Missähän työttömän sitten oikein pitäisi asua
Kun työvoimatoimiston mielestä työttömien pitäisi ilmeisesti muuttaa syrjäseuduilta isompiin kaupunkeihin, missä on paremmat työllistymismahdollisuudet, ja sitten taas hallituksen mielestä työttömien pitäisi muuttaa halvempiin asuntoihin mitä on juurikin siellä syrjäseudulla
Vai tietääkö joku mahdollisesti sellaisen ihmepaikan, jossa on sekä halvat vuokrat sekä hyvät työllistymismahdollisuudet
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan työttömyyttä vihaavat vissiin mielellään toivoisivat loismeininkiä takaisin Suomeen ja heitä kotinurkkiinsa asumaan.
Siitä ei olisi mitään kuluja yhteiskunnalle :)
Tuollainen viha ei ole tervettä. Ehkä ovat itse todellisuudessa työkyvyttömyyseläkkeellä kitkuttelevia ja vailla minkäänlaista mahdollisuuttakaan työllistyä yhtään minnekään kun taas työttömillä se vielä on mahdollista vaikkakin hyvin haasteellista sillä niitä työnantajia jotka rekrytoivat ei kauheasti näy.
Kiinalaisessa lääketieteessä vihan selitetään kumpuavan maksasta. Suomessa, alkoholistien unelmamaassa jossa kaljan verotusta vielä enemmän lasketaan, on todella paljon maksavaurioisia ihmisiä. Terveys kuntoon niin vihakin alkaa hälvetä.
Moni työtönhän on sairas, mutta ei ole diagnooseja, kun ei ole rahaa lääkäriin eikä aikaa, kun työkkäri aktivoi työkokeiluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta se työasuntovähennys löytyy.
Työasuntovähennys on 450 euroa näköjään kuukaudessa.
Ei ole, se on maksimissaan sen verran ja riippuu maksamastasi vuokrasta. Ja pitää olla varsinaisen kodin ja työpaikan välillä vähintään 100 km. Ja on siinä aika monta muutakin vaadetta.
Voisin ottaa alivuokralaisen. Opiskelijan tai työttömän. Vaan se kielletään nykyisessä sopimuksessa. Voisin mennä sossuun. Vaan kun en sieltä saa säästöjen vuoksi. Voisin muuttaa halvempaan. Vaan syystä asun tässä vielä vuoden. Enkä kuin sillit purkissa.
Karsin kuluja 300 euroa kk. Yleensä teen puolet vuodesta töitä.
6 kuukautta vuodessa elätän siis kuulemma työttömiä.
Ja 6 kuukautta vuodessa olen mätäpaiseke jonka joku elättää. Ja jonka pitäisi muuttaa telttaan asumaan.
Mun piti tilata lääkäri, mutta vissiin pitää taas mennä johonkin ja jos olen jossakin työpaikassa niin en jaksa lähteä lääkäriin kesken työpäivän. Voimat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, se on maksimissaan sen verran ja riippuu maksamastasi vuokrasta. Ja pitää olla varsinaisen kodin ja työpaikan välillä vähintään 100 km. Ja on siinä aika monta muutakin vaadetta.
Juu, no varmasti on tuo 100 km, jos menee toiseen kaupunkiin töihin. Ja luettelin jo, että pitää olla naimisissa tai lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, no varmasti on tuo 100 km, jos menee toiseen kaupunkiin töihin. Ja luettelin jo, että pitää olla naimisissa tai lapsi.
Ja vuokrat on aina enemmän kuin 450.
Lapsi meinaa mennä isoon kaupunkiin opiskelemaan. Haen itse samaan töihin ja sitten saa tuon työasuntovähennyksen, jos saa työpaikan. Puoliso ei halua muuttaa, hänellä on työpaikka jo.
Asut siellä missä haluat asua. Älä välitä muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama edes takas homma kuin töiden kanssa. Jos olet työtön he sanovat tekevänsä kaikkensa, että sinut saadaan töihin.
Ja samaan aikaan muuttavat lakeja ja tekevät kaikkensa, että juuri samat tapaukset saadaan potkittua pois sieltä töistä helpommin.
Paitsi että missään ei ole sanottu kenenkään toisen puolesta etsittävän mitään töitä ja mahdotontahan se olisikin.
Työttömyysturvalaki määrittelee työttömyysetuuden olevan korvausta siitä, että työtön itse etsii itselleen kokopäivätoimisesti kokopäivätyötä.
Itse hommiin siis nyt!
Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä eikä hakemusta eikä edes löydetä niitä tarjolla olevia työpaikkoja. Jos vaikka haastatteluun pääsikin niin ei tiedetä miten sinne pääsisi. Puhumattakaan, että osaisi sinne siistit vaatteet hankkia edullisesti. Toivotonta meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ulkomailla työttömät muuttavat takaisin vanhempiensa luo lapsuuden kotiin kunnes taas pääsevät jaloilleen ja työllistyvät.
No pitää puolisolle ehdotta tätä, paitsi kumpikin vanhempansa on kuollut ja sitä kotiakaan ei enää ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama edes takas homma kuin töiden kanssa. Jos olet työtön he sanovat tekevänsä kaikkensa, että sinut saadaan töihin.
Ja samaan aikaan muuttavat lakeja ja tekevät kaikkensa, että juuri samat tapaukset saadaan potkittua pois sieltä töistä helpommin.
Paitsi että missään ei ole sanottu kenenkään toisen puolesta etsittävän mitään töitä ja mahdotontahan se olisikin.
Työttömyysturvalaki määrittelee työttömyysetuuden olevan korvausta siitä, että työtön itse etsii itselleen kokopäivätoimisesti kokopäivätyötä.
Itse hommiin siis nyt!
Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä eikä hakemusta eikä edes löydetä niitä tarjolla
Työttömät tekevät vähintään 4 työhakemusta kuukaudessa ja ne merkitään työkkärin sivuille pankkitunnuksilla. Työttömillä on omat henkilökohtaiset nettisivut.
Kaikkien työttömien on myös pakko käydä työnhaku kurssi, missä opetetaan esim. video cv: n tekemistä.
Että te osa olette tyhmiä, ette tiedä työttömien säännöistä mitään täällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ei ole mielipide kysymys. Sinne täytyy muuttaa mistä saa työpaikan.
Mikä oikeus toisilla on elellä Suomen kalleimmilla paikoilla yhteiskunnan piikkiin, mikäli siellä ei oikeasti vuosiin työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ei ole mielipide kysymys. Sinne täytyy muuttaa mistä saa työpaikan.
Mikä oikeus toisilla on elellä Suomen kalleimmilla paikoilla yhteiskunnan piikkiin, mikäli siellä ei oikeasti vuosiin työllisty.
Juu, Helsinkiin töihin ja 400 työasuntovähennystä.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Joudut työnhakukurssille, vaikka olisi 30 vuotta työkokemusta. Jos ei ole tutkintoa niin saat nuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tavoitteenahan on kompensoida sitä ,että työn vuoksi joutuu maksamaan kulut kahdesta asunnosta.
Kun olin työnhakukurssilla niin siellä yksi mies sai nuhteet, kun oli ollut 20 vuotta raksalla töissä eikä ollut lukenut mitään tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tavoitteenahan on kompensoida sitä ,että työn vuoksi joutuu maksamaan kulut kahdesta asunnosta.
Totta, puoliso maksaa toisen asunnon kulut ja itse toisesta vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hommiin siis nyt!
Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä
Se, että on opetettu mitä tehdään ei vielä tarkoita, että asia osattaisiin tehdä kunnolla. Se, että lähettää neljä hakemusta kuussa ei tarkoita, että ne hakemukset olisi riittävän laadukkaita. Ja eihän ne olekkaan kun kerran niillä ei työllisty.
Kun saa 40- vuotiaana lapsen niin vanhempi on 80, kun lapsi 40.
Pitäisikö muuttaa kotiin työttömänä?