Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missähän työttömän sitten oikein pitäisi asua

Vierailija
17.04.2024 |

Kun työvoimatoimiston mielestä työttömien pitäisi ilmeisesti muuttaa syrjäseuduilta isompiin kaupunkeihin, missä on paremmat työllistymismahdollisuudet, ja sitten taas hallituksen mielestä työttömien pitäisi muuttaa halvempiin asuntoihin mitä on juurikin siellä syrjäseudulla

Vai tietääkö joku mahdollisesti sellaisen ihmepaikan, jossa on sekä halvat vuokrat sekä hyvät työllistymismahdollisuudet

Kommentit (222)

Vierailija
101/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä TE- toimisto puhunut mistään muuttamisesta yhtään mitään. Johtunee siitä että asutaan sopivalla paikkakunnalla, 90 kilsaa Helsingistä. Käytiin joo jopa Uudenkaupungin autotehtaalla aikanaan mutta sekin on osoittautunut melkoiseksi vuoristoradaksi. Milloin haluuvat lisää porukkaa, jonkun ajan päästä potkiivat pihalle. Paikallisille varmaan ihan ok, on töitä ja vapaata vaihtelevasti.

Joku aina yrittää keksiä sitä ikiliikkujaa. Työtön, muuta etelään, siellä voi olla töitä. Työtön, muuta periferiaan, siellä on halpaa asua. Täällä on suku, ystävät ja harrastukset. Ei olla missään neuvostoliitossa sentään. Pysytään ihan tässä.

Vierailija
102/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama edes takas homma kuin töiden kanssa. Jos olet työtön he sanovat tekevänsä kaikkensa, että sinut saadaan töihin.

Ja samaan aikaan muuttavat lakeja ja tekevät kaikkensa, että juuri samat tapaukset saadaan potkittua pois sieltä töistä helpommin.

Paitsi että missään ei ole sanottu kenenkään toisen puolesta etsittävän mitään töitä ja mahdotontahan se olisikin.

Työttömyysturvalaki määrittelee työttömyysetuuden olevan korvausta siitä, että työtön itse etsii itselleen kokopäivätoimisesti kokopäivätyötä.

Itse hommiin siis nyt!

Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä eikä hakemusta eikä edes löydetä niitä tarjolla

Vai suurin osa työttömistä. Aivan varmasti. Heti kun jää työttömäksi, vaikka olisi vuosikymmeniä työelämää takana taantuu niin ettei osaa yhtään mitään, ei edes pukeutua siististi saati kulkea paikasta toiseen. Ehkä tuo harhaluulo lohduttaa teitä itseänne, kuvittelette että työttömät oikeasti ovat laiskoja, tyhmiä ja luusereita niin voitte elellä kuplassa että ette itse ikinä joudu työttömäksi koska tehän ette tuollaisia ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.vero.fi

Tuolta se työasuntovähennys löytyy.

Työasuntovähennys on 450 euroa näköjään kuukaudessa.

Ei ole, se on maksimissaan sen verran ja riippuu maksamastasi vuokrasta. Ja pitää olla varsinaisen kodin ja työpaikan välillä vähintään 100 km. Ja on siinä aika monta muutakin vaadetta.

Totta. Tavoitteenahan on kompensoida sitä ,että työn vuoksi joutuu maksamaan kulut kahdesta asunnosta. 

Totta, puoliso maksaa toisen asunnon kulut ja itse toisesta vähän.

Kun eletään perheenä yhteisestä kodista maksetaan 50:50. Sitten on vielä se työpaikkakunnan asunto maksettavana. 

Vierailija
104/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoista työhakmuksistahan se johtuu ettei työllisty. Koska työpaikkoja on yllin kyllin, työvoimapula suorastaan. Missä maailmassa te elätte?

Vierailija
105/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama edes takas homma kuin töiden kanssa. Jos olet työtön he sanovat tekevänsä kaikkensa, että sinut saadaan töihin.

Ja samaan aikaan muuttavat lakeja ja tekevät kaikkensa, että juuri samat tapaukset saadaan potkittua pois sieltä töistä helpommin.

Paitsi että missään ei ole sanottu kenenkään toisen puolesta etsittävän mitään töitä ja mahdotontahan se olisikin.

Työttömyysturvalaki määrittelee työttömyysetuuden olevan korvausta siitä, että työtön itse etsii itselleen kokopäivätoimisesti kokopäivätyötä.

Itse hommiin siis nyt!

Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan tyött

Osa-aikatyöhön haki 60 ja valtiolle toimistotöihin 400.

Monella on siis vikaa hakemuksissa. Vain yksi valittiin kumpaankin työpaikkaan.

Vierailija
106/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.vero.fi

Ei ole, se on maksimissaan sen verran ja riippuu maksamastasi vuokrasta. Ja pitää olla varsinaisen kodin ja työpaikan välillä vähintään 100 km. Ja on siinä aika monta muutakin vaadetta.

Totta. Tavoitteenahan on kompensoida sitä ,että työn vuoksi joutuu maksamaan kulut kahdesta asunnosta. 

Totta, puoliso maksaa toisen asunnon kulut ja itse toisesta vähän.

Ehkä sulla puoliso maksaa 50 % asumisesta ja muilla 100 % .

Ja työasuntovähennyksessä ei ole tulorajaa.

Vierailija
107/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä TE- toimisto puhunut mistään muuttamisesta yhtään mitään. Johtunee siitä että asutaan sopivalla paikkakunnalla, 90 kilsaa Helsingistä. Käytiin joo jopa Uudenkaupungin autotehtaalla aikanaan mutta sekin on osoittautunut melkoiseksi vuoristoradaksi. Milloin haluuvat lisää porukkaa, jonkun ajan päästä potkiivat pihalle. Paikallisille varmaan ihan ok, on töitä ja vapaata vaihtelevasti.

Joku aina yrittää keksiä sitä ikiliikkujaa. Työtön, muuta etelään, siellä voi olla töitä. Työtön, muuta periferiaan, siellä on halpaa asua. Täällä on suku, ystävät ja harrastukset. Ei olla missään neuvostoliitossa sentään. Pysytään ihan tässä.

Tällaisilta pitäisi ottaa kaikki tuet pois, jotka mieluummin loisii yhteiskunnan kustannuksella kuin menisivät töihin sinne missä töitä saisivat.

Vierailija
108/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä veneen alla ja talvella jossain lämpimässä tuulikaapissa.

Vierailija
109/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ulkomailla työttömät muuttavat takaisin vanhempiensa luo lapsuuden kotiin kunnes taas pääsevät jaloilleen ja työllistyvät.

No pitää puolisolle ehdotta tätä, paitsi kumpikin vanhempansa on kuollut ja sitä kotiakaan ei enää ole olemassa. 

Sama juttu, vanhemmat kuolleet ajat sitten ja kotipaikkaa pidetään mökkinä, harrastuspaikkana. Miksi tästä pitäisi mihinkään muuttaa? Rahat riittää, hyvin elellään. Alani töitä ei ole edes täällä etelässäkään niin ei niitä ole muuallakaan. Ja kaikki muukin työ käy, mitä vaan pystyn tekemään.

Vierailija
110/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatusasiantuntijan työpaikkaa haki valtiolla 375 ihmistä.

Vierailija
111/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.vero.fi

Totta, puoliso maksaa toisen asunnon ku

Miksi olisikaan tulorajaa kun kerta vetelysten elättämiseen viedään veroina  jo heti kättelyssä sitä enemmän rahaa ,mitä enemmän tienaa.

Vierailija
112/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri koskaan puhu muuttamisesta mitään, koska Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus valita kotikaupunkinsa, myös niillä jotka muuttavat ulkomailta tänne.

Vierailija
113/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommiin siis nyt!

Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä eikä hakemusta eikä edes löydetä niitä tarjolla

Itseasiassa tuo on hyvin pieni mutta todella äänekäs ryhmä työttömistä. Harmi että kuvittelet kaikkien työttömien kuuluvan tuohon ryhmään. Kertoo se jotain sinustakin.

Vierailija
114/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelysten elättämiseen muka enemmän rahaa kuin tienaa.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.

Asumistukeen vaikuttavat puolison tulot ja omistusasuntoon sitä ei saa enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Kyllä on asuntovelkaisilla hätä, kun kohta saa helposti irtisanoa kenet tahansa myös julkisella.

Vierailija
115/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommiin siis nyt!

Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan työttömyysketjuissa se paljastuu. Ei osata tehdä cvtä

Paitsi ettei ole vaadittu mitään työnhakukurssia käydä. Johtuuko sitten siitä että vaikka olen ollut työkkärin kirjoilla vuodesta 2013 niin joka vuosi olen ollut töissä. Aina suhteilla eli johonkin tuttuun firmaan tai tutun vinkillä. Ainoat mitä on kysytty ovat ajo-, työturvallisuus-, tulityö- sekä valttikortti. Ehkä joskus lyhyt tarina työkokemuksesta ja ammattitaidosta, ei mitään cv: tä koskaan.

Vierailija
116/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri koskaan puhu muuttamisesta mitään, koska Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus valita kotikaupunkinsa, myös niillä jotka muuttavat ulkomailta tänne.

Jostain syystä muualta tulleet haluvat muuttaa Vantaalle ja Helsingiin.

Vierailija
117/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä muualta tulleet haluvat muuttaa Vantaalle ja Helsingiin.

Helsinkiin siis

Vierailija
118/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommiin siis nyt!

Valitettavasti nykyisin huomattava osa työttömistä ei ole riittävän älykkäitä hakemaan itse itselleen töitä. Tämän palstan tyött

Samoin minä olen olllut joka vuosi töissä, mutta olen käynyt työnhakukurssin, senhän käy myös osa lomautetuista.

Vierailija
119/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatusasiantuntijan työpaikkaa haki valtiolla 375 ihmistä.

Juuri oli vakituinen työpaikka auki pienehkössä maalaiskunnassa ( alle 250 km Helsingistä) olevan sähköyhtiön toimistolle. Tehtävinä taloushallinto, laskutus ja yhteydenpito tilitoimistoon. Alle 10  hakijaa. Kumpaankohan paikkaan on helpompi tulla valituksi?

Vierailija
120/222 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään.

Joudut työnhakukurssille, vaikka olisi 30 vuotta työkokemusta. Jos ei ole tutkintoa niin saat nuhteet.

Olen odotellut jotain kursseja ja vaikka marjanpoimintaa tai kadunlakaisuhommia mutta eipä vaan ole mitään ilmaantunut. Kysymyshän on siitä että on helpompaa ja halvempaa pitää työttömät työttöminä, kikkailuista vaan aiheutuu harmia ja lisäkuluja. Ja kun ne ei yhtään oikeaa työpaikkaa luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän