Suomalainen striimaaja oli saanut nyrkistä koska striimasi baarissa ja asiakas ei tykännyt
Ei ole tietenkään oikein ryhtyä väkivaltaiseksi ketään kohtaan, mutta kuulen striimaajilta jatkuvasti tämän saman argumentin. En kuvaa teitä vaan itseäni joten eihän asiassa voi olla mitään ongelmaa. Niinhän sitä luulisi, mutta kun kuvaat yleisillä paikoilla jokainen pystyy kuulemaan yksityiskeskustelut vaikka naamaa ei näkyisi. Lisäksi aika moni ravaa sen kameran kanssa ympäri baaria jolloin niitä kasvojakin näkyy.
Eli käytännössä nauhoitat yksityiskeskusteluja jotka myös tallentuvat striimeihin ja nettiin, eikä ole kauhean vaikea tietää kenestä on kyse, kun tietää missä baarissa joku on ollut ja useasti kasvotkin pystyy yhdistämään ääneen.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma
Aika moni menee baareihin siinä uskossa, että kukaan ei nauhoita keskusteluja, noissa striimeissä kuulee aika henkilökohtaisiakin juttuja, viereisistä pöydistä. Ja aika usein ne naamat jossain vaiheessa siellä striimissä vilahtaa.
Baarit on muutenkin täynnä mikkejä, kännyköitä, kameroita,etsiviä viereisessä pöydässä, henkiökuntaa, joka juoruaa, asiakkaita, jotka juoruaa jne.
itse olen joskus alkanut kuvaamaan striimaajia samoilla argumenteilla. On mennyt striimajalle sitten perille, että jos hän saa mielestään kuvata muita striimatessaan itseään, niin muutkin saa sitten kuvata häntä
Muitakin striimajia on kuin pottukoira, tämä kyseinen kaveri ei ole pottukoira josta aloituksessa puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaamista ei voi kieltää.
Ravintola voi kieltää, niin moni ravintola on tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla saa kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoslaki ja kuvaaminen
Omistajalla on aina oikeus itse valita asiakkaansa. Sen vuoksi kuvaajaa voidaan pyytää poistumaan.
Shokkiofficial sai turpiin ihan Kuopiossa ja oli silmä mustana sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen baari edes sallii tuollaisen perseilyn tiloissaan? Luulisi, että jokaisessa vähänkään järkevässä paikassa portsari heittäisi kamerapellen saman tien ulos.
Julkisessa paikalla saa kuvata niin paljon kuin haluaa.
No eihän saa, jos sen paikan omistaja kieltää. Ihan itse se ravintola saa määrätä, mihin tarkoitukseen sen tilaa käytetään, ja kenet se ottaa asiakkaakseen.
Itseasiassa ravintola tai baari eivät voi kieltää kuvaamista, mutta voivat pyytää kuvaajaa poistumaan.
Tietenkin voivat.
Sivuhuomiona, tämä tapahtui Thaimaassa. Mutta siis kyllä tietenkin Suomessakin ravintola tai mikä tahansa muukin yritys saa asettaa kaikenlaisia sääntöjä tilojensa käytölle.
F=ma ja älyttömyys stimuloi älyttömyyksiä.
En kannata väkivaltaa, mutta oikein! Ottaa päähän nykyajan kuvauskulttuuri, kun missään ei saa olla rauhassa näiltä striimailijapelleiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saa kuvata, mutta julkaisemisen suhteen ei olekaan niin selvää
Alkoholi ei sovi kaikille. Vankilaan pitäisi laittaa jos nyrkillä lyö. Julkisilla paikoilla saa kuvata ja tämä pitäisi saada jokaisen väkivaltakallun mieleen painettua. On räjähdysherkkää porukkaa ja voi provosoitua ihan mistä vaan. En kannata.
En tunne tapausta, mutta täytyy kyllä sanoa, että melkoinen supermikrofoni (ja kamera) saa kyllä olla, jos jossain baarissa onnistuu tallentamaan mitä jossain viereisessä pöydässä/seurueessa puhutaan. Yleensähän sitä on lähinnä vaikeuksia kuulla mitä samassa porukassa olevat sanovat kaiken muun metelin takia.
Ja sitäpaitsi voihan joku lähteä levittämään jotain juoruja kuulemastaan ihan ilman mitään kameraakin, jos niikseen tulee
Minä olen päätynyt tahattomasti paikallisen yrittäjän mainosvideolle kun asioin hänen liikkeessään. En tiennyt asiasta mitään ennen kuin tutut alkoi asiasta mainita eli olin täysin tunnistettavissakin. Harmittaa vieläkin yrittäjän tahdittomuus ja se ettei kysynyt lupaa videon julkaisuun.
Tämä striimaaja ei ole pottukoira joka tällä kertaa sai nyrkistä, mutta samantyylistä sisältöä tekee tämäkin kaveri, melkein aina juovuksissa sekoilemassa. En halua mainostaa näitä ihmisiä, joten selvittäkää itse ketä mahtaa olla kyseessä.