Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Maltalla OFFICIAL

Vierailija
17.04.2024 |

No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?

Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi

Au pairit Maltalla | Yle Areena

Kommentit (1176)

Vierailija
541/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten olisin Sinnan perheen äitinä suhtautunut jatkuvaan itkeskelyyn ja ikävästä valittamiseen. Ymmärrän kyllä, että isän menettäminen on iso asia, olen itskein menettänyt isäni. Mutta Sinnan perhe oli kuitenkin PAENNUT SOTAA Ukrainasta ja perheen isä ilmeisesti taistelemassa maansa puolesta, kuten ovat muutkin miehet... 

Ei ollut. Vanhemmat asuivat Maltalla, olivat eronneet. Lapset kävivät välillä isän luona. 

Vierailija
542/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää yle! Ei muuta draamaa tapahtunut joten oli pakko ottaa Myy uhriksi että olisi jotain actionia. Kyllä epäonnistuitte. Ja röyheitä ne muut au pairit. Mikä idea lähteä tuntemattoman porukan kanssa matkaan jos ei kumminkaan voi olla kaikkien kanssa tekemisissä. Eikös koko idea tuossa sarjassa ole että he yhdessä erilaisten ihmisten kanssa jakavat matkan ilot ja surut. 

Sinnan olisi pitänyt lähteä au pairiksi yksin tai kaveriensa kanssa. Kyllä kaikki kritiikki on aivan oikeutettua. Tsemppiä Myylle<3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, Suomi koulukiusaajien maa nostaa taas päätään. Ja suomalaiseen tapaan asia yritetään vaieta ja kukaan ei ota vastuuta eikä mitään tapahtunut. Ja näin kaikki jatkuu samalla tavalla. 

Vierailija
544/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten olisin Sinnan perheen äitinä suhtautunut jatkuvaan itkeskelyyn ja ikävästä valittamiseen. Ymmärrän kyllä, että isän menettäminen on iso asia, olen itskein menettänyt isäni. Mutta Sinnan perhe oli kuitenkin PAENNUT SOTAA Ukrainasta ja perheen isä ilmeisesti taistelemassa maansa puolesta, kuten ovat muutkin miehet... 

Ei ollut. Vanhemmat asuivat Maltalla, olivat eronneet. Lapset kävivät välillä isän luona. 

Sinnalla oli vapaat viikonloput ja riitti että heräsi siinä puolenpäivän aikaan. Rankkaa duunia, kyllä olis hienosti pärjännyt Myyn ekassa perheessä jossa lapsista sai huolehtia käytännössä kellon ympäri tai jättää heidät oman onnensa nojaan, kun äitikään ei ollut läsnä. 

Vierailija
545/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinna keksimällä keksi kaikkea pahaa sanottavaa Myystä. 

Vierailija
546/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pisti yksi asia erityisesti silmään:

Muuthan jättivät Myyn jo ihan alussa ulkopuolelle. Ei ollut sellaista, että olisivat tutustuneet kunnolla ensin vaikka pari kuukautta ja todenneet, että kemiat ei kohtaa. Sen sijaan heti alussa jo joku ilmoitti suhtautuvansa Myyhyn negatiivisesti ja muut liittyivät tähän kuoroon mukaan. Myyhyn ei edes tutustuttu ja annettu hänelle mahdollisuutta. Olen todella surullinen Myyn puolesta, kun hänet tuomittiin tuolla tavalla tutustumatta.

Myyn negatiivisuudesta valittaminen oli mielestäni pata kattilaa soimaa -tilanne - kaikkihan heistä valittivat jossain välissä jostakin! Turha myöskään vedota Myyn nälkäkiukkuun: kaikilla on huonoja puolia, niin myös muilla osallistujilla. Sekin kertoi paljon, miten Myyn nälkäkiukkuun suhtauduttiin. Siitä irvailtiin ja valitettiin, kun piti jäädä ensimmäiseen ravintolaan syömään nälkäkiukun takia. Ihan oikeasti! Aikuinen ihminen olisi todennut, että tottakai jäädään ekaan paikkaan syömään, jos toisella on jo huono olo syömättömyyden takia. Sitä kutsutaan empatiaksi.

Vierailija
547/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi muut kohtelivat Myytä noin ilkeästi. Myy oli heistä selvästi kypsin, kun ensimmäisessäkin perheessä halusi solmia selkeän työsopimuksen ja huolehtia asiasta koko perheen parhaaksi. Näen, että Myy on eri tavalla tottunut kantamaan vastuuta. Oma arvioni on, että muita häiritsi tuo, että Myy oli heitä kypsempi. Useinhan tyttöporukoissa on tuota ulossulkemista siksi, jos joku sattuu olemaan toisia aikuismaisempi, kypsempi ja suhtautuu velvollisuuksiinsa vakavasti. Nuo piirteet ovat aikuisena hyvästä, keskenkasvuiset teinit eivät niitä ikätoverissaan arvosta.

Uskon, että Myy pärjää myöhemmin elämässä oikein hyvin. Tsemppiä sinulle, Myy! :)

Vierailija
548/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ollut Myyn kanssa! Sinnaa en taas olisi kestänyt kun on niin negatiivinen

Vierailija
549/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotanto olisi halutessaan myös voinut puuttua asiaan. Saada tilannetta vietyä siihen suuntaan, että asiaa olisi selvitetty.

Yle on viime vuosina mielestäni tehnyt hyvää työtä sen suhteen, että ei ole liikaa etsiskely somevihattavia draamanhaulla . Tässä epäonnistuttiin.

Vierailija
550/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

---   on pyydetty anteeksi --- 

Miksi anteeksipyyntö ilmaistaan passiivissa?

Tuolla tavalla ulkoistetaan taas oma tekeminen omalla käyttäytymisellä aiheutettu suru.

Ottakaa nyt aikuiset (?) ihmiset vastuu sanomisistanne! Raukkamaisuus sen kun jatkuu.

Vierailija
551/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinna epäonnistui kriisiviestinnässään täysin koska uhriutui. Liisa ja Valma aidon tuntuisesti myönsi virheensä. Tuon jlk ei muuta kuin eteenpäin.

Nuorien aikuisten pitäisi kyllä tarkasti miettiä mihin ohjelmiin menee ja minkä kuvan se voi jättää ihmisestä ja netistä löytyy koko elämän loppuun kaikki, ei muuta kun googlaa nimen. Huh! Monihan hakee kuitenkin jotain huomiota, julkisuutta, yhteistyömahdollisuuksia jne ja tuskin haluaisi että tulos olisi tämä, että anteeks joudutaan perässä pyytelemään julkisesti.

Vierailija
552/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo Liisan perheen äiti oli aivan järkyttävä! Kaunainen, törkeä, passiivisagressiivinne joka vain lateli loukkauksia ja yritti provosoida.

Liisa pysyi kohteliaasti aikuisena, kunnioitan todella! Olisin itse sanonut asiallisesti takaisin. Liisa oli koko päivän perheen kanssa ja se äiti ei tajua että se on väsyttävää ettei ole omaa aikaa vaikka se perheen kaa olo ei olisi "aina töitä".

Vierailija
553/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinna dissasi aika paljon Myytä. Ehkä jotain omaa alitajuista pahaa mieltään purki. Tällä kertaa aika vähän näytettiin perheiden arjesta yhtään mitään ja se oli huono homma. Vähiten ikinä ja vähän mitään tapahtumia. Oliko jaksot lyhyempiä?

Vierailija
554/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno osti Liisa kehui vielä myöhemmin että hänellä ei jäänyt hampaankoloon ja perhe oli hyvä ja vanhemmat teki paljon lasten onnen eteen. Toivon että ne vanhemmat näkee jakson ja hiukan häpeävät.

Vierailija
555/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinna ei olisi pärjännyt päivääkään Myyn ekassa perheessä.

Vierailija
556/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Liisan perheen äiti oli aivan järkyttävä! Kaunainen, törkeä, passiivisagressiivinne joka vain lateli loukkauksia ja yritti provosoida.

Liisa pysyi kohteliaasti aikuisena, kunnioitan todella! Olisin itse sanonut asiallisesti takaisin. Liisa oli koko päivän perheen kanssa ja se äiti ei tajua että se on väsyttävää ettei ole omaa aikaa vaikka se perheen kaa olo ei olisi "aina töitä".

Kyllä siinä oli molemmissa osapuolissa vikaa. Ensin ollaan 6 viikkoa täysin tyytyväisenä, kunnes ei ollakaan. Saadaan vapaata 5päivän sisilian matkaa varten, yms. Hankala siinä on host-äidin lukea ajatuksia jos ulos päin kaikki on ok, että ei yhtäkkiä olekaan. Liisahan ei tehnyt 40 tuntista työviikkoa vaikka niin väitti. Toki aina kannattaisi heti alussa jo tehdä selkeät aikataulut milloin tehdään mitäkin. 

Vierailija
557/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko osunut ns. triggeripisteeseen Sinnalla tuo Myyn suorapuheisuus? Jotkut ihmiset eivät kestä sitä, että vaikeista asioista puhutaan niinkuin ne ovat. Voi periytyä vaikka vanhemmilta. Monet ovat myös sitä mieltä, että positiivisuus on sitä, että kaikki epämiellyttävä lakaistaan maton alle ja suu irvessä hymyillään vaan edelleen.

Tosiasia on, että usein porukoissa yksi jätetään ulkopuolelle on se sitten vain naisille tyypillistä tai kaikille. Tässä sarjassa se näytettiin päätettävän todella nopeasti. Siinä mielessä "aitoa" tosi-tv:tä.

Loppujaksoissa kaikki näytti paremmalta ( paitsi Liisan perheen äiti), ei kuitenkaan niin, että asia olisi täysin korjaantunut. Lähes lapsiahan nuo päähenkilöt ovat, kyllä se siitä.

Vierailija
558/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pyytävät anteeksi vain siksi koska asiasta tuli julkinen ja paljon kritiikkiä.

Sinna ei tietenkään myönnä mitään koska hän on niin täydellinen. Mikä sitä oikein vaivaa? Tainnut olla koulussakin kiusaaja. 

Jännä kun mulla vähän eri näkemys tästä jutusta. Mä itse olen semmoinen "elämään myönteisesti suhtautuva", vaikka kaikki ei aina olekaan mahtavaa. Ehkä juuri sen vuoksi kun on ollut rankkaakin(alkoholisti isän lapsi), niin en jaksa jos ympärilläni on liian negatiivisia ihmisiä. 

Työelämässä heitä pitää sietää, ja yritän kaikkien kanssa toimeen tulla,mutta mitä enemmän  tulee ikää niin sitä enemmän  haluan ja uskallan ympäröidä itseni sellaisilla ihmisillä, ketkä tekee minullekin  hyvää. Nämä jaksot nähneeni ensimmäinen mielikuvani oli, että nämä nuoret naiset oli rohkeita, kun eivät antaneet yhden pilata koko tunnelmaa, vaan ottivat rohkeasti vastuun omasta onnestaan. Minusta Myy oli alussa tosi hapannaama, tuntui vähän ylimieliseltä ja hankalasti lähestyttävältä. Itse olen mäusen nuorien naisten ikäisenä sietänyt aina semmoista,mutta ollut sellaisessa negatiivisessa porukassa henkisesti ahdistunut (koska olen muutenkin herkästi toisten tunteet ja mielialat tunteva ja imen kaiken itseeni, ehkä osittain ainakin alkoholisti isän vuoksi). 

Sinna on aika vasta menettänyt yhden omassa elämässään läheisimmän ja rakkaan ihmisen isänsä, niin en tiedä mutta osittain mietin, voiko hänkin tuntea samanlaisia tuntemuksia kuin minä negatiivisesti ajattelevia tai elämään suhtautuvia ihmisiä kohtaan?

Mutta ketään ei saisi koskaan ulkopuolelle jättää, siinä olen täysin samaa mieltä. Nämä naiset ei varmaan vain oikeasti tienneet keinoja,miten selittää Myylle asia. 

Vierailija
559/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivisuus pelkästään itseä ja omaa hyvinvointia kohtaan on kylläkin nimenomaan itsekkyyttä. Aidosti positiivinen ajattelee muitakin ja yrittää tuoda myös muille hyvinvointia ja mukavaa oloa.

-eri

Jep. Sinnakin halusi Myyn hymyilevän, ettei hänelle itselleen tule paha mieli.

Joskus voi olla rankkaa myönteisesti elämään suhtautuvana kannatella ja piristää niitä, jotka ajattevat elämästä negatiivisesti. 

Vierailija
560/1176 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Myy oli alussa tosi hapannaama, tuntui vähän ylimieliseltä ja hankalasti lähestyttävältä. 

Öö, en mä ainakaan huomannut? Miten ylimielisyys näkyi konkreettisesti? Mulle tuli kuva, että haluaa tutustua muihin ja Sinnaakin kehui hyväksi matkakumppaniksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan