nukuttamisesta taas! Apua!
Kuinka kauan nukutatte lasta ennen kuin luovutatte jos ei suostu millään nukahtamaan? Meillä tytön päiväunille laitto on ollut kauheeta raivoamista siitä saakka kun tutti otettiin pois eli yli viikon jo. Saattaa huuta melkein tunninkin ennen kuin saan nukahatmaan. On tehnyt monesti mieli luovuttaa ja antaa olla nukkumatta, mutta kyllähän 1 v. 2 kk lapsi tarvitsee vielä päiväunet. Tuttia en aio antaa takaisin kun näin pitkään jo ollaan oltu ilman. Onko mielestänne muuten jotain haittaa siitä, että antaa pullon lapselle sänkyyn? Iltaisin tytön saa helposti yöunille kun juo itse iltamaidon pullosta sängyssä, mutta päiväunille en ole antanut vaikka helpottaisi varmasti paljon. Jossai vaiheessa siitäkin kuitenkin joutuu vierottamaan. Onko teillä samanlaista tappelua päikyille meno?
Kommentit (5)
Itse just työnsin vaunut pihalle, lapsi 1.3v. Sisälle en saa minäkään millään nukkumaan päikkäreitä, mutta ulos nukahtaa melkein samantien. Kyllä mielestäni tuon ikäinen vielä tarvitsee päiväunet, tai siis ainakin meillä selvästi tarvitsee.
Sinuna antaisin sen pullon. Olethan jo onnistunut vierottamaan tutista, mikä on hieno saavutus. Eihän niin lyhyt aikainen pullosta imeminen kai vahingoita hampaita ollenkaan. Varsinkin jos on kyse nokkamukista. Minun elämän filosofiani pienen lapsen kanssa on, että kaikki menee ohi ja kannattaa oman hyvinvoinnin ja pienen lapsenkin hyvinvoinnin takia valita usein se helpompi tie. Tsemppiä!
sitä lutkuta.
Ulos nukuttamista suosittelen.
Vierailija:
Kuinka kauan nukutatte lasta ennen kuin luovutatte jos ei suostu millään nukahtamaan? Meillä tytön päiväunille laitto on ollut kauheeta raivoamista siitä saakka kun tutti otettiin pois eli yli viikon jo. Saattaa huuta melkein tunninkin ennen kuin saan nukahatmaan. On tehnyt monesti mieli luovuttaa ja antaa olla nukkumatta, mutta kyllähän 1 v. 2 kk lapsi tarvitsee vielä päiväunet. Tuttia en aio antaa takaisin kun näin pitkään jo ollaan oltu ilman. Onko mielestänne muuten jotain haittaa siitä, että antaa pullon lapselle sänkyyn? Iltaisin tytön saa helposti yöunille kun juo itse iltamaidon pullosta sängyssä, mutta päiväunille en ole antanut vaikka helpottaisi varmasti paljon. Jossai vaiheessa siitäkin kuitenkin joutuu vierottamaan. Onko teillä samanlaista tappelua päikyille meno?
hampaatkin on jo pesty, mutta päiväunille annan. Eli näin meidän ajatusmaailmamme kaikilla eroaa ja jokainen etsii sen omalla kohdallaan parhaan tavan.
Mutta minäkin olen miettinyt tota, kuinka kauan lasta voi yrittää laittaa päiväunille, kun toisinaan (max kerta viikossa) ei meinaa nukahtaa millään. Siinä menee sit koko iltapäivä, jos ensin pari tuntia taistelee unta vastaan ja sit nukkuu toiset pari tuntia. Muina päivinä sitten nukahtaa alle 15 minuutissa. Joskus olen koittanut kuinka kauan kestää huonona päivänä nukahtaminen, ja se oli lähemmäs kahta kuin yhtä tuntia. Pari kertaa olen sitten antanut olla nukkumatta, mutta illalla meni sit sen pari tuntia aiemmin nukkumaan (eli ei ohjelmaa sille illalle) ja joskus on vaan nukahtanut/pyytänyt nukkumaan päivällisaikaan, mikä myös sotkee illan kuviot.
Muuten en osaa asiassasi auttaa, kun meillä ei kuopus ole syönyt tuttia ollenkaan, eikä tuttipulloakaan ole juuri käyttänyt.. Esikoiselta kyllä tutti napattiin puolivuotiaana, mutta muistan antaneeni vain kerran takaisin kovaan huutoon. Sitten päästiin eroon..