Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsemurhaa yrittäneitä pakkohoidetaan?

Vierailija
18.04.2024 |

Olen aina ihmetellyt miksei näitä resursseja käytetä niiden potilaiden hyväksi jotka haluavat elää. Toivottavasti pian eutanasian myötä loppuu niiden pakkohoito, jotka eivät halua elää. Kyllä itsemurhayrityksiä kertoo ihmisen tahdon, pakkohoito on todella väärin. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen näin 10v myöhemmin kiitollinen, että hoidettiin.

Vierailija
2/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko pahimpina hetkinä valinnut eutanasian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei yritä itsemurhaa. Ne kyllä onnistuvat t a p pamaan itsensä jotka oikeasti täältä haluavat lähteä. 

Vierailija
4/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei yritä itsemurhaa. Ne kyllä onnistuvat t a p pamaan itsensä jotka oikeasti täältä haluavat lähteä. 

Onhan tuolla osastot täynnä noita itselleen vaarallisia ihmisiä. 

Vierailija
5/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä vahingoittaminen ja itsemurha on kaksi eri asiaa. 

Vierailija
6/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ei riitä saamaan ihmistä pakkohoitoon. Tarvitaan muuta... Suomessa saa tappaa itsensä jos haluaa, jos päätöksen taustalla ei epäillä psykoosia tai olla muille vaaraksi. 

Vierailija
7/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan aio kertoa, jos päätän lähteä, etten joudu "hoitoon".

Vierailija
8/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se yritys on ihan tahdonilmaisu. Pitäisi antaa näille eutanasia. 

Vierailija
9/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko pahimpina hetkinä valinnut eutanasian?

Tuskin olisin. En olisi halunnut vaivata ihmisiä asialla. Ja ihan jo se että olisin saanut soitettua itselleni ajan eutanasiaan olisi ollut käytännössä mahdotonta. Jos olisi ilmestynyt spontaani teloitusryhmä oven taakse, olisin sanonut kyllä. 

Vierailija
10/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se yritys on ihan tahdonilmaisu. Pitäisi antaa näille eutanasia. 

Esim. viillellä voi vaikka ei halua kuolla. 

Vierailija
11/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ollessaan siinä määrin epätoivoinen ja masentunut, että yrittää surmata itsensä, ei ole täydessä ymmärryksessä vaan sairastumisen aiheuttamassa tilassa. Eli pakkohoito on elämääsuojelevaa. Ja ei, itsemurhayritys ei kerro ihmisen tahtoa vaan siitä, että hän on tilanteessa, jossa ei enää näe muuta keinoa paeta liian raskaaksi käynyttä elämäntilannetta ja olosuhdetta.

Kyllä  jokainen ansaitsee saada uuden tilaisuuden elämään kohtaamistaan vastoinkäymisistä huolimatta.

Vierailija
12/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsevat eutanasian mahdollisuuden osastohoidon sijaan. 

Vierailija
13/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ollessaan siinä määrin epätoivoinen ja masentunut, että yrittää surmata itsensä, ei ole täydessä ymmärryksessä vaan sairastumisen aiheuttamassa tilassa. Eli pakkohoito on elämääsuojelevaa. Ja ei, itsemurhayritys ei kerro ihmisen tahtoa vaan siitä, että hän on tilanteessa, jossa ei enää näe muuta keinoa paeta liian raskaaksi käynyttä elämäntilannetta ja olosuhdetta.

Kyllä  jokainen ansaitsee saada uuden tilaisuuden elämään kohtaamistaan vastoinkäymisistä huolimatta.

Jos ei ole muuta vaihtoehtoa kuin paeta liian vaikeita olosuhteita, niin miksi ihminen sitten pitää pakottaa elämään niissä samoissa olosuhteissa?

Vierailija
14/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkohoideta, ellei arvioida esim. niin mielisairaaksi, että sen takia teon ei katsota olevan vapaan tahdon käyttöä vaan sairauden oire. Mutta kyllä siis aikuinen saa oman elämänsä lopettaa tai sitä yrittää, eikä ole pakkohoitoa tämän perusteella. Psykiatrin arvioon voi kyllä päätyä, mutta lopputuloksen pitäisi olla että ei pakkohoitoa - ne on väärinkäytöksiä, jos joku sen takia vaan pakkohoitoon on päätynyt.

Itse olen kerran yrittänyt itsemurhaa, 24 vuotta sitten. Minun yrityksestäni kukaan ei edes tiedä, itse tein sen kotonani ja itse kärsin jälkiseuraukset hakematta apua, kun havahduin hereille ja tajusin ettei teko onnistunut. Vieläkin harmittaa, ettei onnistunut.

Vierailija
15/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsemurha on epäonnistunut niin sitten ei ole ollut tarpeeksi kuolemanhaluinen, joten mielentilaa voidaan vielä muuttaa. Jos oikeasti haluaa päättää päivänsä niin se tehdään tavalla, jolla se tulee varmasti tehdyksi.

Vierailija
16/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa pakkohoidon kriteerit. Itsetuhoisuus ei yksinään ole aihe pakkohoidolle. T. Lääkäri

Vierailija
17/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että voidaan sitten määrätä niille tehtäväksi eutanasia?

Vierailija
18/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tyytyväinen siihen, etten aikoinaan onnistunut itsemurhassa ja että sain psykiatrista osastohoitoa. Toivuin ja olen sen jälkeen kokenut niin paljon hyviä asioita, että hyvä että epäonnistui tuo yritys. En silloin itsemurhaa yrittäessäni vain ymmärtänyt, että vaikea olotilani voisi muuttua paremmaksi. Uskon saman koskevan suurinta osaa muistakin itsemurhaa yrittäneistä, eli että heidän näkökulmansa on enemmän tai vähemmän vääristynyt negatiiviseen suuntaan.

Vierailija
19/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsemurha on epäonnistunut niin sitten ei ole ollut tarpeeksi kuolemanhaluinen, joten mielentilaa voidaan vielä muuttaa. Jos oikeasti haluaa päättää päivänsä niin se tehdään tavalla, jolla se tulee varmasti tehdyksi.

Kaveri ajoi ilman turvavyötä täysiä kallioleikkaukseen. Yritystä siis oli, mutta selvisi hengissä, ja jalastaan pahasti vammautuneenakin elää nyt hyvää elämää. 

Vierailija
20/49 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole muuta vaihtoehtoa kuin paeta liian vaikeita olosuhteita, niin miksi ihminen sitten pitää pakottaa elämään niissä samoissa olosuhteissa?

Koska vähemmän masentuneena on voimavaroja vaikuttaa olosuhteisiin ja elämän suuntaan sekä tehdä muutoksia jotka mahdollistavat silloisten olosuhteiden taakseen jättämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä