvitaan.Jos jo ensimmäisen lapsen kanssa on rankkaa, niin ennen kuin seuraava lapsi on laitettu alulle, pitää miettiä hyvin tarkkaan oman jaksamisen rajat. Pystynkö tarjoamaan kaikille lapsilleni tasapuolisesti huomiota, tulenko taloudellisesti toimeen, mitä teen, kun joku sairastuu, ja pitää lähteä lääkäriin, miten hoidan ostokset, kulkemiset ja kotityöt. Näitä kysymyksiä pitäisi jokaisen yhden lapsen vanhemman miettiä, vaikka lapsi olisi ns. helppo, ja molemmat vanhemmat vastuuta jakamassa.
Esimerkin tapauksessa on kuitenkin myöhäistä miettiä noita asioita. Turvaverkot ovat hävinneet, koska ei voi odottaa, että sukulaiset ottaisivat koppia tässä. Tukiperheet, tai jokin muu ratkaisu voisi tulla kyseeseen, mutta niin, että koko lauma ei ole samassa perheessä. En tiedä, kunhan mietin kaikkien osapuolten kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku juuri kirjoittanut, että isä on kuollut.
No sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miksi hänestä pitäisi ottaa mallia. Leskeys ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.
Oletko vähän vajaa?
En. Ja siksi minulla ei ole viittä nepsylasta. Jos olisin saanut yhdenkin nepsy-lapsen olisin tajunnut lopettaa lisääntymisen siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepdydiagnoosit saa niin myöhään, että monta lasta ehtii syntyä ennen kuin tiedetään.
Meillä saatiin kun meidän lapsi oli ekalla luokalla.
monesti on kuitenkin jo suht pienestä pitäen merkkejä että kaikki ei ole kunnossa..itseäni eniten hirvitti tää torkahdan toistuvasti rattiin, kiva leikkiä muiden hengellä..
Meinaatko, että hän sai sen itse aikaan? Hän tuntuu hyvin rauhalliselta äidiltä. Siinä on kyllä sellainen puoli, mistä kuka vain voisi ottaa oppia.
En. Mutta leskeksihän sitä pitäisi ryhtyä, jos tuosta naisesta ottaisi mallia. Muutenhan ei olisi niin kuin hän.
Viis nepsyä on jo ihan fake family. Ei ennen vanhaan ois menny tollanen vedätys läpi. Piti osata käyttäytyä ja kunnioittaa vanhempia.
Ottaa mallia eli uuvuttaa itsensä äärirajoille toimimalla synnyskoneena? Juuei, kiitos.
Nepsy eli huonostikäyttäytyvä lapsi, jota ei ole osattu kasvattaa. Näitä on nykyisin joka toinen lapsi.
Katsoin sarjan ja ihailin Sannan lehmänhermoja kiljuvan ja kitisevän lapsilaumansa keskellä. Pakko kuitenkin myöntää, että jo ensimmäisen kerran, kun kamera kuvasi heidän perhettään koin epämiellyttäviä fiiliksiä, ja teki mieli laittaa äänet pois. En voisi kuvitellakaan, että kutsuisin tuollaisen lauman luokseni kylään tai että menisin heille! En yksinkertaisesti jaksaisi tuota älämölöä. Sanna-äidin kanssa voisin ihan mielelläni keskustella, mutta eihän sitä vapaata keskustelua tulisi kuin korkeintaan 10 sekuntia ennen kuin joku lapsista jo vaatisi äidin huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miksi hänestä pitäisi ottaa mallia. Leskeys ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.
Oletko vähän vajaa?
En. Ja siksi minulla ei ole viittä nepsylasta. Jos olisin saanut yhdenkin nepsy-lapsen olisin tajunnut lopettaa lisääntymisen siihen paikkaan.
Kukaan ei tiennyt lapsena, että olen nepsy. Sain diagnoosin vasta nelikymppisenä.
irtisanoin yhden nepsyäidin ja kahdne nepsylapsensa vuokrasopimuksen, koska koko ajan piti olla ilmoittamassa avainten katoamisesta taloyhtiöön, tilailemassa ikkunalasienkorjausta, ovien reikien paikkausta ja sitten ymmärtää myöhästyneitä vuokria ja muutenkin tulla heitä vastaan, kun heillä haasteita.
kun en sitten enää jaksanut, niin olen hirveä vuokranantaja eikä minulla mitään käsitystä nepsyydestä.
En viitsinyt sanoa, että olen itsekin nepsy, että on käsitystä ja nepsyydesätkin selviää, kun ottaa vastuun omasta elämästä. kaiksita pahinta mitä nepsy tai nepsyn vanhempi voi tehdä, on ajatella, että tämä on joku vamma ja muiden pitää tulla vastaan. yhteiskunnan pitää tulla vastaan, mutta muiden ei. jokaisella on omia haasteita elämässä, myös ei-nepsyillä ja hekin joutuvat keksimään keinot niiden kanssa toimeentulemiseen. onhan se rankkaa toki, mutta elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän vajaa?
Kukaan ei tiennyt lapsena, että olen nepsy. Sain diagnoosin vasta nelikymppisenä.
Kyllä sen näkee, jos ei ole ihan pihalla. Ei se käytös diagnoosin samisesta ala, vaan oireet ovat nähtävissä vaikka lasta ei ikinä diagnosoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän vajaa?
Meinaatko, että muutuit nepsyksi vasta diagnoosin myötä ja sitä ennen olit ihan neurotyypillinen? :D
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sävyisän ja kiltin naisen lapsien isä j ä n n ä?
Ilkeä kommentti. Tämän viiden tyttären yksinhuoltaja äidin mies ja lasten isä menehtyi liikenneonnettomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän vajaa?
Nyt ei eletä enää sinun lapsuusaikojasi 70-luvulla. Nykyisin nepsypiirteet tunnistetaan hyvissä ajoin. Ei niihin mitään diagnoosia edes tarvita. Ne näkee silmillä ja kuulee korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä saatiin kun meidän lapsi oli ekalla luokalla.
Meidän lapsi sai ADHD-diagnoosin 20-vuotiaana. Itse ei osattu edes epäillä. No sain itsekin sitten ADHD-diagnoosin lapsen vanavedessä, kun hoksasin, että taidan minäkin olla diagnoosin tarpeessa. Tuon jälkeen lapsi sai vielä autismi-diagnoosin.
Me kuviteltiin etukäteen, että haluttaisiin neljä lasta. Meidän lapsi oli tosi helppo ja rauhallinen, mutta silti meistä alkoi tuntua, että yksi lapsi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän vajaa?
Nyt ei eletä enää sinun lapsuusaikojasi 70-luvulla. Nykyisin nepsypiirteet tunnistetaan hyvissä ajoin. Ei niihin mitään diagnoosia edes tarvita. Ne näkee silmillä ja kuulee korvilla. <
Ei pidä paikkaansa. Nimenomaan tyttöjen nepsypiirteet voivat hyvin jäädä pitkäksikin aikaa huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän vajaa?
Nyt ei eletä enää sinun lapsuusaikojasi 70-luvulla. Nykyisin nepsypiirteet tunnistetaan hyvissä ajoin. Ei niihin mitään diagnoosia edes tar
Varmasti jäävätkin, jos äiti keskittyy palstailuun ja somettamiseen lapsensa sijaan. Kyllä lapsensa kanssa aktiivisesti oleva vanhempi huomaa, että kaikki ei ole kunnossa jo hyvissä ajoin. Ei se lapsi neurologin vastaanotolla vasta nepsyksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Nepsy eli huonostikäyttäytyvä lapsi, jota ei ole osattu kasvattaa. Näitä on nykyisin joka toinen lapsi.
Nepsy ei ole huonosti kasvatettu lapsi.
Meinaatko, että hän sai sen itse aikaan? Hän tuntuu hyvin rauhalliselta äidiltä. Siinä on kyllä sellainen puoli, mistä kuka vain voisi ottaa oppia.