IL: Hyvätuloisen Jannen ehdotus: Tällä laskukaavalla pienituloisilta ei tarvitsisi leikata
www.iltalehti.fi/politiikka/a/d324f3ef-3f1e-464b-ad38-cc9b64b118fb
No miten olisi, hyvätuloiset? Suostuisitteko 50-200 euron hyvätuloisiin täsmennettyihin veronkorotuksiin Suomen pelastamiseksi? Tässähän on nyt kyse hyvinvointivaltion pelastamistesta, niin eiköhän kaikkien kuuluisi osallistua?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko loinen millaisen määrän maksan veroja palkastani enkä saa vastineeksi juuri mitään kun ei ole lapsia, ei sairauksia, hammaslääkärikin pitää maksaa itse. Tuloveron lisäksi maksan hunajaa autostani ja bensan veroina ja vastineeksi tiet jätetään hoitamatta siten että ne rikkovat auton.
Olet hyvätuloinen valtion rahoittaman koulutuksesi ansiosta ja uliset täällä, ettet muka saa mitään vastineeksi veroistasi.
Korkeakoulutukseni maksaa noin 40 000 € ja sen olen veroina maksanut YHDESSÄ vuodessa.
No, jälkikäteen on hyvä laskeskella tuolla tavalla. Olisiko ollut nyhtää se 40 000 ENNEN kuin menit sinne kouluun. Kuitenkin se on yksi suurimmista syistä miksi palkkasi on niin iso.
Hyvätuloisilta rahat pois ja lisää rahaa työttömille. Kyllä jokainen pärjää 2000 eurolla kuukaudessa jos oikeasti haluaa. Muussa tapauksessa kannattaa mennä johonkin talouskurssille opettelemaan taloustaitoja. Mutta kun pitää olla omakotitaloa, jakutsia, vesijettiä,sähköautoa, etelän matkaa ja lapsilla 4 kallista harrastusta. Siksi teille pitää maksaa niin paljon, koska teillä on liian leveät elämäntavat. Lisäksi tuhoatte kuluttamisellanne luontoa. Koiran päästöt vastaa maastoautoa ja siihen vielä etelän lento niin turha ihmetellä että ilmasto lämpenee. Teitä pitäis rankaista siitä että tuhoatte yhteisen ympäristö, itsekkään pellet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vassarit täällä ilmoittavat suostuvansa ehdotukseen.
🤭😂🤣🤣🤣🤣
Tiesitkö että Suomessa on 400 000 työtöntä ja 10 000 työpaikkaa.
Ovatko tässä todellisuudessa kaikki ne laiskoja, jotka eivät saa töitä?
Saisitko sinä?
Puhut paskaa. Työpaikkojen määrällä EI OLE mitään rajaa. Yksistään JOblyssä on yli 22 000 työpaikkaa juuri nytkin avoinna.
Ja paskanmaryat. Suomessa on itse asiassa 300 000 työtöntä ja jos piilotyöpaikat lasketaan mukaan, niin niitä on kaiken kaikkiaan 50 000 avoimina. Tämä on se perustavanlaatuinen ongelma, eikä sitä ratkaista leikkaamalla työttömistä joilla ei ole matemaattista mahdollisuutta työllistyä.
<
Puhut paskaa. Suomeen syntyy uusia työpaikkoja ihan joka hetki, ja jokainen täytetty työpaikka synnyttää LISÄÄ työtä. Työ ei lopu koskaan eikä sillä ole mitään fiksattua maksimimäärää. Mitä enemmän ihmisiä on töissä, sitä enemmän syntyy uusia työpaikkoja ja kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko loinen millaisen määrän maksan veroja palkastani enkä saa vastineeksi juuri mitään kun ei ole lapsia, ei sairauksia, hammaslääkärikin pitää maksaa itse. Tuloveron lisäksi maksan hunajaa autostani ja bensan veroina ja vastineeksi tiet jätetään hoitamatta siten että ne rikkovat auton.
Olet hyvätuloinen valtion rahoittaman koulutuksesi ansiosta ja uliset täällä, ettet muka saa mitään vastineeksi veroistasi.
Korkeakoulutukseni maksaa noin 40 000 € ja sen olen veroina maksanut YHDESSÄ vuodessa.
Före det har din far och mor betalt det vareviga år till din examen 24 - 30 år och sedan därifrån framåt, men du skall vara tacksam, du fick den gratis.
Järkevä ehdotus.
Kurjistaminen leikkauksilla nimittäin maksaa lopulta enemmän sivu- ja haittavaikutuksineen.
Kaikkein huvittavinta on, että itse asiassa 90 luvulla oli jo noin, että maksoimme enemmän veroja ja ei ollut puheita alijäämistä ja valtionvelasta. Toki sitä otettiin jo tuolloin, mutta ikäänkuin muodon vuoksi. Maksan nyt vähemmän veroja miltei tripla palkastani asuntovelattomana kuin mitä asuntovelkaisena 90 -luvulla. Jokainen oikeistolainen voi tehdä omat päätöksensä tästä kuka tämän sotkun on aiheuttanut.
ps. Suostun ilomielin verotuksen kiristämiseen vaikka en yllä edes mediaanipalkkaan...
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein huvittavinta on, että itse asiassa 90 luvulla oli jo noin, että maksoimme enemmän veroja ja ei ollut puheita alijäämistä ja valtionvelasta. Toki sitä otettiin jo tuolloin, mutta ikäänkuin muodon vuoksi. Maksan nyt vähemmän veroja miltei tripla palkastani asuntovelattomana kuin mitä asuntovelkaisena 90 -luvulla. Jokainen oikeistolainen voi tehdä omat päätöksensä tästä kuka tämän sotkun on aiheuttanut.
ps. Suostun ilomielin verotuksen kiristämiseen vaikka en yllä edes mediaanipalkkaan...
Tällä tavalla minäkin muistan. Lisäksi jopa opintolainan korko oli maksaessa 11,5 % ysärin alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Janne voi hoitaa munkin osuuden.
Minkä munkin? Käsittääkseni munkit elää köyhyydessä eikä heitä ole juurikaan Suomessa.
Itse olen pitkään ostanut tutulta, joka lienee ne Venäjältä hankkii ja alkoholit tilaan kotiin.
Voisin vielä alkaa käymään yksityiseltä lääkkeitä katukauppaan.