Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kahvi maistu enää miltään??

Vierailija
17.04.2024 |

Olen kokeillut useita kahvilaatuja ja kaikista puuttuu MAKU. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Lidlin kahvit enää maistukaan?

Vierailija
42/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muutkin tuotteet ovat huonontuneet.

Embon wc-paperi on ohentunut puolella, samoin talous- ja nenäliinapaperit ovat surkeita kopioita alkuperäisestä.

Pakastepussit ja kaupan vihannespussit ovat hiuksen ohuita ja repeävät helposti.

Vaatteet ja kaikki kengät ovat surkeaa laatua etc etc

Mitä tässä maassa oikein tapahtuu??? 

Hammastahnatkaan ei maistu enää miltään. Mauttomia liruja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muutkin tuotteet ovat huonontuneet.

Embon wc-paperi on ohentunut puolella, samoin talous- ja nenäliinapaperit ovat surkeita kopioita alkuperäisestä.

Pakastepussit ja kaupan vihannespussit ovat hiuksen ohuita ja repeävät helposti.

Vaatteet ja kaikki kengät ovat surkeaa laatua etc etc

Mitä tässä maassa oikein tapahtuu??? 

Sama kokemus. Kaikki vaatteet ja kengät on ainakin kiinapaskaa, jotka hajoaa parissa kuukaudessa. Vessapaperi oli myös ohentunut puolella, totesin saman. Silti maksaa saman verran tai enemmänkin kuin ennen. Kyllä saa tarkkaan katsoa, mitä tarttuu kaupassa kärryyn.

Vierailija
44/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kahvinporot on liian vanhoja. Osta pienempiä pakkauksia. Äläkä kaada niitä pois pakkauksesta.

Varsinkin suomalaisten suosikkikahvit vaatii osaamista. Ne on niin vivahtekkaita. Keskieurooppalaiset poltetut kestää paremmin tupelointia.

Vierailija
45/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. syövät oireilee noin.

Se on totta, tätini valitti samaa ja häneltä löydettiin parantumaton syöpä. 

No mun 80 v äiti ei oo haistanut juuri mitään viimeiseen 40 vuoteen, siis hänellä on surkea hajuaisti. Tuo hajuaistin lähes täydellinen puuttuminen käy ilmi ihan arjessa koko ajan. Ja yhä vain porskuttaa elossa ilman syöpää.

Hajuaistihan on yhteydessä makuaistiin, mutta makuaistista hän ei paljoa puhu, se kun ei vaikuta muihin, eivätkä muut voi tietää, maistaako hän mitään, kun ei siitä kailota.

Mistä ihmeestä johtuu, että hajuaisti on todella huono?

Itselläni taas on superhyvä haju- ja makuaisti.

Tosi ikävä vaiva, kun ei oikein ruokakaan maistu ilman hajuaistia. 

Onkohan äitisi iskenyt nenänsä johonkin joskus? 

Ainakin kaverini kaatui pyörällä ja iski nenänsä. Sama homma, ei hajuaisia enää. 

En ainakaan tiedä, että olisi iskenyt nenänsä mihinkään.

Vierailija
46/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja maistuvia kahveja on monia. Itse olen reilu puoli vuotta jo kokeillut erilaisia kahveja, kun ennen ostin aina niitä samoja tuttuja. Nyt kokeilen eri paahtoasteita ja eri merkkejä.

Myös kahvin annostelumäärä ja oma laite (keittimen kunto, puhtaus yms.) vaikuttavat kahvin makuun. Joku kahvi on liian kitkerää, jos sitä annostelee paljon, mutta ihan hyvää pienemmällä annostuksella jne. Myös oma terveys, mm. suun kunto ja puhtaus, vaikuttavat siihen, miltä kahvi maistuu.

Ripaus suolaa kahvin joukkoon poistaa kitkeryyttä ja pehmentää kahvin makua. Varsinkin jos asuu alueella, jossa on kovin kalkkipitoinen vesi. Suodatinkannu voi myös toimia. Pitää kahviveden siellä.

Vierailija
47/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuaisti heikkenee ja muuttuu, kun tulee ikää. Ihan meillä kaikilla. Allergiat voi myös vaikuttaa. Nyt alkaa olla siitepölyä jo ja katupölyä vasta onkin. Jos nenä on vähän tukossa, niin ei maista niin tarkasti.

Huomasin kun vanhemmat ylitti 60 vuoden rajaa, heidän tekemä ruoka tuli kauhean suolaiseksi. Vaikka aina aiemmin oli vähäsuolaista, nyt ei voinut syödä koko annosta. Piti laimentaa jollain. No pääasia että heille itselle maistuu.

Vierailija
48/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän juo liian kuumana tai nopeasti?

Vierailija
49/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja luulen, että syynä on ihan selkeästi palmuöljyn käyttö kahvin valmistuksessa.

Vierailija
50/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä ikäinen ihminen on kyseessä, mutta tosiaan ikääntyessä makuaistiin voi tulla muutoksia. Ruoka ei maistu samalta, koska mm. makunystyröiden määrä alkaa vähentyä. Tämä voi alkaa jo 50-vuotiailla, ja yli 60-vuotiailla on haastavampaa erottaa toisistaan makeat, suolaiset, happamat ja katkerat maut.

Vierailija
51/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monien tuotteiden laatu on heikentynyt tässä viime vuosina. Voi olla sama kahvien kohdalla. Merkkiä vaan vaihtamaan ja kokeilemaan eri paahtoasteita.

Vierailija
52/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja vähentänyt kahvinjuontia. Maistuu paremmalta.

Vierailija
53/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman ja vähentänyt kahvinjuontia. Maistuu paremmalta.

Totta, kun join enemmän kahvia se maistui huonommalta! Pari mottia päivässä on ok.

Ehkä se meni yliannostuksen puolelle ihan oikeasti.

Vierailija
54/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
55/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
56/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just join hyvänmakuiset iltakahvit, Juhla Mokkaa.

Vierailija
57/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kyseessä ihan vain kahvinmakuun turtuminen / tottuminen.

Kuten tiettyyn hajuunkin tottuu niin, että tulee laitettua liikaakin, kun itse ei enää haista, vaikka muut kylläkin haistaa ja liikaakin.

Vaihda vahvempaan  kahviin,tumma paahto ja/ tai lisää annostusta .

Täytyypä kokeilla Costaricaa, sehän on sellainen vahvempi kahvi. Tummapaahtoisesta en oikein pidä. Ap. 

Meidän K-kaupasta sai tässä muinoin Costaricaa ilmaiseksi mutta en edes ottanut kun se on niin huonoa.

Vierailija
58/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kahvi on aina maistunut kitkerälle kissan pissalle mutta silti sitä juo piristyksen vuoksi. 

Vierailija
59/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ryypänny maku - ja hajuaistisi pilalle 

Vierailija
60/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen ei ole mun suussa enää maistunut miltään, monet muut maut on palautuneet, mutta kahvi ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi