Petteri Orpo: kokonaisuutta on rakennettu oikeudenmukaisuus huomioiden
Rikas siis kärsii leikkauksista ihan yhtä paljon kuin köyhä. Hienoa työtä Petteri.
Kommentit (46)
Nauroin ääneen. Orpo on kaukana oikeudenmukaisuudesta.
Korruptoinutta, valehtelevaa fasistilapasta nyt ei kannata kuunnella lainkaan.
AA+, Eun keskiarvoa noudattelevaa maata uhkaa paha Eu ja imf, jotka jyrää meitin. Itse velkarahalla maksaa hyvätuloisten veroalen, rumpupolitikoi junalla, suistaa työmarkkinat pahimmiillaan jatkuvaan kostonkierteeseen ja luo epäluottamusta eläkejärjestelmään.
Lisää vi##u pyssyjä Israelista, Usasta ja Turkista, mutta leikataan perusturvasta ja ajetaan sote alas.
Vierailija kirjoitti:
Sanna otti velkaa ja nyt se on maksettava. Tuliko idiootit yllätyksenä?
Kokoomus on tuhonnut järjestelmällisesti yhteiskuntaamme -87 asti ja eniten velkaa ottanut puolue ja persut ovat olleet nyt 3 vuotta vallassa yhteensä. Onko mennyt hyvin? Tuliko idiootti yllätyksenä?
Keskustavasemmisto puolueetkin perseilevät ja epäonnistuvat, mutta he sentään yrittävät toimia kansalaisten ja yhteiskunnan hyväksi, toisin kuin oikeistopuolueet.
Niin, herra Orpolla on oikeudenmukaisuus ja "oikeudenmukaisuus". On kunniaton pas.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisuus huomioiden? Millä mittarilla?
Oikeudenmukaisuus on kätevä termi sekä oikeisto- että hidariretoriikassa. Se ei tarkoita mitään eli sillä voi perustella mitä tahansa ilman minkäänlaista konkretiaa josta saisi kiinni.
Riippuu siitä mistä puol(ue)elta asiaa katsotaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi te vinkuvat puníkkiluuserit ette mene töihin ja ansaitse itse omia rahojanne?
Petteri on loisinut kansan rahoilla koko työ-ikänsä. Kansanedustajana ja ministerinä valehtelu on niinku petterin ura. Tuollaisen jätkän ei pitäisi puuttua työehtoihin millään tavalla. Voi olla jo huomenna kun kuullaan lakkojen jatkumisesta. En oikein usko että työntekijät suostuu orjiksi vaikka ek sitä haluaa.
Jatkossa, jos teet 300 eurolla töitä niin se vähennetään työttömyyskorvauksesta.
https://www.pam.fi/artikkelit/9-kysymysta-tyottomyysturvaleikkauksista-…
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa, jos teet 300 eurolla töitä niin se vähennetään työttömyyskorvauksesta.
Jos opettaja sairastuu koulussa niin kukaan ei voi mennä sijaiseksi.
Hyvä, hyvä
Voisihan sitä yleishyödyllisiin järjestöihin ja puoluetukiinkin verotuksella tehdä täsmäiskua. Oikeudenmukaista ei ole jos yleishyödyllisen järjestön hyöty on pienempi kuin sen aiheuttama haitta yhteiskunnalle. Sen kait voi laskea helpostikin esim. nyt olleiden poliittisten lakkojen hyöty suhteessa yhteiskynnalliseen haittaan. Kait siinä miljoonat on kyseessä. Kuka seuraa, että hyöty toteutuu vai onko vain kirjattu lause. Verotuloillahan julkinen myöskin pyritään hoitamaan vai eikö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te vinkuvat puníkkiluuserit ette mene töihin ja ansaitse itse omia rahojanne?
Seuraavaksi te oikeudenmukaiset oikeistolaiset varastatte leipäjonoissa käyviltä kansalaisilta leivätkin varmaan, koska se on niin oikeudenmukaista.
On varmaan kinkkistä olla hallituksessa, kun kaikkien pitää luopua vaalilupauksistaan. Jokainen joutuu joustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettaja sairastuu koulussa niin kukaan ei voi mennä sijaiseksi.
Hyvä, hyvä
Miksi ei voisi? Ei kaikki osa-aiktyötä tekevät asu tukien varassa. Esim. Minun opiskelijalapseni asuu kotona, ei saa tukia, ja kaikki sijaisuudet ovat kotiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Töissä ollaan, punikki olen, mutta velkahallituksemme on kukkarollani. Siksi vingun.
Se, että minä sain alunperin huojennuksia veroihini samalla kun köyhiltä leikataan, ei mahdu ymmärrykseeni. Nyt sitten itsensä pettänyt oikeisto on käsi toisten kukkaroilla pahemmin kuin vasemmisto koskaan. SIksi vingun.
Kokoomuksen oikeudenmukaisuus on sitä, että miljonääriltä ja työttömältä otetaan molemmilta 100 €.
Vierailija kirjoitti:
Sanna otti velkaa ja nyt se on maksettava. Tuliko idiootit yllätyksenä?
Valtionvelasta suurin osa, yli 100 miljardia euroa on otettu oikeistohallitusten toimesta. Nykyinen hallitus ottaa velkaa enemmän kuin mikään aikaisempi hallitus ikinä.
Orpo vois tehdä vitsikirjan. Joka sivulla sama teksti, keneltäkään ei leikata kohtuuttomasti. Köyhät vois joka aamu avata uuden sivun ja nauraa makeasti.
Toi Sanna otti velkaa -hokema osoittaa vain kommentoijan ääliömäisyyden. Menikö Sanna pankkiin ja sanoi, että miljardit tiskiin? Hallitus, eduskunta, valtiovarainministeriö ja valtiokonttori eivät hoksanneet mitään, kun miljardeja sitten jaettiin. Ilmeisestii Kreikkaan meni muhkein tilisiirto heti kättelyssä, kun näin Sanna päätti jo vuonna 2010. Lahjoitus oli.
Vaikea kuvitella, että yksikään asioita seurannut ja edes alkeellista ymmärrystä omaava uskoisi moista sheissea.
No, on se oikeudenmukaista, että "öljylämmitys loppuu kaikissa taloissa 2030 mennessä."
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se vinkuva olet. Oikeiston syöttöporsas leikit kapitalistia.
Ei tullut perustelua, arvasin, Taisi olla populismia sitten tuo oma kommenttisi.