Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kahvi maistu enää miltään??

Vierailija
17.04.2024 |

Olen kokeillut useita kahvilaatuja ja kaikista puuttuu MAKU. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mahdollisuutta: 1)kahvit ovat muuttuneet tai 2) makuaistissasi on jotain vikaa.

Vierailija
2/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mahdollisesti tumma paahtoihin. Äidilläni oli näin, että tumma paahto vanhemmiten maistuu paremmin. Myös maito punaiseen tai jopa kermaan niin saa makua enemmän. Ei sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin tuotteet ovat huonontuneet.

Embon wc-paperi on ohentunut puolella, samoin talous- ja nenäliinapaperit ovat surkeita kopioita alkuperäisestä.

Pakastepussit ja kaupan vihannespussit ovat hiuksen ohuita ja repeävät helposti.

Vaatteet ja kaikki kengät ovat surkeaa laatua etc etc

Mitä tässä maassa oikein tapahtuu??? 

Vierailija
4/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. syövät oireilee noin.

Vierailija
5/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi mahdollisuutta: 1)kahvit ovat muuttuneet tai 2) makuaistissasi on jotain vikaa.

En ole ainoa, joka sitä valittaa. Mutä mieltä itse olet? 

Vierailija
6/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, tätini valitti samaa ja häneltä löydettiin parantumaton syöpä. 

Vierailija
7/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen huomannut kahvin maistuvan paremmalta kun pidän jääkaapissa erillistä kannua jossa on vettä kahvia varten suoraan hanasta otetusta vedestä keitetystä kahvista tulee mauttomampaa

M

Vierailija
8/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen kahvinkeitin?  Keitin pitää huoltaa ja pestä säännöllisesti.   Halvimmat kahvit ovat myös laaduiltaan heikoimpia.

Vierailija
9/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja maistuvia kahveja on monia. Itse olen reilu puoli vuotta jo kokeillut erilaisia kahveja, kun ennen ostin aina niitä samoja tuttuja. Nyt kokeilen eri paahtoasteita ja eri merkkejä.

Myös kahvin annostelumäärä ja oma laite (keittimen kunto, puhtaus yms.) vaikuttavat kahvin makuun. Joku kahvi on liian kitkerää, jos sitä annostelee paljon, mutta ihan hyvää pienemmällä annostuksella jne. Myös oma terveys, mm. suun kunto ja puhtaus, vaikuttavat siihen, miltä kahvi maistuu.

Vierailija
10/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun 80 v äiti ei oo haistanut juuri mitään viimeiseen 40 vuoteen, siis hänellä on surkea hajuaisti. Tuo hajuaistin lähes täydellinen puuttuminen käy ilmi ihan arjessa koko ajan. Ja yhä vain porskuttaa elossa ilman syöpää.

Hajuaistihan on yhteydessä makuaistiin, mutta makuaistista hän ei paljoa puhu, se kun ei vaikuta muihin, eivätkä muut voi tietää, maistaako hän mitään, kun ei siitä kailota.

Mistä ihmeestä johtuu, että hajuaisti on todella huono?

Itselläni taas on superhyvä haju- ja makuaisti.

Vierailija
11/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko syöpä pelotteluja.

Ilmastonmuutos vaikuttaa kahvipavun rakenteeseen tehden kahvista kitkerämmän makuista.

Vierailija
12/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat juhlamokkaa tai kultakatriinaa niin ei ihme. Molemmat huononi jo vuosia sitten. Ennen olivat parempia. Joistain halvoistakin merkeistä löytyy parempia, mutta kannattaa ainakin ostaa eri merkkiä ja kokeilla. 

Vierailija
13/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ko. oireilu ala vasta syöpähoitojen jälkeen?

Vai heikkeneekö syöpäpotilaan makuaisti jo ennen hoitoja? 

Vierailija
14/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmaskin mahdollisuus saatta olla. Kahvinkeittovehje on hemmetin vanha tai likainen. Vesikin vaikuttaa kahvin makuun. Muistan kun mummolassa keitettiin lähdevedestä pannukahvit. Lähde oli omalla tontilla ja vesi oli juotavaa. Parempaa kahvia en ole tainnut jälkeenpäin enää juodakaan. Mummo jauhoi pavuista käsipelillä pannukahvikarkeudeksi.

Vierailija
15/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likainen kahvinkeitin?  Keitin pitää huoltaa ja pestä säännöllisesti.   Halvimmat kahvit ovat myös laaduiltaan heikoimpia.

Ei ole likainen kahvinkeitin. Ap

Vierailija
16/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun syövän salakavala oire?

Vierailija
17/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä vaihtamasta merkkiä ja paahtoastetta. 

Omat blandiksetkin on sallittuja. 

Itse lisään esim. tarjouksesta ostettuun tummaan JuhlaMokkaan  vähän vielä tummempipaahtoisempaa sekaan.

Joskus laitan sekaan ripauksen kanelia ja muskottia. Kiva säväys.

Ja itse jauhamalla kokonaisista pavuista tulee tietysti paras kahvi. 

Vierailija
18/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muutkin tuotteet ovat huonontuneet.

Embon wc-paperi on ohentunut puolella, samoin talous- ja nenäliinapaperit ovat surkeita kopioita alkuperäisestä.

Pakastepussit ja kaupan vihannespussit ovat hiuksen ohuita ja repeävät helposti.

Vaatteet ja kaikki kengät ovat surkeaa laatua etc etc

Mitä tässä maassa oikein tapahtuu??? 

Halpistuotteet siis vaatteet ja kengät ovat täyttä passkkaa, eivät ne ole koskaan parempia olleet. Osta harvemmin mutta kunnollisia tuotteita. 

Vierailija
19/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen kyllästyy, myös kahvin juontiin. Pidä kuukauden tauko ja keitä sitten kupillinen kahvia.

Vierailija
20/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun 80 v äiti ei oo haistanut juuri mitään viimeiseen 40 vuoteen, siis hänellä on surkea hajuaisti. Tuo hajuaistin lähes täydellinen puuttuminen käy ilmi ihan arjessa koko ajan. Ja yhä vain porskuttaa elossa ilman syöpää.

Hajuaistihan on yhteydessä makuaistiin, mutta makuaistista hän ei paljoa puhu, se kun ei vaikuta muihin, eivätkä muut voi tietää, maistaako hän mitään, kun ei siitä kailota.

Mistä ihmeestä johtuu, että hajuaisti on todella huono?

Itselläni taas on superhyvä haju- ja makuaisti.

Tosi ikävä vaiva, kun ei oikein ruokakaan maistu ilman hajuaistia. 

Onkohan äitisi iskenyt nenänsä johonkin joskus? 

Ainakin kaverini kaatui pyörällä ja iski nenänsä. Sama homma, ei hajuaisia enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän