Au pairit Maltalla OFFICIAL
No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?
Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi
Kommentit (1176)
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/365ccf82-8c95-4169-ae43-53add19…
Myy kertoo ajatuksiaan ohjelman jälkeen kiusaamiseen liittyen.
Niin inhottava tunne jäi noista kolmesta tytöstä. En ottaisi omia lapsiani hoitamaan. Ja niin tyypillistä kiusaajien hommaa: ensin kiusataan, ja kun jää kiinni, niin ollaan muka kovin katuvaisia. Inhottavaa.
Myylle paljon onnea elämäsi käänteisiin! Olet hyvä tyyppi.
Lainaus jutusta:
En olisi ikinä osallistunut tai jäänyt ohjelmaan, jos olisin tiennyt miten kiusaaminen viihteellistetään. Hämmästyin kuvatusta sisällöstä, koska en ollut kuullut muista au paireista juuri mitään Suomeen palattua. Olisin ehdottomasti halunnut tietää, jos jokin tekemäni on loukannut, häirinnyt tai tuntunut ikävälle, mutta kuulin näistä ongelmakohdista ensi kertaa kautta katsoessani kuukausia matkan jälkeen, Myy kertoi.
Myyn mukaan kyse oli kiusaamisesta, eikä tuotanto juuri puuttunut asiaan.
Vain pieni osa kiusaamisesta on kuvattu ja vaikka sarjassa on haluttu näyttää tilanteen paranevan loppua kohden, tosielämässä se meni vain vaikeammaksi.
Mun on vaikea ymmärtää, miten ohjelma, joka keskittyy kiusaamiseen on mennyt läpi Yleltä vuonna 2024. Tilanteen rumuus on kuitenkin näkynyt myös tekijöille ja jälkikäteen tuntuu julmalle, miten missään vaiheessa ei ole ymmärretty, ettei kiusaaminen ja sen aiheuttama pahoinvointi ehkä ole parasta viihdettä, eikä tilanteeseen juuri puututtu. Tässä vaiheessa toivon vain sarjan antavan vertaistukea niille, jotka ovat kokeneet tai kokevat sen mitä itse kävin läpi, Myy kirjoitti Instagramiin ja merkkasi Ylen nyt jo poistettuun postaukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ikävää, että joku jätetään ulkopuoliseksi, ja tunnen myötätuntoa Myytä kohtaan. Olisin myös mieluiten viettänyt hänen kanssaan aikaa tuosta nelikosta.
Toisaalta ymmärrän myös Valmaa, Sinnaa ja Liisaa, jos ja kun eivät pitäneet Myyn seurasta syystä tai toisesta. Aikuinen saa jo itse päättää, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa, enkä minä ainakaan kutsu kotiini kylään työkavereita, joiden kanssa tunnen oloni tukalaksi, eivätkä he kutsu minua. Onko se sitten kiusaamista, minusta ei. Töissä kohtelemme toisiamme tietenkin asiallisesti, ja niin kohtelivat au pairitkin, kun olivat neljästään kuvattavina, eli "töissä".
Siitä olen samaa mieltä, että tyttöjen olisi pitänyt olla heti alussa rehellisiä Myylle. Moniko siihenkään sitten oikeasti pystyy vielä vanhemmallakaan iällä.. Sanomaan toiselle päin naamaa, mikä toisessa ärsyttää. Riitaahan siitä todennäköisesti vain tulee, ja konfliktien välttely on inhi
Nuo vietti tuolla 2 kuukautta. Ja jokainen noista tytöistä tiesi, että ovat maassa, jossa ei ole tuttuja eikä muuta tukiverkkoa. Vaikka ei nyt kemiat kohtaisi, niin kyllä tuossa tilanteessa olisi ollut reilua olla porukalla eikä sulkea yhtä ulkopuolelle. Mielestäni tuo tilanne ei ole mitenkään verrattavissa siihen, että omassa arkielämässä voi päättää kenen kanssa aikaansa viettää. Todella törkeää ja lapsellista käytöstä näiltä muilta tytöiltä.
Sitten olisi ymmärtänyt tuollaisen "eristämisen" jos Myy olisi esim. käyttäytynyt väkivaltaisesti muita kohtaan/käyttänyt huumeita tms. muuta todella radikaalia, mutta sellaisesta ei nyt ollut kyse.
Kiusaaja pönkittää omaa itsetuntoaan alentamalla muita. Sitten on näitä seuraajia ja myötäilijöitä, joille riittää, että saavat olla porukassa mukana. Ja sitten tarvitaan se syntipukki tai kiusattava, eihän dynamiikka muuten toimi.
Tosi fiksua mennä telkkariin julkisesti kiusaamaan. Kertoo kyllä kaiken kehitystasosta ja älystä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ikävää, että joku jätetään ulkopuoliseksi, ja tunnen myötätuntoa Myytä kohtaan. Olisin myös mieluiten viettänyt hänen kanssaan aikaa tuosta nelikosta.
Toisaalta ymmärrän myös Valmaa, Sinnaa ja Liisaa, jos ja kun eivät pitäneet Myyn seurasta syystä tai toisesta. Aikuinen saa jo itse päättää, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa, enkä minä ainakaan kutsu kotiini kylään työkavereita, joiden kanssa tunnen oloni tukalaksi, eivätkä he kutsu minua. Onko se sitten kiusaamista, minusta ei. Töissä kohtelemme toisiamme tietenkin asiallisesti, ja niin kohtelivat au pairitkin, kun olivat neljästään kuvattavina, eli "töissä".
Siitä olen samaa mieltä, että tyttöjen olisi pitänyt olla heti alussa rehellisiä Myylle. Moniko siihenkään sitten oikeasti pystyy vielä vanhemmallakaan iällä.. Sanomaan toiselle päin naamaa, mikä toisessa ärsyttää. Riitaahan siitä todennäköisesti vain tulee, ja konfliktien välttely on inhi
Ehkä siinä vaiheessa ei kannata hakeutua 8viikkoa kestävään ohjelmaan, missä lähetään 4 aupairia jonnekin ja seurataan heidän matkaa kohteessa, jos ei muutamaa viikka kykene tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa myös ns. vapaa-ajalla. Etenkin kun nämäkin mimmit oli varmasti katsoneet aikaisempia kausia ja tiesi mitä sieltä reissusta näytetään. Ei voinut tulla yllätyksenä. Ei kai sitä yhteistä aikaa joka päivä olis tarvinnut löytyä, mutta tässä tapauksessa sitä ei löytynyt juuri yhtään.
Kolmikko ei todellakaan kohdellut Myytä asiallisesti kun olivat "töissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy oli hyvä tyyppi
Ulkokuori pettää useissa tapauksissa. Ykskin yrmy kehui miten on niiin aurinkoinen ja aina hyväntuulinen. Ja näytti olevan naama viturallaan joka välissä.
Sinna on todella, todella omahyväisen oloinen ja passiivisaggressiiviselta vaikuttava.
Ja hapannaama.
Muut aupairit ovat pahoitelleet käytöstään ja pyytäneet anteksi, mutta yllätys yllätys Sinna kommentoi seuraavasti: "Muistakaa, että TV-reality on viihdettä ei koko todellisuus. Tilanne on selvitetty asianomaisten kanssa ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Oma totuus ei ole välttämättä oikea totuus. Kiitos ja anteeksi."
Niin, totuushan oli vielä pahempi Myyn mukaan :D Mitäs Sinnalla on siihen sanottavaa
Myy oli kertonut instagramissa, että ei olisi koskaan lähtenyt jos olisi tiennyt mitä on tulossa. Oli myöhemmin poistanut nuo kommentit. Olikohan tuotannolla jotain osuutta asiaan? Ei ole nääs kovin hyvää mainosta sarjalle..
"Nuo vietti tuolla 2 kuukautta. Ja jokainen noista tytöistä tiesi, että ovat maassa, jossa ei ole tuttuja eikä muuta tukiverkkoa. Vaikka ei nyt kemiat kohtaisi, niin kyllä tuossa tilanteessa olisi ollut reilua olla porukalla eikä sulkea yhtä ulkopuolelle. Mielestäni tuo tilanne ei ole mitenkään verrattavissa siihen, että omassa arkielämässä voi päättää kenen kanssa aikaansa viettää. Todella törkeää ja lapsellista käytöstä näiltä muilta tytöiltä.
Sitten olisi ymmärtänyt tuollaisen "eristämisen" jos Myy olisi esim. käyttäytynyt väkivaltaisesti muita kohtaan/käyttänyt huumeita tms. muuta todella radikaalia, mutta sellaisesta ei nyt ollut kyse."
Samaa ajattelen itsekin. Minusta asia on verrattavissa vähän kuin siihen jos olisi joku urheilujoukkue tai työpaikan tiimi tms kyseessä eli kaikkien pitäisi kuitenkin puhaltaa yhteen hiileen ja tukea toisiaan. Varsinkin ovat noin nuoria vielä ja heitä vain neljä siellä. Näin on vähän eri jättää joku neljän hengen porukasta kuin jostain kymmenien ihmisten porukasta. Samoin tuntuu, ettei ihmiset enää siedä epämukavuutta ja erilaisia ihmisiä. Ei toista saisi heti ns hylätä jos jokin asia ei miellytä. Minusta kertoo vain jotain heidän persoonastaan. On minusta jo aikamoinen munaus jättää noin pienestä porukasta yksi ulkopuolelle.
Samoin itsekin usein ulkopuolelle jääneenä olen kyllä sitä mieltä, että jatkuva ulkopuolelle jättäminen esim koulussa on myös kiusaamista tai juuri se mitä Myy koki, että muut sopivat jutuista ilman häntä eivätkä tahdo häntä mukaan. Minusta jos on tuollaisessa ohjelmassa on velvollisuus hengata yhdessä ainakin jossain määrin ja Myy kertoi, että olisi halunnut tavata heitä useammin ja muut eivät kertoneet, että ovat tavanneet toisiaan. Melkoista valehtelua. En itse pystyisi vastaavaan. Eri asia olisi jos Myy ei itse olisi halunnut tavata heitä. Ikävää, että aina on tälläistä milloin missäkin jutussa.
Tämä oli Yleltä pohjanoteeraus. Onko sielläkin päässä iskenyt jokin "klikkikiima", että pitää saada tehtyä kohauttavaa sisältöä osallistujien hyvinvoinnin kustannuksella? Jo aiemmin mainittu Panama-kauden Tiia oli sellainen tapaus, että mietitytti, oltiinko hänet otettu ohjelmaan vain kauhisteltavaksi katsojalukuja nostattamaan. Nyt mentiin vielä astetta pidemmälle, koska Tiia ei sentään systemaattisesti syrjinyt ja eristänyt ketään. Tuleeko au paireista enää uutta kautta ja jos tulee, haluaako kukaan sitä katsoa?
Siis mun on niin ikävä Panama-kauden Iidaa! Siinä oli kyllä aidosti positiivinen tyttö. Niin ihana tyyppi ja tuli kaikkien kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä yksi tyttö sitten se joukon johtaja ja kaksi muuta eivät uskaltaneet sanoa tai tehdä mitään, jotta eivät itse jää ulkopuolisiksi. Kyllä taas sai naisista hyvän kuvan. Mutta tuollaistaham se on jos on kolme tai useampi nainen yhdessä.
Mites nämä Koskelan teinisurmaajat? Taisivat kyllä olla poikia...
Sinna tuolla ulostulollaan vähätteli Myyn ulossulkemista. Tavallaan antoi ymmärtää, että oli oikeutettua. Oman maineensa kannalta olisi kannattanut reilusti pyytää anteeksi tai sitten selittää pidemmästi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erikoista, että tuon tumman tytön nimi on Liisa
Kuuluuhan Namibiassakin olevan paljon Martteja.
Siellä vaikutti aikoinaan pitkään kuuluisa suomalainen lähetyssaarnaaja Martti Rautanen, jonka työtä muistaen paikalliset omaksuivat hänen nimensä annettavaksi poikalapsilleen.
Kyllä se oli Martti Ahtisaari joka kävi rauhanneuvottelijana Namibiassahaloo
Tää kausi on kyllä floppi. Eihän tää jäänyt muusta mieleen kuin kiusaamisesta. Ja paljon onneksi palautetta on tullut tuonne aupairit-profiiliin instagramissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn negatiivisuudesta ja katkeruudesta tulee mieleen vähän tän palstan katkeroituneet mammat.
Ekassa tai olikohan tokassa jaksossa tuli selville, että Myy on introvertti. Introverteillä voi olla taipumusta negatiivisuuteen ja luoda suhteita toisiin ihmisiin eli persoonallisuutensa vuoksi voi vaikuttaa kylmältä ihmiseltä, mutta itse koen, että hän on kuitenkin ikäisekseen kypsä ja kykenee reflektoimaan toimintaansa toisin kuin nämä blondit.
Tuo koko introvertti/extrovertti homma on kyllä nykyään niin rasittava kuulla. Ei ne nyt ole olemassa
Onko Niinistö introvertti ja Stubb extrovertti? Kaikkilla pitää olla oma "vertti" mutta ei tarvitse olla mies vai nainen. Aika vaikeaa voi päästä extro-klubiin kuin jopa Myy ja Niinistö ja Baby Lasagna ovat kuulema introverttejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn negatiivisuudesta ja katkeruudesta tulee mieleen vähän tän palstan katkeroituneet mammat.
Ekassa tai olikohan tokassa jaksossa tuli selville, että Myy on introvertti. Introverteillä voi olla taipumusta negatiivisuuteen ja luoda suhteita toisiin ihmisiin eli persoonallisuutensa vuoksi voi vaikuttaa kylmältä ihmiseltä, mutta itse koen, että hän on kuitenkin ikäisekseen kypsä ja kykenee reflektoimaan toimintaansa toisin kuin nämä blondit.
Tuo koko introvertti/extrovertti homma on kyllä nykyään niin rasittava kuulla. Ei ne nyt ole olemassa
Onko Niinistö introvertti ja Stubb extrovertti? Kaikkilla pitää olla oma "vertti" mutta ei tarvitse olla mies vai nainen. Aika vaikeaa voi päästä extro-klubiin kuin jopa Myy ja Niinistö ja Baby Lasagna ovat kuulema introverttejä
Samaa mieltä. Meissä useimmissa on molempia piirteitä, riippuu tilanteesta. Mutta tapahan se on luokitella tuokin.
Sinna on todella, todella omahyväisen oloinen ja passiivisaggressiiviselta vaikuttava.