Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuuluuko raskausmyrkytykseen aina valkuaista virtsassa vai voiko myos pelkka verenpaineen kohoaminen ja paansarky olla oireena? Mulla on ollut verenpaine jonkin aikaa koholla ja

Vierailija
22.01.2007 |

nyt parina päivänä myös päänsärky(tosin olen myös ollut flunssassa). neuvolasta antoivat verenpainemittarin kotiin ja paineet ovat tänään heitelleet (alapaineet) 91-94..onko syytä huoleen? Huomenna neuvolakäynti, viikkoja 39+1

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paineet loppuraskaudetsa koholla, mutta mitään muita oireita ei ollut. Lopuksi paineet hyppäsivät 160/90-100 ja jouduin osastolle vaikkei valkuaista, päänsärkyä tai näköhäiriöitä ollutkaan. Paineet saatiin tasaantumaan ja pääsin kotiin. RV oli muistaakseni 38. Sitten rv 40 sama uusiutui, silloin löydettiin NKL:llä myös proteiineja virtsassa ja mut otettiin taas sisään. Synnytystä käynnistettiin, mutta ennen sen käynnistymistä (5 päivää meni) toksemia pääsi oikein todella valloilleen, paineet jopa 180/120 ja proteiineja reilusti. Silloinkaan ei ollut päänsärkyä, huimausta tai näköoireita.

Vastaus kysymykseesi: aina ei proteiineja virtsassa ole. Seuraa tilannetta, mittaa paineet esim 6 kertaa päivässä ja tarvittaessa soita suoraan synnärin päivystykseen ja kysy ohjeita.

Vierailija
2/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kaikissa raskauksissa loppuajan sairaalassa sisällä, osastolla, kun kaikki muut raskausmyrkytysoireet päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alapaine lähellä sataa, ja sanottiin että heti osastolle jos ylittää. Olin riskisynnyttäjä ikänikin vuoksi, ensimmäiset neljä raskautta OK, sitten 5:s ja 6:s makuulla. Sanottiin, että jos päänsäryn lisäksi alkaa mennä mustia ns. pilkkuja tai " nokihiutaleita" silmissä niin heti sairaalaan. Kävin kolmesti viikossa neuvolassa kontrollissa, kahdesti kuussa sairaalan pk:lla. Hyvässä hoidossa ja kontrolleissa kaikki meni hyvin, verenpainetauti jäi viimeisten jälkeen.

Vierailija
4/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä odottaessani paineet olivat loppuraskaudessa n. 190/110. Kävin vain äitipolilla kontrollissa ja pääsin takaisin kotiin touhuamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi