Tuo vantaalainen sekamelskakoti...
Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.
Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?
Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.
Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevat homeiset tiskivuoret ja valuvat multapussit ja likapyykkiröykkiöt yms. ei ole puhtaan kodin piirteitä.
Jännää, että tunnet hajun kuvan perusteella.
Ei ole kukaan mistään jännityksestä puhunut.
Mua ahdistaa jos on sekalaisia tavaroita hujan hajan lattioilla ja tasoilla ja vaatteita kasoissa ihan joka puolella. Eli ahdistuisin tuossa kodissa.
Joku tiskikasa pienen hetken nyt ei niin paha ole, tai lapsen lelut lattialla omassa huoneessa, tai vaikka joku peli olkkarissa. Ne tuntuu aika normaaleilta ja tavanomaisilta. Illalla sitten siivotaan pois ennen nukkumaan menoa.
Mutta jokaisella on ne omat juttunsa, ja tuonkin kodin saa kaksi aikuista varmaan siivottua ihan normikuntoon vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.
Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.
Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?
Jos tulee joku kiireellisempi homma väliin? Vaikka lapsella joku hätä tai tärkeä puhelu tai ruuan laittaminen. Mitä merkitystä sillä on jos joku on kesken? Hyvänen aika millaisia nipottaja täällä on. Miksi ihmiset nyt tekee jotain sellaista mikä tuntuu muista järjettömältä? Esim miksi jotkut lihoo ja miksi vain ei laihduta?
Miksi alkaa tehdä jotain tuollaista niin ettei ensin varmisra että sen saa tehtyä kanssa?
Laita ruoka,
Kaikille se yhdellä kerralla valmiiksi saaminen ei ole tärkeää. Minulle ainakaan sillä ei ole minkäänlaista merkitystä. Laitan kesäkukkia ja kotona on ainakin 20 kukkaa, joten en saisi niitä kerralla valmiiksi kuitenkaan. Sitäpaitsi rakastan laittaa kukkia, joten miksi en tekisi sitä monta iltaa peräkkäin? Jokainen saa valita oman elämän juuri sellaiseksi kuin haluaa, kunhan siitä ei ole haittaa kellekään.
Ja heidän tyylinsä ei kyllä haittaa ketään vaikka jotkut vetääkin herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla ne tavarat laittaa mistä ottaakin kuin laskee käsistään mihin sattuu. Ajallisesti menee sama aika. 234
Mitä tahdot sanoa tuolla numerokoodilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.
Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.
Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?
Jos tulee joku kiireellisempi homma väliin? Vaikka lapsella joku hätä tai tärkeä puhelu tai ruuan laittaminen. Mitä merkitystä sillä on jos joku on kesken? Hyvänen aika millaisia nipottaja täällä on. Miksi ihmiset nyt tekee jotain sellaista mikä tuntuu muista järjettömältä? Esim miksi jotkut lihoo ja miksi vain ei laihduta?
Miksi alkaa tehdä jotain tuollaista niin ettei ensin varmisra e
Tuolla on kolne kasvia
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä sinun nenäluitasi kaivaa, ap?
Kyllä se nyt jokaista kaivaa että miten joku voi tuolla lailla elää. Sinä varmasti ihan pskan keskellä makaat, itsekin likaisena. Tyypillinen juoppo.
No joo, en ole koskaan välittänyt tavaroiden järjestämisestä kovin tarkka. Tai siitä, että lapset ( kolme) siivoavat tavaransa. Mutta silti joo, on toi jopa minun mielestäni liian sekaisin. Voihan sitä yksi huone olla sekasotku/varasto. Mutta olohuoneen pidän suht ojennuksessa. Ja sängyt petaan ja verhot auki.
Mutta tuon laittaa kuntoon tunnissa/parissa.
Höpöhöpö. Aivan tavallinen koti.
Ihan oikein, että tällainen totuus tuodaan julki! Meillä näyttää jatkuvasti samalta vaikkei taaperoita lapset enää olekaan.
Kaikki somessa, sisustusohjelmissa jne on niin siloteltua ja keksittyä nykyään. Valkoisia seiniä eikä sotkua missään.
Meillä okt:ssa on jopa hämähäkin verkkoja keittiön nurkassa. Silti meillä on kaikki hyvin; emme elä pk-seudulla huvilassa vaan pienituloisina muualla Suomessa vanhassa rintamamiestalossa.
Raha riittää elämiseen, ei sisustamiseen ja muille pröystäilyyn...
Ei ole lapselle sopiva ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Jos tavarat ovat hujan hajan ja itse löytää tavaransa niin, se ei haittaa. Meillä on hujan hajan, mutta ei likaa. Siis lika mielletään epäjärjestykseen, näin ei asia ole. Puhtaus ja järjestys ovat ihan eri asiaoita. Meillä tuuletetaan asuntoa ja viedään vaatteet ja matot ja petivaatteet ulos sopivasti tuulettumaan, silti kaikki saa olla hujan hajan.
En mitenkään voi kunnioittaa perfektionistin kotia. Siellä jankutetaan jatkuvasti järjestyksestä. Tavaroiden pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ei, ei käy minulle.
Minä en järjestetystä kodista löytäisi edes saksia. Minulla on sakset joka paikassa ja useimmiten näkyvissä. Näin jatkuu tavaroiden tunnistaminen ja on helpompaa kuin, että etsisin laatikoista.
Muuten joku oli tämän keskustelun laittanut pois, ei kai sietänyt kun perfektionistit eivät siedä epäjärjestystä, puhtaudesta en tiedä.
Kirjoitin uuden keskustelun ja mainitsin asiallisen keskustelun poistamisesta. Tämä on hyvä keskustelu. Steriilit valkoiset seinät eivät minua miellytä ja niihin liittyy muutama huonekalu ei edes lehtiä tai roskaavia kukkia.
Perheessä pitää saksilla ja tavaroilla olla selkeä paikla koska käyttäjiä on muitakin kuin se sottapytty.
Sänkyjä ei edes kannata petata päiväksi. Lakanat ja peitot tuulettuu paremmin. Hygienia on tärkeä. Meillä peitto lentää aamulla oven päälle roikkumaan ja ikkunat muutamaksi minuutiksi auki.
Liika siivoaminen on pesuaineitten takia huono asia. Pyyhkiminen riittää. Vaatteet ja paperit saavat olla sikin sokin, sieltä ne löytyy mihin on jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt jokaista kaivaa että miten joku voi tuolla lailla elää. Sinä varmasti ihan pskan keskellä makaat, itsekin likaisena. Tyypillinen juoppo.
Ei minua ainakaan kaiva ollenkaan, joten puhu vain omasta puolestasi. Mikä sinun elämässä on pilalla kun ahdistut noin toisten elämäntyylistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan kaiva ollenkaan, joten puhu vain omasta puolestasi. Mikä sinun elämässä on pilalla kun ahdistut noin toisten elämäntyylistä?
Jokaisen aikuisen pitää kantaa huolta lapsista. Tuo ei ole terve ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä pitää saksilla ja tavaroilla olla selkeä paikla koska käyttäjiä on muitakin kuin se sottapytty.
No ei ole sottapytty, joka jättää sakset sinne missä niitä seuraavalla kerralla tarvitaan, eli käden ulottuville.
Ei meillä hilloa sotata pöydille, eikä edes muruja olkkarin lattialle, ne kyllä lakaisen pois.
Mutta kahdessa päivässä ei astiat vielä haise, kun lautaset syödään tyhjiksi.
Siitä Joensuun 4-vuotiaan kämpästä lastensuojelu kävi paikalla pitämässä puhutteluita. Paremmassa kunnossa se oli kuin tämän tiktok-isän aikaansaannos.
Minä olen niin siivoushullu, että minusta olisi ollut mukava mennä tuone siivoamaan. Yleensäkin muilla siivoaminen on hauskempaa. Kotona on niin tuttua eikä siivousta juuri huomaa, kun lähes aina on siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että tällainen totuus tuodaan julki! Meillä näyttää jatkuvasti samalta vaikkei taaperoita lapset enää olekaan.
Kaikki somessa, sisustusohjelmissa jne on niin siloteltua ja keksittyä nykyään. Valkoisia seiniä eikä sotkua missään.
Meillä okt:ssa on jopa hämähäkin verkkoja keittiön nurkassa. Silti meillä on kaikki hyvin; emme elä pk-seudulla huvilassa vaan pienituloisina muualla Suomessa vanhassa rintamamiestalossa.
Raha riittää elämiseen, ei sisustamiseen ja muille pröystäilyyn...
Meilläkin on hämähäkinverkkoja milloin missäkin. Ne voi poistaa jos haluaa, mutta silloin on hyvä ympäristö kun hämähäkit tekee verkkoja. Kesällä niitä tulee väkisin.
Noista näkee että ne haisee.